Witte bonen in tomatensaus gerecht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Witte bonen in tomatensaus gerecht

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste tijd nagedacht over een voedingsrijke maaltijd voor in de middag die snel, makkelijk en goedkoop gemaakt kan worden en ik heb het volgende verzonnen..

Witte bonen in tomatensaus (AH) met mager rundergehakt, paprika en ui!

Inhoud:
    -200gram witte bonen in tomatensaus (170kcal, 9gram eiwit, 30gram koolhydraten, 0,4gram vet)
    -100 gram mager rundergehakt (195kcal, 19gram eiwit, 1gram koolhydraten, 13gram vet)
    -Ui, mais en rode paprika (rijk aan vitamines en anti-oxidanten, verdere voedingswaarde verwaarloosbaar klein)

gebakken in een scheutje olijfolie.

Totaal: +-400kcal, 28gram ewit, 31 gram koolhydraten, 13 gram vet

Kost je aan ingredienten ongeveer 2€ en als je iets van een tortilla wrap toevoegt of iets dergelijks kan je er ook een avondmaal van maken!
    Duurt minder dan 10 minuten om klaar te maken en kan in één pan, voor de luie flikkers net als ik die haat hebben aan afwassen.

Eet het nu al 3 dagen 's middags en vindt het echt heerlijk en het vult prima! Als je van pittig houd net als ik, voeg dan een beetje pittige salsa toe uit zo'n potje...
    "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

lijkt me in recepten deel te horen... ik weet niet of een mod hem kan verplaatsen?
    Fear is the mind killer

Comment

Ow, sorry daarvoor!
      Overigens, witte bonen is toch een goede koolhydraten bron?

Comment

heerlijk! ben nou ook zoeits aan het maken,
        witte bonen in tomatensaus,
        paprika mix,
        brocolli,
        spaghetti
        hamburger

Comment

heb zelf liever bruine bonen.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Witte bonen is zeer zeker een goede carb-bron,,,,,zonder de tomatensaus, die zit jammer genoeg weer boordevol suiker.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
              Witte bonen is zeer zeker een goede carb-bron,,,,,zonder de tomatensaus, die zit jammer genoeg weer boordevol suiker.
              Volgens mij valt dat wel mee, van de AH witte bonen is maar 5.5 van de 18 gram koolhydraten suiker ofzo?

Natuurlijk is pasta en rijst beter, maar het grote voordeel is dat witte bonen alleen even opgewarmt hoeven te worden en dat kan in dezelfde pan als waar het gehakt enzo in zit!
              Vandaag toevallig weer dit gemaakt, was in 10 minuten klaar met maar 1 pan gebruikt...

Comment

Originally posted by BdeB View Post
                Volgens mij valt dat wel mee, van de AH witte bonen is maar 5.5 van de 18 gram koolhydraten suiker ofzo?
                Het zijn de witte bonen niet, het is de tomatensaus.
                En vind jij 5,5gr. suiker op de 18gr. koolhydraten weinig?

Comment

Ik ben het wel met je eens Snuff, maar je moet ook keuzes maken. Witte bonen in tomatensaus is gewoon lekkerder, simpeler en sneller te bereiden dan andere gerechten. Dus ik kies er dan persoonlijk voor om dat te nemen ipv andere gerechten.
                  Als je wat meer tijd hebt en grote doelen hebt kan je inderdaad beter iets anders nemen.

Comment

Ik eet gewoon heel veel brood In de ochtend whey shake met brinta en vruchten sap met water en aan het einde van de ochtend met pindakaas en in de middag met vis en ei en in de avond wat de pot schaft, ik probeer niet te veel jus te gebruiken. Ik eet zón beetje zoveel als ik op kan, ik kom toch voor geen meter aan
                    Last edited by Kraakerd; 13-01-2011, 15:12.

Comment

Ik doe ook wel eens kipfilet op m'n brood, maar wel kipfilet beleg is dat wel goed? Wat iemand zij een keer tegen mij dat er toegevoegde suikers en zout in zitten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X