pasta en rijst PLEES HELP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pasta en rijst PLEES HELP

Jongens ik lees vaak in voedingstabbelen dat bijv
    rijst ongekookt 300kcal bijvoorbeeld he en dan is het gekookt vermindert de kcal met de helft is het ong 150kcal
    precies zelfde met spaghetti of pasta ongekookt staat er 300kcal en gekookt opeens 100kcal ong
    kunnen julie mij dit uitleggen of het klopt en waarom het opeens vermindert word de kcal plees help ..

omdat het veel zwaarder word doro het water = minder rijst in verhouding = minder cal.

Comment

rijst neemt vocht op
      dus 100gr ongekookte rijst heeft meer voedingswaarde/kcal dan 100gr bereide rijst
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

????

dus zech maar de kcal tabel op het rijst klopt niet dus als ik 100gram rijst eet eet ik veel minder dan 300kcal ik zit hier egt mee ik snap er niks van :S

Comment

mensen kunnen julie me zo snel mogelijk helpen moet het echt weten .. snap het nog niet

Comment

jonguhhh
            Je moet je rijst gewoon ongekookt afwegen en die waardes dus toepassen in je schema.
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ze bedoelen gewoon gekookt gewogen of niet gekookt gewogen.
              Als het dus gekookt is is het zwaarder geworden dus krijg je het water erbij dus is het net of het meer is maar er minder in zit.

Snie sna snappie?
              Face your demons...........

Comment

Originally posted by Karwan View Post
                dus zech maar de kcal tabel op het rijst klopt niet dus als ik 100gram rijst eet eet ik veel minder dan 300kcal ik zit hier egt mee ik snap er niks van :S
                Jawel, simpel voorbeeld:
                ik ken de verhouding niet vanbuiten dus schrijf ik hier maar wat neer..
                ongekookte rijst (wat op verpakking staat)
                100gram:
                E: 9g
                V: 2g
                Kh: 68g
                Dan is water ongeveer: 18g

Als je de rijst kookt neemt deze water op en zal deze dus meer wegen bijvoorbeeld 150 gram.
                E: 9g
                V: 2g
                Kh: 68g
                Water: 68g

Dit is gewoon een voorbeeld, de cijfers kloppen niet met de werkelijkheid.
                Maar als je dus 100 gram rijst afweegt en deze kookt en tot jou neemt, krijg je wel gewoon het aantal kcal binnen van die 100 gram ongekookte rijst.
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

nee niet echt haha ik voel me nu echt dom maar dus zit er in rijst veel of wijnig kcal als ik het eet xd ? want ben aan het cutten en wil zo wijnig mogelijk kcal en ik heb nu al een tijdje geen rijst gegeten omdat ik den kdat er veel kcal in zit..?

Comment

zucht...

100g ongekookte rijst is rond de 350 kcal.
                    je doet de rijst in een pan met water. en kookt deze rijst.
                    de 100g rijst neemt vocht op, en weegt na het koken wellicht een 300g.

ongekookt was rijst dus 100g = 350 kcal
                    de ongekookte rijst neemt 200g vocht op, en weegt na koken 300g.
                    nu is 300g gekookte rijst evenveel kcal als 100g ongekookte = 350 kcal
                    per 100g gekookte rijst is het in dit geval dus 350/3 = 117 kcal

duidelijk?

verder ben je dom bezig als je zo min mogelijk kcal probeer binnen te krijgen, en het ook nog cutten durft te noemen. dat is gewoon jezelf de vernieling in helpen
                    Last edited by dynobet; 03-11-2010, 23:15.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

oooh dus ik eet zech maar niet 350kcal maar gewoon 117kcal aleen omdat er vocht bij komt is het zwaarder maar die kcal blijft inprensiepe het zelfde?

Comment

Wat jij moet doen is op het pak lezen en een grammenweegschaal kopen.
                        Dus kom van je luie reet en pak dat pak uit je kast en zoek het even op.

Comment

nee niet echt haha ik voel me nu echt dom maar dus zit er in rijst veel of wijnig kcal als ik het eet xd ? want ben aan het cutten en wil zo wijnig mogelijk kcal en ik heb nu al een tijdje geen rijst gegeten omdat ik den kdat er veel kcal in zit..?
                          Jij moet de STICKY'S duidelijk nog eens goed lezen..
                          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

ooh dus zeg maar de kcal blijft het zelfte aleen de rijst word zwaarder door de vocht waar je het in kookt dus zegmaar je kcal blijft het zelfte ?

Comment

oooh dus ik eet zech maar niet 350kcal maar gewoon 117kcal aleen omdat er vocht bij komt is het zwaarder maar die kcal blijft inprensiepe het zelfde?
                              tadaaaaaaaaaaaaaa

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X