Voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding

Ik zou graag beginnen met trainen maar helaas ben ik slank ( ik eet veel maar kom niet bij :s ) . Weten iem. die hiermee ervaren is wat tips aub ( 15 j , 1.85m-62.5kg). ps : kan dit liggen aan wat ik drink of eet , namelijk drink ik veel frisdrank !!

Wat ik zowat eet gedurende de schooldag :

7:20 ---> 2 boterhammen met kaas / choco + fruitsap

10.10 ---> 2 boterhammen met kaas / choco

12.10 ---> 4 boterhammen met kaas / choco + multisap

18.00 ---> warm eten meestal 2 à 3 borden + cola

22.00 ---> cola / ice-tea + koek

( ik heb protein poeder of hoe je het ook noemt , blender)

Grtjz Jordy

Toen ik het topic las verwachte ik al weinig reacties. Maar ik zal je op weg helpen. Je eet te weinig. Als je niet aan komt, dan krijg je te weinig binnen. It's that simple.
    Je moet dus meer eten. Je hebt een groot gat zitten tussen je lunch en je avond eten. Eet rond 2 en 4 uur (als dat mogelijk is) wat boterhammen met bijv een blikje tonijn als beleg. Kom je alsnog niet aan, dan moet je dus meer er bij doen.
    Lastige bij jou is is dat je veel suikers binnen krijgt, in principe dus veel kcal. Maar je hebt er weinig aan, omdat er maar enkele momenten op een dag/week ze maar nodig zijn (rondom het sporten). Maar haal je die weg dan heb je nog steeds een kcal tekort. Probeer de sappen, frisdrank, koek en choco om te ruilen voor dingen als bruin brood, water, kwark (magere, liefst zonder smaak), kipfilet, etc. Het heeft niet allemaal dezelfde functie natuurlijk, maar het is om je de goede richting te wijzen.

verder is het belangrijk dat je stickies gaat lezen (kan je makkelijk vinden). Vooral die van tieners, de zomersticky en die over voeding.

Comment

Ik vind het inderdaad niet zo gek dat jij niet aankomt.
      Ik sluit me verder aan bij de post van Knabbelnoot.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

hoe krijg je het voor elkaar 6 uur niets te eten?

Comment

ik heb men voedingsschema aangepast naar jullie normen ( denk ik ) :

7.20 : bruin brood ( 2a 3 sneetjes) met kipfilet + banaan (+ water)
          10.10 : bruin brood ( 2 sneetjes) kipfilet
          12.00 : bruin brood ( 4 sneetjes ) kaas en kipfilet + ( wat zou ik hier drinken ook water??)
          14.40 : ben ik van plan om 2 yoghurt te eten maar probleem is die kwark lust ik niet graag :s , kan je iet anders zeggen dat in dit schema zowat past?
          16.00 : moet ik nog iets verzinnen
          18.00 of 18.20 : meestal rijst met kip ( vis lust ik niet ) , zijn er ng andere mogelijkheden ?

van 19.20-22.00 heb ik training ( dan drink ik meestal aquarius 1L ) dit vervangen door water??

om 22.30 : in blender : 1 a 2 scheppen chocolade poeder ( protein) met bolletje chocolade ijs en 200ml halfvolle melk .

Grtjz Jordy

Comment

Melk is ook prima drinken hoor, geloof dat er hier mensen tussen de 1-2 liter melk per dag weg drinken

Comment

Originally posted by psykko View Post
              14.40 : ben ik van plan om 2 yoghurt te eten maar probleem is die kwark lust ik niet graag :s , kan je iet anders zeggen dat in dit schema zowat past?
              zou toch voor de kwark gaan, als je naar de voedingswaarden kijkt zul je erachterkomen dat yoghurt veel minder eiwitten bevat dan kwark, en laten die eiwitten nu juist de reden zijn dat je die kwark eet!

dus verzin iets om het lekkerder te maken, door wat noten, rozijnen, zoetstof, verzin het maar. zolang de toevoegingen in je schema passen mag alles, en aangezien je de calorien wel kan gebruiken zal het niet zoveel uitmaken wat je er nou uiteindelijk bij in gooit.

Comment

Is wat moeilijk om te beoordelen vind ik zonder verhoudingen.. Volgens mij eet je nog niet genoeg?? wat is je onderhoud??

Comment

ik ga morgen is een schema maken met kcal en aantal grammen , .... ik zal het dan hier plaatsen .

Comment

hier
                    Attached Files

Comment

bolletje chocolade ijs?

Comment

waar moet ik dat dan eten dat bolletje chocolade ijs ?? wat bedoel je er mee ?

Comment

Oh, je hebt al die ongein uit je openingspost al weggehaald van je schema zie ik.

- je kunt beter 6 maaltijden ipv 8 eten

- de kcal van de broodjes klopt niet, aangezien 1 sneetje tussen de 70/80 kcal bevat

- voor het trainen zou je er goed aan doen een aardappel/pasta/rijst maaltijd te nuttigen

Comment

@psykko: Zie dat in je voedingsschema nog steeds kwark staat, ben je al aan de smaak gewend? Als je kwark niet lekker vind kun je het een beter zoeter maken met roosvicee. En als je kwark echt niet weg krijgt zijn eieren een alternatief.

Comment

Je ontbijt bestaat dat enkel uit die whey protein???

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X