Nog een reden om groene thee te drinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nog een reden om groene thee te drinken

    'Groene thee helpt mogelijk Alzheimer voorkomen'

    Uitgegeven:7 januari 2011 17:15Laatst gewijzigd:7 januari 2011 17:15
    NEWCASTLE - Uit een nieuw Brits onderzoek blijkt dat groene thee goed voor mensen is. Groene thee zou zelfs een ziekte als Alzheimer kunnen voorkomen.

    © Gezondheidsnet

    Dat concludeert een onderzoeksteam van Newcastle University.
    De onderzoekers testten of de beschermende eigenschappen van groene thee nog even sterk aanwezig waren na vertering. Volgens hoofdonderzoeker Ed Okello bleek dit inderdaad zo te zijn.



    Het was zelfs zo dat na vertering de eigenschappen van de thee nog sterker doorwerkten en het menselijk metabolisme nog beter beschermd werd tegen de ziekte van Alzheimer en kanker.

    Miniscuul onderdeel


    Okello is enthousiast over de positieve resultaten, maar in de strijd tegen het voorkomen van kanker en dementie is groene thee slechts een minuscuul onderdeel. Beweging, een gezonde leefstijl en evenwichtige voeding zijn minstens even belangrijk.
    De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het tijdschrift Phytomedicine.
    © Gezondheidsnet
    Geniet, en drink met maten!

  • #2
    Ik ben niet zo'n theedrinker, maar als het inderdaad deze voordelen bied moet dat misschien maar eens gaan veranderen.

    Becoming a human juggernaut!!!

    Comment


    • #3
      Het is zeer populair als fatburner, maar de gezondheidsvoordelen liegen er ook niet om.
      Geniet, en drink met maten!

      Comment


      • #4
        Catechine - Wikipedia
        Geniet, en drink met maten!

        Comment


        • #5
          Ik vind groene thee smerig. Maar ja, in mijn familie komt Alzheimer voor, misschien moet ik het toch maar gaan drinken......
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

          Comment


          • #6
            Je wilt ook vet verbranden, en dan is groene thee een van de meest effectieve legale burners.
            Geniet, en drink met maten!

            Comment


            • #7
              Ik ga het kopen! En gewoon zuipen en niet zeuren. :P
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

              Comment


              • #8
                Ik wilde wat typen..maar ik ben het alweer vergeten..hmmmmmm

                Comment


                • #9
                  @Beaudien: Paar tips met betrekking tot groene thee. Qua smaak zit er heel veel verschil tussen de verschillende merken, dus als je groene thee van een bepaald merk niet te pruimen vindt, gewoon andere merken blijven proberen tot je lekkere hebt gevonden. En variatie qua extra ingrediënten kan ook helpen.

                  En dan nog qua thee zetten: Wacht met je zakje of thee-ei in het water doen tot de temperatuur een paar graden gezakt is, dus niet meteen in kokend water doen. Als je het meteen in kokend water doet, kan de thee bitter van smaak worden. En ga niet lopen 'roeren' met je theezakje, gewoon erin hangen en een minuut of twee wachten.
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

                  Comment


                  • #10
                    Thee

                    Ik drink af en toe wat groene thee, maar ik ga het weer wat meer beginnen drinken.
                    Weet iemand of de ingrediëten, dus de mogenlijke werking van de thee ook verschilt kwa merk?
                    On a long road to insanity.

                    SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

                    Comment


                    • #11
                      ik drink het elke dag wel

                      geen idee wat ik eraan heb

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Viranelly View Post
                        ik drink het elke dag wel

                        geen idee wat ik eraan heb
                        hier heb je alvast leesvoer:

                        Effects of green tea polyphenols on murine transpl... [Clin Immunol. 2004] - PubMed result

                        ingentaconnect Green Tea Catechins as Novel Antitumor and Antiangiogenic Compoun...

                        Absorption, metabolism and antioxidative effects o... [Biofactors. 2000] - PubMed result
                        Geniet, en drink met maten!

                        Comment


                        • #13
                          @Pinada: Thanks! Het bittere vond ik juist altijd zo vies eraan, maar ga nu je tips opvolgen.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

                          Comment

                          Sidebar top desktop

                          Collapse

                          Actieve discussies

                          Collapse

                          Working...
                          X