keto dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• keto dieet

heb geprobeerd een keto dieet te maken wat vinden we ervan

hendrie weegt 78kilo en heeft 13% vet
    zijn lean mass = afgerond 68 kilo
    68x 2 = 136 = 544kcal (2gram protine per lean mass)
    136 is 30% van je totale behoefte
    100% = dan 453gr afgerond = 1813 calorien afgerond
    1813 - 544 = 1269
    koolhydraten zullen 80kcal zijn (20gr)
    1269 - 80= 1189

100gram whey
    300gram pangafilet
    300gram hamburger
    100gram eieren
    300gram kipfilet
    100gram kaas
    100gram aardappelen
    100gram koolvis

en dan komt er nog wat groente bij ma dat hoefde je niet te tellen

dit is bij mekaar

kcal 2437
    eiwiten 328.6
    kh 23.5
    vet 129.9

vet zal iets hoger worden want alles word gebakken in olijfolie

is dit oke?

Ik begrijp absoluut niets van je berekeningen

Heb je het boek van Lyle Mcdonald al gelezen? Is zeker een aanrader (al zn boeken eigenlijk).

Alleszins veel te veel eiwitten. Lyle raadt dacht ik deze formule aan: lichaamsgewicht in pond x 0,9). Voor jou zou dit dan uitkomen op (78x2,2)x0,9 = 154,44. Ik zou dus rond de 160gr eiwitten zitten, niet hoger. Klinkt als erg weinig, maar ik woog ook rond de 80kg en at zelf ook 160gr eiwitten per dag toen ik keto deed, en ik ondervond geen spierverlies.

Die aardappelen mag je ook weglaten, zorg gewoon dat je veel groenten eet (niet teveel wortelen of andere groeten met veel koolhydraten).
    @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
      Ik begrijp absoluut niets van je berekeningen

Heb je het boek van Lyle Mcdonald al gelezen? Is zeker een aanrader (al zn boeken eigenlijk).

Alleszins veel te veel eiwitten. Lyle raadt dacht ik deze formule aan: lichaamsgewicht in pond x 0,9). Voor jou zou dit dan uitkomen op (78x2,2)x0,9 = 154,44. Ik zou dus rond de 160gr eiwitten zitten, niet hoger. Klinkt als erg weinig, maar ik woog ook rond de 80kg en at zelf ook 160gr eiwitten per dag toen ik keto deed, en ik ondervond geen spierverlies.

Die aardappelen mag je ook weglaten, zorg gewoon dat je veel groenten eet (niet teveel wortelen of andere groeten met veel koolhydraten).
      heb je een voorbeeld van jou dieet dan?

Comment

Met 100 gram aardappelen kom je natuurlijk nooit aan 23.5 KH bij elkaar. KH moeten m.i. alleen uit groenten komen en moet je zeker tellen. Net als Brambo zegt moet je je eiwitten omlaag brengen. Vetten kunnen omhoog.

Doe je ook een refeed en hoe ziet je trainingsschema eruit ?

Comment

doe ook aan refreed ja elke zondag schone kh na binnenwerken wit brood en witte rijst! enzovoort!
          maar hoe breng ik de eiwiten omlaag en de vetten omhoog? meer kaas minder kip? mayonese erbij?

Comment

Whey heb je niet echt nodig. Je krijgt eiwitten genoeg binnen bij keto. Om de vetten omhoog te brengen kun je bv noten nemen.

Refeed moet je serieus nemen; bereken hoeveel kh je moet laden.

Nogmaals wat is je trainingsschema hierbij ?

Comment

noten zitten veel kh in dus liever niet dus dan neem ik liever minder kip en minder vis en vervang ik voor speklapjes ofzo ook goed toch?

train 5x per week elke dag 1spiergroep en 3x per week na de krachttraining HIIT 30minuten

Comment

Macadamias zitten vrijwel geen kh in.

Vijf keer per week trainen op keto lijk me geen pretje. Training op keto wordt aangeraden om na je refeed de grote groepen te trainen en voor je refeed een depletiontraining te doen.

veel info kun je hier vinden: Het Ketogeen Dieet - DutchBodybuilding.com forum

succes ermee iig !

Comment

moet zegen vindt het allemaal fucking ingewikkelt! word vast weer een niks

Comment

nieuwe schema dit zijn de waardes beter?

kcal 2458
                    eiwiten 230
                    kh 26.1
                    vetten 170

Comment

Nog steeds te veel eiwitten hoor, dit is hoe ik het zou doen:

eiwitten: 160gr
                      koolhydraten: <30gr
                      vetten: 180gr
                      totaal: +- 2400kcal

Wanneer je begint kan je best iets meer vet eten (tot je ongeveer op onderhoud zit), hierdoor kom je makkelijker in ketose. Daarna afbouwen tot aantal kcal waarmee je ongeveer 500gr pr week verliest.

Het is absoluut geen ingewikkeld dieet hoor, enkel de refeed misschien. In de link naar de thread op dbb wordt alles goed uitgelegd, al gelezen?
                      @ ketIF

Comment

Originally posted by hendrie View Post
                        moet zegen vindt het allemaal fucking ingewikkelt! word vast weer een niks
                        train 5x per week elke dag 1spiergroep en 3x per week na de krachttraining HIIT 30minuten
                        als je zo gaat trainen, dan wordt het idd 3x niets. Een Keto dieet heeft niet alleen specifieke richtlijnen qua voeding, maar ook qua training.

Hiit moet je absoluut NIET gaan doen. op zo weinig carbs ga je dan spieren verbranden. low intensity cardio is wat aangeraden wordt op een keto dieet.
                        meestal wordt er maandag, dinsdag en vrijdag getraind. EN zeer zeker niet 5x per week.

ook zijn er specifieke richtlijnen qua hoeveel carbs je moet refeeden in het weekend. en hoe en wat je moet doen.

wat jij gaat doen, gaat gegarandeerd mis.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X