Originally posted by punani
View Post
qua eiwitbronnen is het een goede mix tussen eieren, casseine en vlees/vis. opzich zou 1 kwark/noten maaltijd wellicht vervangen kunnen worden voor een rode vleessoort met een gemiddelde hoeveelheid vet. zoals steak, biefstuk of runderlappen. maar dit schema is ook gemaakt met het oog op mijn portomonee. als geld geen issue was zat ik zowieso elke dag eend en hertenrugfilet te eten.
qua vetten: Heb je enigzins gelijk. de mix tussen verzadigd vet, onverzadigd vet, en omega 3 is zeker niet ideaal. de noten en eieren geven me wel genoeg onverzadigde vetten. maar qua omega 3 zit ik wat laag. maar met supplitie van 9 caps omega 3 per dag, en zo nu en dan zalm/makreel/haring, gaat ook dit wel goedkomen. (de omega 3 tot 6 ratio).
qua natrium/zoutinname: bewust houd ik die op een 2-3g natrium per dag. te weinig natirum heeft ook zo zijn nadelen als je dieet. vooral tijdens de depetion fase zijn mensen geneigd om te weinig zout tot zich te nemen. De grote hoeveelheden groenten zorgen voor genoeg potassium zodat de potassium/natrium balans goed is.
-----------------------
maargoed, misschien zit ik er helemaal naast, en bedoelde jij iets compleet anders met cleaner eten. wat zou jij anders doen?
Comment