pasta en rijst PLEES HELP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Karwan View Post
    nee niet echt haha ik voel me nu echt dom maar dus zit er in rijst veel of wijnig kcal als ik het eet xd ? want ben aan het cutten en wil zo wijnig mogelijk kcal en ik heb nu al een tijdje geen rijst gegeten omdat ik den kdat er veel kcal in zit..?
    rijst bevat de meeste koolhydraten per 100gr als je het vergelijkt met pasta/aardappelen. Dit betekent natuurlijk niet dat je rijst moet skippen..Maar wat jij moet doen is de basiskennis over voeding weten. Lees de stickies ff.
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

hahah dus ik eet zech maar gewoon 117 kcal en niet 330kcal ofso :P

Comment

ben je nou aan het trollen ofwa?

Comment

ja of nee ?

Comment

ja jij eet iets van 117 en niet iets van 350. maar je hebt nog steeds geen bal verstand van hoe je goed moet dieten.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Karwan View Post
              dus zech maar de kcal tabel op het rijst klopt niet dus als ik 100gram rijst eet eet ik veel minder dan 300kcal ik zit hier egt mee ik snap er niks van :S

Dat denk ik ook .Maar als je het een tijdje kookt net als alles wat je kookt, dan giet je meestal de helft van je voedingswaarde weg.
              Maar al die andere antwoorden kunnen ook.

Comment

Als je basmati rijst bijvoorbeeld kookt en je giet het af dan spoel je al een heleboel voedingsstoffen weg. Je zou het ook ( na afgieten ) kunnen opdrinken.

Comment

Okay opnieuw.

Rijst is voeding dat vocht/water/H2O opneemt als je dit kookt.. Dus als je 100gram ONgekookte rijst gaat koken gaat dit water opnemen. Na het koken weegt deze 100gram dan wel misschien 200-300gram, dit komt door het vochtopname van rijst. Als jij dus vooraf je rijst weegt en je gaat 100gram rijst ongekookt afwegen en na het koken weegt het ineens 300gram. Krijg je nog steeds die kcal van 100gram ongekookte rijst binnen.

Er komen echt geen kcal bij hoor van je eten koken in water, want anders hadden we geen hongersnood in de wereld, want dan zou ik mijn stuk vlees ook koken om van 100gram, 1kg te maken.. Sorry hoor, maar zo moeilijk is het toch niet. Ik hoop dat je het nu snapt

en anders heb ik dit voor je..

"Straight outta gym"

Comment

ik snap het haha
                    dus ik maak me voor niks druk met rijst ik eet gwn wijnig kcal

Comment

en als je je zorgen maakt over vitaminen of mineralen die je weggooid met het water ->
                      Gewoon fatsoenlijke zilvervlies rijst kopen. 1 kopje rijst, 2 kopjes water... in de pan. Op laag vuur. 45 min laten prutten.

Heb je aan het eind gekookte rijst. Al het water is opgezogen. Geen afgieten nodig, en dus ook niks kwijt. Vitamientjes kunnen namelijk niet vliegen.
                      Fear is the mind killer

Comment

?

jaa das waar maar hoeveel kcal zit er daar ongeveer in wat jij zij gekookte zilvervlies ofso

Comment

hangt er vanaf hoe groot je kopje is :P
                          Fear is the mind killer

Comment

haha gewoon een normalen kopje ? 100 gram rijst van jou

Comment

zal iets van 360 kcals zijn denk ik voor 100 gram.
                              Fear is the mind killer

Comment

wooow dats heel veel man kan ik lieverd noodles eten ofso

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X