Honger in de bulk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Honger in de bulk?

Hé mensen! Ik ben nu 3 dagen op weg en dit is dus voor het eerst dat ik ga bulken. Ik verwachte dat ik wanneer ik gezond zou gaan eten ik minder honger zou hebben, nou niet dus!! Het is nog te snel om te zeggen dat ik meer moet hebben (Mijn vvm is 49 kg, ik heb mijn behoefte daaruit berekend).

Ik ben nu 3 kg afgevallen (vocht!!), dus het is nog te vroeg om daar iets uit te concluderen.

Ik heb afgelopen weken veel junkfood gehad en slechte suikers, misschien schrikt mijn lichaam alsnog op een normale kcal behoefte.

Ik heb net een half uur geleden een bak kwark op (200 g kwark, 1 el pindakaas, 1 el honing) en mijn maag blijft rammelen. Ik ga zo dus nog wat rijst en kip eten en hopen dat ik het nu minstens 2 a 3 uur vol houd

Ja maar in de bulk moet je niet verwachten echt veel af te vallen je zal mss beetje afvallen in het begin doordat je die slechte gewoonte niet meer toepast maar verder kom je massa bij.

Ik meen te hebben gehoord dat je je lichaamsgewicht en niet VVM moet gebruiken, doch ben ik hier niet zeker over dus ga hier ook niet verder over doorgaan.

Verder zou ik groeten eten zoals tomaten of komkommer om je maag te vullen , wortel zou ik niet doen want dat ligt zwaar op de maag (bij mij toch in ieder geval).

Ik denk ook dat zoals je zei , je lichaam gaat schrik omdat het niet meer zo'n slechte voeding binnenkrijgt , je lichaam is dit gewoon , dat noemt men soort sugarrush ...dat zal heus wel weggaan , eventueel cola light drinken of frisdranken met aspartaan maar daar kan je als je teveel drinkt hoofdpijn van krijgen maar goed.

Denk dat het zichzelf wel uitwijst uiteindelijk ! Succes Katlyn

Comment

Bereken je behoefte uit met daarbij je activiteits niveau en ga daar 300-500kcals boven zitten, want honger in de bulk lijkt mij sterk.
      Als he dat hebt uitgerekend ga je een voedingschema maken die je 6 dagen p/week gaat volgen.
      Make it happen, shock everyone!

Comment

Ik heb mijn behoefte berekend vanuit deze methode

Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding (de gene waar je je vet% moet invoeren, maakt niet uit of je man of vrouw bent).

Ik kan het mij niet veroorloven om vet bij te komen dus ik moet mijn eetschema wel heel nauwkeurig afstemmen, zomaar 500 kcal bovenop op mijn behoefte eten vergroot de kans dat ik veel massa aanzet.

Het komt erop neer dat ik 2200 kcal verband op een trainingsdag (1714 kcal zonder inspanning) + 200 kcal zit ik op 2400 kcal.

Het is nog een beetje uitvogelen wat voor mij werkt en wat niet! Mocht ik na een week nog meer zijn afgevallen dan verhoog ik het aantal kcal met 100 kcal per week tot ik langzamerhand een beetje aankom.

Ik denk dat ik de periode hiervoor rond de 3500 kcal per dag heb gegeten dus een grote verandering is het zeker!

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
          Ik heb mijn behoefte berekend vanuit deze methode

Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding (de gene waar je je vet% moet invoeren, maakt niet uit of je man of vrouw bent).

!

Op hoeveel komt de calculator er boven dan uit? Die met lengte en leeftijd invullen? En wel de keuze man / vrouw? Kan wel eens heel anders uitkomen, maar ook een andere website komt nogal eesn heel erg anders uit.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Op hoeveel komt de calculator er boven dan uit? Die met lengte en leeftijd invullen? En wel de keuze man / vrouw? Kan wel eens heel anders uitkomen, maar ook een andere website komt nogal eesn heel erg anders uit.
            Via die andere methode kom ik op 70 kcal hoger uit.

Comment

Maar goed, nu na 200 g kwark + pindakaas + honing & 250 g rijst + 250 g kip (olie en beetje kokosmelk) en een halve komkommer zit ik wel vol! Oké, iets te vol zelfs. Iets teveel kip en rijst gehad, maar het smaakte gewoon te goed Even kijken hoelang ik nu door kan zonder eten.

Comment

Kan beter kleine portie's nemen.

wat je ook at is ook echt niks eet zonder problemen 2bakken kwark leeg(1kg totaal)
                Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                  Kan beter kleine portie's nemen.

wat je ook at is ook echt niks eet zonder problemen 2bakken kwark leeg(1kg totaal)
                  kleinere porties is niet beter (ivm honger). er is een bepaald ghreline secretion pattern. ghreline (een hormoon waarvan de honger toenmeemt), is hoger op momenten waarop jij normaliter in je vaste eetpatroon eet.

eet je altijd 6 maaltijden per dag op vaste tijden. krijg je ook op deze momenten meer honger. pas na 4-5 dagen adapteert je lichaam een nieuw patroon.

we raden beginners die willen bulken aan om 6x per dag te eten, om de grote hoeveelheden eten weg te kunnen krijgen. door vaker te eten, krijg je vaker honger. en dat is een potentiele weg om heel veel eten weg te krijgen.

als iemand in een bulk nog honger heeft na de eerste week:
                  - eet op vaste momenten
                  - eet meer groenten
                  - eet voldoende magere proteinen

werkt dat niet:
                  - eet ipv kwark en kipfilet rood vlees met enkele grammen vet per 100g
                  - eet ipv 6x per dag 3-4x per dag maar dan grotere maaltijden (duurt wel weer een 4-5 dagen voordat je lichaam geadapteerd is).
                  - gebruik een vezel supplement
                  - drink 2-3 liter water per dag

ghreline secretion pattern:
                  Effects of a Fixed Meal Pattern on Ghrelin Secretion: Evidence for a Learned Response Independent of Nutrient Status -- Drazen et al. 147 (1): 23 -- Endocrinology
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Katlyn View Post
                    Via die andere methode kom ik op 70 kcal hoger uit.

Als dan je maag bleef rammelen dan had misschien net die 70cal = 1 appel het rammelen weg kunnen nemen.....
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik dacht dat vaker eten voor een verminderde insuline piek zorgde, wat weer zorgt voor minder vetopslag in een bulk doordat je je koolhydraten meer verspreidt over de dag en andere voedingsstoffen, maar dit is dus niet van toepassing?
                      "Straight outta gym"

Comment

Misschien moet je lichaam wennen aan deze manier van eten.
                        Als je een tijd "slecht" heb gegeten, raakt je lichaam daaraan gewend en krijg je honger als ontwenning.
                        Volgens mij leg ik dit heel krom uit (moe) maar zoiets als dat je van veel junkfood/suikers steeds meer trek krijgt in junkfood/suikers.
                        Ik hoop voor je dat het weer snel went.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X