voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

3 x eiwit mamoet 25oo is niet te veel op een dag.
    en m'n voedingsprogramma is primaa.
    ik ben al 12 jaar bodybouilder,en dus weet ik echt wel wat van voeding

Comment

Originally posted by geoffry View Post
      zoiets beter dan?
      volgens mij klopt je excel bestand niet helemaal, 150 gram havermoutpap is namelijk nooit 11 koolhydraten.

probeer het eens eerst op te delen in 3 dingen. je ontbijt, je preworkout en je postworkout.

pre workout en postworkout moeten ongeveer gelijk zijn. Laten we daar 150 gram kip pakken, 150 gram rijst/pasta en 150/250 gram groente.

Bij je ontbijt een wheyshake met 500ml melk, een 80 gram brinta met 300ml melk en een banaan.

zo heb je een lekker vol ontbijt en je pre en post workout staat al vast. Als je dat invoert moet je even kijken op hoeveel kcal je zit, ik gok dat je dan tegen de 2000 aanzit.

voor het slapen 500 gram kwark met 25 gram cashews.

en wat er dan nog over is aan kcal overdag kun je broodjes met kipfilet/ gebakken of gekookt ei doen.

-------------------

@ efteling, maakt niet uit hoe lang je al bodybuilder bent. Jouw schema bevat super veel suikers en ook al ben je 40 jaar bodybuilder, dat maakt ze nog niet nodig en dus is het nutteloos in een schema.

Comment

Originally posted by STED View Post
        volgens mij klopt je excel bestand niet helemaal, 150 gram havermoutpap is namelijk nooit 11 koolhydraten.

probeer het eens eerst op te delen in 3 dingen. je ontbijt, je preworkout en je postworkout.

pre workout en postworkout moeten ongeveer gelijk zijn. Laten we daar 150 gram kip pakken, 150 gram rijst/pasta en 150/250 gram groente.

Bij je ontbijt een wheyshake met 500ml melk, een 80 gram brinta met 300ml melk en een banaan.

zo heb je een lekker vol ontbijt en je pre en post workout staat al vast. Als je dat invoert moet je even kijken op hoeveel kcal je zit, ik gok dat je dan tegen de 2000 aanzit.

voor het slapen 500 gram kwark met 25 gram cashews.

en wat er dan nog over is aan kcal overdag kun je broodjes met kipfilet/ gebakken of gekookt ei doen.

-------------------

@ efteling, maakt niet uit hoe lang je al bodybuilder bent. Jouw schema bevat super veel suikers en ook al ben je 40 jaar bodybuilder, dat maakt ze nog niet nodig en dus is het nutteloos in een schema.
        7
        in havermoutpap zitten er niet veel koolydrathen hoor, in havermout zelf echter wel. zoek maar eens op
        voor de rest bedankt voor de tips, zal deze eens verwerken

Comment

Originally posted by geoffry View Post
          7
          in havermoutpap zitten er niet veel koolydrathen hoor, in havermout zelf echter wel. zoek maar eens op
          voor de rest bedankt voor de tips, zal deze eens verwerken
          zoiets goed dan?
          Attached Files

Comment

Originally posted by Eftelingmaster View Post
            3 x eiwit mamoet 25oo is niet te veel op een dag.
            en m'n voedingsprogramma is primaa.
            ik ben al 12 jaar bodybouilder,en dus weet ik echt wel wat van voeding

Het is ruk, mammoth is troep. Alleen als je vet wil worden is het goed, de meesten kunnen niet omgaan met dergelijke shakes en die hoeveelheden suikers. En dan heb ik het over 95% van de sporters op elk forum.

Dat je al 12 jaar bodybuilder bent zegt mij niets, ik ben nu 45 en ben begonnen toen ik 18 was, kan je rekenen?
            Bovendien als je er al 12 jaar een zooitje van maakt en al die tijd al alles fout doet....dus 12 jaar zegt dan helemaal niets.

De jongens die afraden mammoth of gainers te gebruiken zijn ervaren jongens met veel kennis.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              @ TS, dat 2e schema ziet er een stuk beter uit.
              De cornflakes zou ik vervangen door Brinta of een andere complexe koolhydraatbron.
              Waarom eiersalade? Een mager vleesbeleg zoals kip, kalkoen of rookvlees zou een betere keuze zijn.

Je zit aardig in de goede richting.
              dito, ik zou alleen ook de kaas er uit mieteren en kalkoenfilet nemen.

Vraagje, maak je die eiersalade zelf of zo uit de winkel?
              Als je zelf saus kan maken zoals mayo dan kan je het zelf maken en anders is het troep.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@ eftelingmaster, is er een reden dat je zo wazig typt?

Comment

haha... ik lag me in de scheur.
                  +1 voor Marnop

@Efteling Er is gewoon geen goede reden om op een ander moment dan in de ochtend of rond je training een wheyshake te nuttigen. De rest van de dag heb je veel meer aan caseines/ langzame eiwitten.

En wat denk ik wel niet... als ze op de pot zeggen dat je 4 a 5 shakes per dag moet nemen... het is niet alsof ze je graag meer willen verkopen ofzo en je daarom meer aanraden dan nuttig is. Dat zouden ze toch niet doen? Dan moet het wel kloppen dus.

Als ik zo je voorgestelde eetschema nog eens overkijk... het is gewoon echt niet goed. Beetje typisch half ervan af weten gemixt met verouderde kennis. Het is niet heel slecht... maar ook niet goed.

Verder ga ik hierover niet een discussie met je aan... aangezien je niet eens ingaat op de aangegeven feedback... maar alleen maar gaat gillen hoe goed je bent en hoe lang je al wel niet bezig bent.
                  Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    dito, ik zou alleen ook de kaas er uit mieteren en kalkoenfilet nemen.

Vraagje, maak je die eiersalade zelf of zo uit de winkel?
                    Als je zelf saus kan maken zoals mayo dan kan je het zelf maken en anders is het troep.
                    broodje eiersalade zijn de broodjes die wij kunnen bestellen op school, maar zal zelf maaltijden beginnen meenemen ;p

welke van de schema's opteer je dan?
                    1 of 2 ?
                    Attached Files

Comment

die 2e ziet er al beter uit

nu nog wat fine tuning qua product keuze en je bent er.

Comment

thanx,
                        marnop & sfo1 wat denken jullie?

Comment

nog iemand tips?

Comment

Ik snap het nooit waarom mensen niet volle zuivel nemen in de bulk. Maar dat ben ik gewoon.

Neem je gewoon 150 gram havermout en maak je daar vlokken van? of is de pap gewogen 150gram?
                            Anders klopt die waarde echt voor geen meter. 150 gram havermout heeft veel meer voedingswaarde. (1e schema)

Ik ben ook niet echt fan van eiersalade. tenzij je die zelf maakt. Anders zit er teveel meuk in.

Verder is het echt niet relaxt om 2 xls's te moeten openen en vergelijken. Plak ze de volgende keer ff in dezelfde file

Wat je je allemaal voor werk/sport dat je zo hoog in je multiplier zit?

2e ziet er inderdaad wel goed uit verder.
                            Last edited by sf01; 07-12-2010, 14:03.
                            Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              Ik snap het nooit waarom mensen niet volle zuivel nemen in de bulk. Maar dat ben ik gewoon.

Neem je gewoon 150 gram havermout en maak je daar vlokken van? of is de pap gewogen 150gram?
                              Anders klopt die waarde echt voor geen meter. 150 gram havermout heeft veel meer voedingswaarde. (1e schema)

Ik ben ook niet echt fan van eiersalade. tenzij je die zelf maakt. Anders zit er teveel meuk in.

Verder is het echt niet relaxt om 2 xls's te moeten openen en vergelijken. Plak ze de volgende keer ff in dezelfde file

Wat je je allemaal voor werk/sport dat je zo hoog in je multiplier zit?

2e ziet er inderdaad wel goed uit verder.
                              pap al afgewogen..
                              10u sport op school/week + voetbal 3xper week waaronder 1 wedstrijd + fitness

Comment

okay, 150 gram pap is veels te weinig.
                                Zou dan gaan voor 100 gram havermout + 500ml melk ofzo. Dan heb je soort van fatsoenlijk ontbijt

Maar in je nieuwe schema was je al geswitched naar brinta zag ik.
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X