Cutten in Januari

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten in Januari

Goededag,

na mijn bulk periode, die gestart is zodra ik begon met krachttraining is ten einde . Ik ben in bijna 8 maanden van 62kg naar ongeveer 74kg gegaan. Me vetpercentage is hierdoor ook gestegen. Ik ben dan wel de laatste 3 maanden bezig met soort van cyclen en merkte ook hierdoor dat mijn gewicht trager steeg, maar wel minder vettoename. Ik heb namelijk iets van 1-2 maanden op 4000kcal gebulkt terwijl mijn behoefte in excel 3300 zou zijn en ik had dagen van 2800 ingelast met cardio, maar goed ik wil dus nu 6-8 weken gaan cutten en daarna weer lekker gaan bulken en cyclen. (vetpercentage is momenteel onbekend)

Hieronder is mijn voedingsschema graag commentaar, ik probeer mijn koolhydraten enkel bij het ontbijt, voor (en na afhankelijk van hoelaat ik cardio) te nuttigen!

Qua krachttraining en oefening wil ik proberen 1 uur intensief krachttraining te doen en daarna 20 minuten op de loopband gaan met 12-15km/uur.

Deze oefeningen had ik in gedachte in mijn uurtje.
    Rug, biceps en schouders
    Deadlift 3 x 12-15, pull ups 3 x 8, one arm dumbbell row 3 x 12-15
    Biceps cable curl 3 x 12-15 (Hammer curl 3 x 12-15)
    Dublin press 3 x 12-15, neck press in smith 3 x 12-15, seated reverse fly 3 x 12-15

Borst en triceps
    Flat dumbbell/barbell press 3 x 12-15, incline dumbbell/barbell press 3 x 12-15, decline barbell press 3 x 12-15
    Tricep cable pushdown 3 x 12-15 (Skullcrusher 3 x 12-15)
    Upright row 3 x 12-15

Benen en buik
    Squat in de smith 5 x 12-15, seated leg press 3 x 12-15, standing calf raise 3 x 12-15 (eventueel leg extension 3 x 12-15 en seated leg curl 3 x 12-15)
    Obliques werk en hanging leg raises 3 x 12-15

Mijn weekschema qua sport
    Maandag: 1 uur waterpolo
    Dinsdag: 1,5 uur skitraining
    Woensdag: 1,5 uur krachttraining of 1,5 uur waterpolo
    Donderdag: 1,5 uur krachttraining
    Vrijdag: 1,5 uur skitraining en 1 uur waterpolo
    Zaterdag: 1,5 uur krachttraining of wedstrijd
    Zondag: 1,5 uur krachttraining of wedstrijd

Zou ik in mijn cut periode nou 7 dagen in de week op 2800kcal gaan zitten dat zou iets minder dan 500kcal onder behoefte zijn of wat adviseren jullie? Na hoeveel dagen/weken zou ik een refeed moeten doen en wat moet ik allemaal eten op een refeed?

Ik wilde namelijk UD 2.0 gaan toepassen, maar ik las dat het geadviseerd wordt dit pas toe te passen als je een laag vetpercentage hebt en dat wil ik dus gaan bewaren mocht ik onder de 12% gaan duiken, dus vandaar mijn normale cutplan.
    Attached Files
    "Straight outta gym"

Nice,

Ziet er goed uit, mischien je verhoudingen toch iets aanpassen.

Correct me if im wrong: 40 30 30, was het voor cutten.

Ik ga ongeveer precies dezelfde cut uitvoeren, ik weeg ook 74 kg. ik begin in januari, dus ik zal je log als je die hebt goed in de gate houden

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Nice,

Ziet er goed uit, mischien je verhoudingen toch iets aanpassen.

Correct me if im wrong: 40 30 30, was het voor cutten.

Ik ga ongeveer precies dezelfde cut uitvoeren, ik weeg ook 74 kg. ik begin in januari, dus ik zal je log als je die hebt goed in de gate houden
      ik kijk niet echt meer na verhoudingen in mijn bulk at ik 4000kcal en als je dan naar verhoudingen kijkt geeft erg hoge eiwitinnames en vetten terwijl je juist niet te hoog in vetten wilt zitten op een trainingsdag als je koolhydraten aan het stouwen bent etc.

Okay, succes!
      "Straight outta gym"

Comment

Wat is je vet%?

Ik vind altijd dat je je trainingschema onoverzichtelijk maakt door het dik gedrukte en niet alle oefeningen onder elkaar zet, mischien een tip voor de volgende keer.

Edit: ik vind 12-15hh zelf te hoog, ik vind 10 het max zodat de gewichten nog redelijk hoog blijven en toch wat meer kracht behoud.
        Make it happen, shock everyone!

Comment

reprange op oefeningen rond de 8-12 houden. oefeningen als squats, deadlifts, bb rows, chin ups, bankdrukken eerder rond de 8 reps. de rest 10-12 ofzo. dit gaat je meer kracht en spierbehoud opleveren.

qua voeding: zou ik zowieso of je nou cut of bulked cyclen. maar niet zo extreem als jij het doet. een 600 kcal verschil tussen trainings en rustdagen lijkt me voldoende (verschil voornamelijk uit carbs). rustdagen zie ik als dagen waar je niet aan KT doet.

qua eiwitten, heb je genoeg aan een 200g. eventueel zou je nog naar de 225g kunnen gaan. maar 250g is erg overdreven.

ik zou dan het volgende doen:
          trainingsdag: 3000 kcal: e225g, kh 325, v88
          rustdag: 2500 kcal: e225g, kh 200g , v88g
          (bij 3x per week KT wat ik je ook aanraad, komt dit neer op een 2714 kcal per dag gemiddeld gezien. behoefte was 3200-500= target = 2700. dis zit ook ongeveer goed).
          ------------------------

extra cardio heb je echt niet nodig met zoveel skitraining en waterpolo per week. en als je cycled en op KT dagen je Kh hoog houd voor beter herstel en groei, is het zowieso niet optimaal. je cardio kun je dan beter doen op dagen waar je carbs zowieso een heel stuk lager zijn, en je makkelijker en meer vetten verbrand. maar zoals al gezegd, je doet genoeg cardio met skitraining en waterpolo op "rustdagen".
          -------------------

verder natuurlijk ook veel succes.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
            Wat is je vet%?

Ik vind altijd dat je je trainingschema onoverzichtelijk maakt door het dik gedrukte en niet alle oefeningen onder elkaar zet, mischien een tip voor de volgende keer.

Edit: ik vind 12-15hh zelf te hoog, ik vind 10 het max zodat de gewichten nog redelijk hoog blijven en toch wat meer kracht behoud.
            Dat weet ik momenteel niet, ik zal vandaag, morgen of maandag even pic's uploaden om mijn progressie te tonen van de afgelopen 8 maanden. Dat mogen jullie een schatting maken. Ik zelf gok nu iig 15% of hoger.

Okay, ik zal de volgende keer de oefeningen onder elkaar plaatsen, bedankt voor de tip.

Okay dan zal ik mijn reprange tussen de 8-12 houden en het is de bedoeling niet tot fail te gaan toch?

Originally posted by dynobet View Post
            reprange op oefeningen rond de 8-12 houden. oefeningen als squats, deadlifts, bb rows, chin ups, bankdrukken eerder rond de 8 reps. de rest 10-12 ofzo. dit gaat je meer kracht en spierbehoud opleveren.

Okay, zal ik doen. Zijn dit overigens genoeg oefeningen om toch een uurtje te kunnen knallen met cutten?

qua voeding: zou ik zowieso of je nou cut of bulked cyclen. maar niet zo extreem als jij het doet. een 600 kcal verschil tussen trainings en rustdagen lijkt me voldoende (verschil voornamelijk uit carbs). rustdagen zie ik als dagen waar je niet aan KT doet.

Ja inderdaad, rustdagen zijn cardiodagen voor mij . Ik zal ook na het cutten weer beginnen met bulk cyclen, aangezien ook ik dit het prettigste vind werken dan continue hetzelfde eten!

qua eiwitten, heb je genoeg aan een 200g. eventueel zou je nog naar de 225g kunnen gaan. maar 250g is erg overdreven.

Okay is goed.

ik zou dan het volgende doen:
            trainingsdag: 3000 kcal: e225g, kh 325, v88
            rustdag: 2500 kcal: e225g, kh 200g , v88g
            (bij 3x per week KT wat ik je ook aanraad, komt dit neer op een 2714 kcal per dag gemiddeld gezien. behoefte was 3200-500= target = 2700. dis zit ook ongeveer goed).

Okay bedankt voor de verdeling, wat voor producten moet ik mijden in een cut. Zou 1L zuivel en 2 stukken fruit teveel suiker zijn? Is de productkeuze een beetje goed verder in mijn schema dat ik nu even had gemaakt op een cardiodag?
            ------------------------

extra cardio heb je echt niet nodig met zoveel skitraining en waterpolo per week. en als je cycled en op KT dagen je Kh hoog houd voor beter herstel en groei, is het zowieso niet optimaal. je cardio kun je dan beter doen op dagen waar je carbs zowieso een heel stuk lager zijn, en je makkelijker en meer vetten verbrand. maar zoals al gezegd, je doet genoeg cardio met skitraining en waterpolo op "rustdagen".

Okay extra cardio is dus op zich niet nodig, misschien stop ik ergens dan nog wel 20 minuten hardlopen bij op een "rustdag"
            -------------------

verder natuurlijk ook veel succes.
            Nogmaals bedankt.
            "Straight outta gym"

Comment

Waarom dan alsnog extra cardio doen op een rustdag?
              Gebruik die dag dan ook als een rustdag, je snoeit al genoeg in je voeding en je hebt naast de KT voldoende beweging. Juist als je cut vraag je ontzettend veel van het lichaam en je zult zien dat rustdagen dan belangrijk zijn om het lichaam te laten herstellen.
              Kijk dus eerst hoe het gaat, verloopt het proces te langzaam kun je altijd nog voor extra cardio zorgen.

Succes!

Comment

Heb je die oefeningen in openingspost staan als per training verdeeld? (al is het wat weinig per training van 1,5 uur.)

Maar dan zou ik iig de upright row naar schouders/traps verhuizen ipv triceps.
                repranges in de 3sets tot max 8/10 reps pakken op max gewicht (tot fail) + 1 setje lager gewicht hoog in reps(evt tot fail).
                rust max 30seconden tussen sets en max 60sec tussen oefeningen.
                Dan maak je optimaal GH aan en zal je extra vetverbranden in je trainingen en in rust zal je meer energie gebruiken.
                btw, meer GH is meer vetafbreken.
                Ja kan af en toe proberen wat HIIT cardio te doen.

Zelf zou ik de lijn een beetje gaan aanhouden die je was ingeslagen met cycling. Je haalt er goede resultaten mee, dus die zou ik optimaliseren naar een beetje vet afbreken zodat je toch optimaal kan blijven knallen en eventueel nog goed op gewicht blijven, misschien nog een kilootje groeien....
                Dus de optie ook die Dynobet aangeeft. Lekker doorgaan met cyclen.

Succes man.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                  Waarom dan alsnog extra cardio doen op een rustdag?

Ik wil ook wat aan me hardloopconditie doen voor de toelatingtest van het korps mariniers, hoewel ik nog niet 100% weet of ik mij hierbij zal voegen mocht ik het halen.
                  Gebruik die dag dan ook als een rustdag, je snoeit al genoeg in je voeding en je hebt naast de KT voldoende beweging. Juist als je cut vraag je ontzettend veel van het lichaam en je zult zien dat rustdagen dan belangrijk zijn om het lichaam te laten herstellen.
                  Kijk dus eerst hoe het gaat, verloopt het proces te langzaam kun je altijd nog voor extra cardio zorgen.
                  Dit lijkt me ook het verstandigste ja. Ik weet niet hoe ik me ga voelen tijdens mijn tekorten etc. Bedankt voor je mening en tips!

Succes!
                  Originally posted by marnop View Post
                  Heb je die oefeningen in openingspost staan als per training verdeeld? (al is het wat weinig per training van 1,5 uur.)

De oefeningen in me openingspost in dit topic zijn de oefeningen die ik denk te kunnen doen in hopelijk maximaal 1 uur krachttraining of zou ik ook gewoon als ik cut 1,5 uur aan krachttraining doen? In dat geval zal ik meer oefeningen toevoegen!

Maar dan zou ik iig de upright row naar schouders/traps verhuizen ipv triceps.
                  repranges in de 3sets tot max 8/10 reps pakken op max gewicht (tot fail) + 1 setje lager gewicht hoog in reps(evt tot fail).
                  rust max 30seconden tussen sets en max 60sec tussen oefeningen.
                  Dan maak je optimaal GH aan en zal je extra vetverbranden in je trainingen en in rust zal je meer energie gebruiken.
                  btw, meer GH is meer vetafbreken.
                  Ja kan af en toe proberen wat HIIT cardio te doen.

Okay, ik denk wel dat ik me gewichten moet verlagen met maximaal 30 seconden rust per set, maar dat geeft niet. Het zorgt in ieder geval wel voor een constant verhoogde hartslag lijkt mij. Bedankt voor de rustperiode tip!

Zelf zou ik de lijn een beetje gaan aanhouden die je was ingeslagen met cycling. Je haalt er goede resultaten mee, dus die zou ik optimaliseren naar een beetje vet afbreken zodat je toch optimaal kan blijven knallen en eventueel nog goed op gewicht blijven, misschien nog een kilootje groeien....
                  Dus de optie ook die Dynobet aangeeft. Lekker doorgaan met cyclen.

Dat zou erg mooi zijn dat ik vet zou verbranden op cardio dagen en eventueel nog stiekem een kilootje zou groeien door het cyclen op krachttrain dagen. Bedankt!
                  Succes man.
                  Hartelijk dank allemaal voor de tips en succes wensen!!!
                  "Straight outta gym"

Comment

Ik las laatst iets over refeeddagen als je cut. Ik sta denk ik op een 15% een refeed dag is dan toch niet nodig of wel? Zo ja, hoevaak moet dat? Zo nee, zal ik dan na 4-6 weken cutten op onderhoud gaan zitten en voor hoelang dan?

Een prettig, sportief, maar vooral gezond 2011 alsnog toegewenst iedereen!
                    "Straight outta gym"

Comment

Refeeden is puur om het wat makkelijker voor jezelf te maken.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                        Refeeden is puur om het wat makkelijker voor jezelf te maken.
                        nee dat is het niet. er is een sticky over refeeden en het nut ervan:
                        http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...at-refeed.html

komt erop neer dat je koolhydraten herlaad (en extra laag gaat zitten qua vetten die dag). en dat heeft vele voordelen. Jij doet carb cyclen, en je "refeed" je carbs elke trainingsdag al. dus in eerste instantie zou ik zeggen niet nodig. (je merkt vanzelf wanneer je tijdens trainingen te snel "op" bent, en het moeilijk is om intensief genoeg te trainen, wanneer een refeed op zijn plaats is).
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Okay bedankt, duidelijk. Zometeen eten, hond uitlaten en dan naar de gym me eerste borst, triceps en misschien schouders in de cut!
                          "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X