de massa variant is niet zo zwaar als de cut variant. je doet ipv twee dagen achter elkaar een 42 sets (15 reps). een 23 sets per training in een 2dagen split style (12-15 reps). Je pakt wel iets meer gewicht, als je deed in de cutversie.
de "depletion" ziet er dan als volgt uit:
maandag:
7 sets voor borst
5 sets voor schouders
4 sets voor triceps
7 sets voor kuiten
dinsdag:
7 sets voor quads
5 sets voor hams
7 sets voor rug
4 sets voor biceps
Tension + power workout zijn hetzelfde.
qua training is het dus veel makkelijker, en aangezien normaliter de depletion workouts een hell zijn, en de rest wel leuk is, moet dit een makkie zijn.
---------------------
qua voeding is de massa variant ook makkelijker. je krijgt een 100g carbs op de low dagen. plus een 100g+ vetten om aan kcal te komen. als je behoefte aan de hoge kant ligt, kan het zelfs oplopen tot 200g vetten.
de 100g carbs geven je genoeg ruimte voor veel groenten, 2 stuks fruit, een bakje kwark en een paar sneetjes getoast brood voor bij een hamburgertje met kaas. En door de hoge hoeveelheid vetten, heb je een rijkelijke keuze aan producten om te eten (vet vlees, eieren, slagroom, beetje 85%+ chocolade, haring, salami, brie, mozzarella etc etc. ik zie best wel veel mogelijkheden tot lekkers).
-------------------------------------------------
in mijn geval komt dit neer op:
maandag/dinsdag/woensdag: 3000 kcal, eiwit 250g, carbs 100g, vet 177g
donderdag/vrijdag: 4000 kcal: eiwit 250g, carbs 600g, vet 66g
zaterdag/zondag: 3600 kcal: eiwit 250g, carbs 450g, vet 88g
maandag + dinsdag: training zie boven
donderdag: full body tension workout 6-10 reps per set
zaterdag: power workout: alle zware compounds doen. 3-6 reps per set.
------------------------------
zoiets is mijn opzet. maar dit ga ik nog verder uitwerken. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
gr dyno
de "depletion" ziet er dan als volgt uit:
maandag:
7 sets voor borst
5 sets voor schouders
4 sets voor triceps
7 sets voor kuiten
dinsdag:
7 sets voor quads
5 sets voor hams
7 sets voor rug
4 sets voor biceps
Tension + power workout zijn hetzelfde.
qua training is het dus veel makkelijker, en aangezien normaliter de depletion workouts een hell zijn, en de rest wel leuk is, moet dit een makkie zijn.
---------------------
qua voeding is de massa variant ook makkelijker. je krijgt een 100g carbs op de low dagen. plus een 100g+ vetten om aan kcal te komen. als je behoefte aan de hoge kant ligt, kan het zelfs oplopen tot 200g vetten.
de 100g carbs geven je genoeg ruimte voor veel groenten, 2 stuks fruit, een bakje kwark en een paar sneetjes getoast brood voor bij een hamburgertje met kaas. En door de hoge hoeveelheid vetten, heb je een rijkelijke keuze aan producten om te eten (vet vlees, eieren, slagroom, beetje 85%+ chocolade, haring, salami, brie, mozzarella etc etc. ik zie best wel veel mogelijkheden tot lekkers).
-------------------------------------------------
in mijn geval komt dit neer op:
maandag/dinsdag/woensdag: 3000 kcal, eiwit 250g, carbs 100g, vet 177g
donderdag/vrijdag: 4000 kcal: eiwit 250g, carbs 600g, vet 66g
zaterdag/zondag: 3600 kcal: eiwit 250g, carbs 450g, vet 88g
maandag + dinsdag: training zie boven
donderdag: full body tension workout 6-10 reps per set
zaterdag: power workout: alle zware compounds doen. 3-6 reps per set.
------------------------------
zoiets is mijn opzet. maar dit ga ik nog verder uitwerken. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
gr dyno
Comment