Voedings schema + supplementen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedings schema + supplementen

hallo!!

nou ik heb mij zojuist voorgesteld en zou nu heel graag iedereen zijn mening willen weten over mijn voedingschema!
    ik mij laten adviseren door een vriend van mij die aan bodybuild wedstrijden mee doet en ook regelmatig wint! Het dieet heeft mij enorm geholpen en ben er ook super blij mij! Doordat het mij zo geholpen heeft ben ik ook nieuwsgierig geworden wat eten nou precies met een lichaam doet en ben daarom nu ook op onderzoek uit! 'wat heeft een lichaam nou precies nodig' 'hoeveel en waarom'??

nou komt ie;

(trouwens - ben 30 jaar....weeg nu 90 kilo....met een lage bodyfat)

ontbijt (0630)

- 100 gram havermout + magere (0%vet) melk
    - eiwitten shake
    (dit in de blender....makkelijker eten/drinken)

10:00

- 100 gram zilvervlies rijst + 250 gram kipfilet

12:30

- 100 gram zilvervlies rijst (of 100 gram ei-mie) + 250 gram kipfilet

15:00

- 500 gram magere kwark

18:00

- normaal avond eten...wat de pot die avond schaft

22:00

- 100 gram havermout met water + eiwitten shake

op trainingsdagen;

- voor het trainen aminos + 50 gram BCAA
    - tijdens het trainen 50 gram BCAA
    - na het trainen 50 gram BCAA + shake

voedingschema blijft op trainingsdagen ongewijzigd.

ook heb ik een vraag over supplementen.
    Ik heb een tijdje noXplode gebruikt en merkte daar wel wat van maar niet zoveel als mensen beschrijven.
    Daarom heb ik gister M-Stak besteld......heeft iemand daar ervaring mee??

Thanks!!

Het havermout met shake om 22.00 snap ik niet. Waarom 's avonds nog zoveel KH. Kun je beter wisselen met de kwark van 15.00. Rest zit wel goed, al mis ik de nodige vetten.

Het is handiger om alles in excel te zetten met de voedingswaarde erbij. Hier te vinden:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Ten slotte hoop ik dat je 5 gram BCAA bedoelt, want 50 gram is overkill:P
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by SteefDK View Post
      Het havermout met shake om 22.00 snap ik niet.

Ten slotte hoop ik dat je 5 gram BCAA bedoelt, want 50 gram is overkill:P

ja je hebt helemaal gelijk...ik bedoel inderdaad 5 gram

wat voor vetten zou ik moeten eten?? vergeet niet dat ik een normale maaltijd binnen krijg met avond eten....gezien het feit dat mijn vriendin zeker niet mee wil doen met mijn 'dieet' ;-)
      ik gooi in mijn rijst vaak een hand vol ongezouten cashewnoten...

wat zou de reden zijn dat ik de kwark met havermout moet ruilen? is veel KH niet goed voor het slapen gaan?

Comment

ben trouwens die excell sheet aan het invullen - zal die zo uploaden ;-) thanks!

Comment

Cashewnoten is een goede oplossing voor de vetten ja. Kijk vooral na olijfolie, noten etc.

's avonds heb je langzame eiwitten nodig voor het herstel van je spieren. Een bak kwark verteren duurt tot wel 7 uur. KH kun je beter hebben terwijl je ze gebruikt.

Hoe laat train je?

Comment

Hoe laat train je?

variërend....ik probeer 5x per week te trainen.
            op de maandag is meestal zo rond 15:00 (is namelijk mijn pappa dag ;-))
            dinsdag, donderdag en vrijdag is dat zo rond 1900.
            zaterdag is dat weer zo rond 1500....

goeie tip man - thanks!! zal vanaf morgen 2 maaltijden omgooien!!
            zullen ze raar staan te kijken (doen ze nu al) als ik met een shake baker rond loop

hierbij trouwens mijn voedings schema in een excell lijstje....zegt mij nu niet zo veel eigenlijk...
            te veel, te weinig?

12:30 rijst met kip tijd....niet mijn favoriet...zo droog ;-)
            Attached Files

Comment

Vetten is te laag. Moet je toch richting de 30%

Hier is mijn schema, misschien kun je er wat uithalen. Kip met rijst is namelijk niet noodzakelijk. Je kan het ook uit ander voedsel halen.

Comment

Vetten is te laag. Moet je toch richting de 30%

Hier is mijn schema, misschien kun je er wat uithalen. Kip met rijst is namelijk niet noodzakelijk. Je kan het ook uit ander voedsel halen.
                Thanks!!

wat zou ik dan nog meer kunnen veranderen? ik zou 1 rijst maaltijd kunnen vervangen door een mie maaltijd.
                savonds neem ik dan de kwark en om 1500 mijn havermout.
                sochtend kan ik nog een extra boterham nemen met pinderkaas bijvoorbeeld.

begrijp ik nou goed uit mijn excell bestand dat ik te veel eiwitten binnen krijg (8% te veel) te veel koolhydraten (4% te veel) en te weinig vetten (13% te weinig)
                wat betekend dat precies? groei dan minder?

Comment

Alle stoffen zijn belangrijk voor groei en herstel. Zelf houdt ik de EKV van 35/35/30 aan.

Maar vetten zijn idd te weinig. Bijvoorbeeld halfvolle melk gebruiken werkt al, en wat minder KH door bijvoorbeeld 75 gram per keer te pakken. Eiwitten vind ik eigenlijk nooit te veel:P

Comment

thanks voor de hulp!!! ga het proberen!!

ff nog een andere vraag - heb jij ervaring met M-Stak?

Comment

Nee, gebruik zelf Pre-Workout power van de B&F Store. Die werkt bij mij wel lekker.

Comment

Het Exelsheetschema is zeker handig! Ik ben hem ook aan het invullen, maar effe een vraag aan SteefDK.

Hoezo neem je inplaats van de halfvolle melk niet gewoon een fruitsapje, voor de vitamine want ik d8 dat suikers in de ochtend wel mag en je krijg wat minder vetten binnen en hoeveel broodjes zijn 140 gram? En hoezo neem je om 8uur ongezouten noten? het lijkt mij beter dat je die bij het kwart kunt gaan eten, want onverzadigde vetten vertragen casseïne, hoewel er wel weer snelle eiwitten in de noten zitten wat die casseïne misschien weer versneld..., ik doe 4 eetlepels olijfolie in mn kwark

Comment

Toegevoegde suikers uit sap is niet goed, en ik houd van melk:P

De noten pak ik eerder omdat ik 8 maaltijden per dag wil, werkt voor mij gewoon fijn.

140 gram brood is 4 sneeën.

En ik neem als supplement multivitaminen extra krachtig van de etos. Soms pak ik wat extra fruit voor vitaminen.

Comment

Okeej duidelijk, welke suplementen gebruik je nog meer? Ik gebruik op dit moment alleen whey, ik wil casseïne met HMB gebruiken als ik niet meer aankom in massa, ik fitness nu ongeveer 7 maanden ik weeg 73 kilo ben ongeveer 1,80 lang en ik ben 17 jaar, welke suplementen raad je voor mij aan? Ik zit te denken aan vitaminen en mineralen pillen en omega 6 vetzuur pillen

Comment

Gebruik zelf nog creatine monohydraat en pre-workout power van B&F store. En whey 1x 28gr en 1x 56gr.
                              Zet straks een log op, kun je alles vinden wat ik doe.

Creatine 5 gram in ochtendshake, 10 gram tijdens training in 0,25L sinaasappelsap en 1,25L water. En 's avonds een 5 gram nog met een glas water.

Als je 7 maanden bezig bent zou ik nog niet meer als dit pakken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X