Toch maar een nieuw schema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toch maar een nieuw schema?

Hallo mensen,

Ik ben sinds September (eigenlijk al een tijdje daarvoor, maar toen was het niet helemaal) gezond bezig. Of zo dacht ik, ik train weer ongeveer 3/4 keer in de week en ik let ook heel erg op mijn voeding. In het begin merkte ik wel verschil, niet enorm maar toch wat. Maar nu heb ik het gevoel dat ik weer vastloop. Ik heb op veel sites gelezen over voeding en ik dacht dat ik nu mijn schema te pakken had, maar volgens mij mist er toch nog wat. Misschien dat iemand hier nog tips heeft of aanpassingen. Mijn dank is iniedergeval groot.

Mijn doel is droger worden.

Ontbijt (expres geen tijd want dit verschilt nog wel eens): Whey shake (Whey 2 Go) + 1 of 2 bruine boterhammen Pindakaas + Glas Water/Green Tea

2 uur later: Blikje Tonijn op Waterbasis/Olijfolie basis + Glas Water

Lunch: Proteine Maaltijd Bar of 4 Gebakken eieren + Glas Water (dit zijn flinke glazen) / Als ik op werk ben 4 Bruine boterhammen met mager vlees of Pindakaas

Na Training: Whey Shake + Glas Water

Avondeten: Wat de pot schaft + Glas Water

Voor het slapen gaan: Bak Magere Kwark meestal 500 gram soms 350 als ik geen trek meer hebt.

Lichaamsgewicht: 74 KG bij 1.85 m
    Lichaamsvet percentage: 19%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2702 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 132 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 60 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 408 Gram

Tips?

wel netjes man je schema

Comment

4 Bruine boterhammen met mager vlees of Pindakaas

Beetje rare keus. Neem dan vlees met pinda's ofzo niet vetten of eiwit, allebei nodig.

Proteine bar zit veel suiker in denk ik? niet zo handig als je droger wilt worden.

Na trainen banaan of dextrose bij de whey. en ik geloof niet dat dit 2700 kcals zijn

Comment

@Melvin, ok pinda's erbij en na de training een banaan.

En ik heb het niet precies uitgerekend maar dit is denk ik minder dan 2700, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling toch als je droger wilt worden?

En de proteine repen die ik gebruik zijn de: Myoplex Carb Sense repen strawberry

Comment

Eh ja ik doe liever gewoon op onderhoud eten en dan kcals verbrande

Die repen kan je zelf wel checken of ze goed zijn. bij lunch zou ik ook niet gebakken eieren of brood gewoon allebei. als t kan.

Je bent een vrouw?

Comment

Haha, nee ik ben geen vrouw. Hoezo gaf het schema dat idee?

Comment

Een goede voeding is een vereiste, maar trainen is net zo belangrijk. Als je doel droger worden is moet je je oefeningen in meerdere sets doen. Dus een oefening zo lang mogelijk. En hardlopen is ook goed om droger te worden. Verander je eetgewoontes trouwens ook niet te drastisch, want je lichaam moet kunnen wennen aan een ander voedingspatroon. Laat je lichaam dus langzaam wennen aan je nieuwe dieet/ voeding. Succes!

Comment

Ik zou me idd meer bezig houden met cardio dan met voeding
                je kan wel minder vetten en koolhydraten benuttigen maar deze heb je toch nodig om je energie uit te halen.

als je nou voor elke training 20-30 cardio doet, en tijdens je training je vooral focust op veel herhaling maken, en met name concentreerd op 'circle-sets' (3-5 oefeningen die je zonder rust achter elkaar beoefend) word je vanzelf cut

kwa voeding raad ik je aan veel water/thee te drinken, extreem dieeten wil zeker neit altijd zijn vruchten afwerpen

met jou lengte en gewicht ben je waarschijnlijk met 14% BF al fine cut, moet wel lukken dus succes
                :: 1.82M :: 84 KG ::
                BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Voeding is belangrijker dan trainen zelf hoor dus daar ben ik het niet mee eens.

En cardio na je kracht training doen anders ben je al vermoeid en kan je niet alles uit je kracht halen, supersets zou ik wel aanraden inderdaad of gewoon korte rust intervals.

succes!

Comment

Iedereen bedankt voor de tips!

Maar als ik iedereen zo hoor, is er met mijn eetschema dus in principe niet heel veel mis?

Over cardio gesproken ik lees juist op heel veel sites, dat ze dit nogal overbodig vinden en dat je, je inderdaad voor cutten beter kan richten op supersets etc.

Mijn training bestaat voor de komende maand uit:

2 dagen gewichten en 3 dagen het volgen van de Spartacus workout

Ik denk dat ik daar voor mijn doel wel genoeg uit pak!

Comment

Originally posted by BepVanKlaveren View Post
                      Hallo mensen,

Ik ben sinds September (eigenlijk al een tijdje daarvoor, maar toen was het niet helemaal) gezond bezig. Of zo dacht ik, ik train weer ongeveer 3/4 keer in de week en ik let ook heel erg op mijn voeding. In het begin merkte ik wel verschil, niet enorm maar toch wat. Maar nu heb ik het gevoel dat ik weer vastloop. Ik heb op veel sites gelezen over voeding en ik dacht dat ik nu mijn schema te pakken had, maar volgens mij mist er toch nog wat. Misschien dat iemand hier nog tips heeft of aanpassingen. Mijn dank is iniedergeval groot.

Mijn doel is droger worden.

Ontbijt (expres geen tijd want dit verschilt nog wel eens): Whey shake (Whey 2 Go) + 1 of 2 bruine boterhammen Pindakaas + Glas Water/Green Tea

2 uur later: Blikje Tonijn op Waterbasis/Olijfolie basis + Glas Water

Lunch: Proteine Maaltijd Bar of 4 Gebakken eieren + Glas Water (dit zijn flinke glazen) / Als ik op werk ben 4 Bruine boterhammen met mager vlees of Pindakaas

Na Training: Whey Shake + Glas Water

Avondeten: Wat de pot schaft + Glas Water

Voor het slapen gaan: Bak Magere Kwark meestal 500 gram soms 350 als ik geen trek meer hebt.

Lichaamsgewicht: 74 KG bij 1.85 m
                      Lichaamsvet percentage: 19%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2702 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 132 Gram
                      Dagelijkse behoefte vetten: 60 Gram
                      Dagelijkse behoefte koolhydraten: 408 Gram

Tips?

Zet je voedingschema in excel en zet er precies dat in wat je eet en niet bv. tonijn op water/olie, het verschil in kcal tussen die twee is vrij groot, ander voorbeeld, 1 of 2 boterhammen met pindakaas, dat scheelt toch zo'n 140 kcal tussen 1 of 2 boterhammen....proteinbar of 4 eieren of 4 boterhammen met beleg, dat zijn 3 totaal verschillende werelden van verschil qua voedingswaarde en kcals...... volgens mij schommel je op deze manier tussen de 1500 en 2200 kcal en dan zit je dus veel te laag wat inhoud dat het niet raar is dat je op een bepaald plateau zit waarin je niet meer afvalt......meer eten dus.

Zet een behoorlijk schema voor jezelf in elkaar en reken de kcals goed uit.
                      Daarbij rekening houdend:

2 á 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
                      min 30% aan vetten ( dus 30% van 2700 kcal = 90 gram en geen 60 gram)
                      de rest aan koolhydraten

dus:

225 gram eiwit
                      90 gram vet (waarvan 30 gram verzadigde vetten)
                      250 gram koolhydraten

Ik weet niet wanner je traint, maar ik vermoed dat je na je werk traint?, dan zit er een behoorlijke tijd tussen je laatste maaltijd en je training, in dat geval zou ik zeker de whey ipv na je training een half uur voor je training nemen anders heeft je lichaam geen eiwitten direct na het trainen, eventueel kan je na het trainen als je schema het toelaat ook na de training eiwitten nemen maar is niet van meerwaarde, wel de warme maaltijd na de training uit voldoende eiwitten laten bestaan.

Als je cardio erbij wil doen dan deze na de training doen, 20 minuten intensief max.

voor nu...
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

Hartelijk dank Okidoki, ga vanavond het maar ff in Excel zetten en uitrekenen.

Comment

Ooh nog even ik had schijnbaar iets verkeerds gedaan bij het berekenen van mijn vetpercentage. Aangezien ik in plaats van mijn taile omtrek, de omtrek van mijn middel had gemeten.

Het is nu:

Lichaamsgewicht: 74 KG
                          Lichaamsvet percentage: 12.5%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2575 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 142 Gram
                          Dagelijkse behoefte vetten: 57 Gram
                          Dagelijkse behoefte koolhydraten: 373 Gram

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                            Ik zou me idd meer bezig houden met cardio dan met voeding
                            je kan wel minder vetten en koolhydraten benuttigen maar deze heb je toch nodig om je energie uit te halen.

als je nou voor elke training 20-30 cardio doet, en tijdens je training je vooral focust op veel herhaling maken, en met name concentreerd op 'circle-sets' (3-5 oefeningen die je zonder rust achter elkaar beoefend) word je vanzelf cut

kwa voeding raad ik je aan veel water/thee te drinken, extreem dieeten wil zeker neit altijd zijn vruchten afwerpen

met jou lengte en gewicht ben je waarschijnlijk met 14% BF al fine cut, moet wel lukken dus succes
                            NA trainen HIIT ja. Veel water moet je altijd drinken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X