@Erik1982 waarom? Zeker als je beetje goede chocomel hebt. Melk, suiker, cacao. -> levert veel snelle carbs + eiwitten. en cacao heeft ook talloze nuttige/positieve eigenschappen.
dextrose gebruik
Collapse
X
-
Originally posted by Viranelly View Post+ kwark he!
Maar, niet genoeg voor een zwaargewicht of uberhaupt niet genoeg?Fear is the mind killer
Comment
-
sorry hoor maar kwark en fruit is geen maaltijd. Dat is een toetje. Een snack, tussendoortje op zijn meest.
Is gewoon met geen goed fatsoen een post workout maaltijd te noemen.
En zoals ik al zei... het is te weinig. Ik zeg ook niet dat de kwark eruit moet... er moet alleen meer andere dingen bij. Meer carbs.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostIk vind chocomel een bizar product in een goed voedingsschema. Of ligt dat aan mij?
Neemt niet weg dat ik er een groot liefhebber van ben.
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostIk vind chocomel een bizar product in een goed voedingsschema. Of ligt dat aan mij?
Neemt niet weg dat ik er een groot liefhebber van ben.
Het werkt vanwege de cacao en de melk, verder niks. Verder is de meeste supermarkt chocomelk gewoon bagger veel te veel suiker en ik vind te weinig cacao. Dat je beter herstelt door de grote hoeveelheid suiker die er in zit is pure BS.
Als je een halve liter melk neemt en een brok pure chocolade ben je al iets beter bezig, maar dan ook zit je met die berg suiker. pure chocolade heeft meestal een inhoud van ca 50/50 aan cacao-bestanddelen en suiker.
Beste is een shake te maken met whey, casseĂŻne en melk en daar een paar flinke eetlepels pure dark-cacao en eventueel een banaan in te gooien.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Demandi View PostIk heb tot nu toe altijd mezelf voorgenomen geen KH te nemen na de training, alleen een wheyshake..
Is dit (en zo ja, waarom) niet genoeg dan? heeft iemand hier een artikeltje over wat ik zou kunnen lezen oid?1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by sf01 View Post@Erik1982 waarom? Zeker als je beetje goede chocomel hebt. Melk, suiker, cacao. -> levert veel snelle carbs + eiwitten. en cacao heeft ook talloze nuttige/positieve eigenschappen.
Simpelweg stellen dat het niet uitmaakt welke koolhydraat je nuttigt zolang je het dagelijkse totaal niet overschrijd gaat imo niet op. Zeker niet op het gebied van fructose. Chocomel zou om die reden niet passen in een goed voedingsschema. Waarom niet een whey shake maken met daar doorheen wat dextrose? Desnoods met een schep cacaopoeder. Voedzamer dan chocomel.
@ Marnop, ik zie je post pas nadat ik de mijn poste. Is van een redelijk gelijke strekking.
Comment
-
tja... we blijven daarover verschillen in mening (@Marnop)
Mijns inziens: Tijdens je training heb je je spieren beschadigd en je glycogeen (gedeeltelijk) uitgeput.
Na de training zijn er dus 2 dingen die moeten gebeuren:
* glycogeen aanvullen
* spier repareren
Pas daarna komt spiergroei
Voor zover ik het begrepen heb, heeft glycogeen aanvulling prioriteit over spierherstel. Eerste prioriteit is dus carbs. Omdat je lever en spieren alles wat na je training binnen komt opzuigen (als glycogeen) zijn snelle carbs dan handig. Carbs aangevuld met eiwitten zorgen voor sneller glycogeen herstel dan enkel carbs.
Pas hierna worden eiwitten voor spierherstel pas weer interessant. En daarna natuurlijk voor het groeien.
Daarom blijf ik erbij:
Goed gevoed zijn voor je training (veel vrije amino's beschikbaar in je bloed) nog wat langzame afgifte in je bloed + gevulde glycogeen voorraad.
Na je trainine meteen flinke hoeveelheid snelle carbs met beetje eiwitten.
Uurtje na je training flinke maaltijd met veel eiwitten, langzame carbs en vetten.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostSuiker is het probleem. Het is een glucose-fructose disacharide waarbij de fructose een slechte koolhydraat is. Ik zie schema`s waarbij men een halve of zelfs een hele liter drinkt na de training. Chocomel bevat ca 13 gram koolhydraten per 100 ml, laten we zeggen dat 4 gram daarvan uit lactose (komt overeen met melk) komt en 9 gram uit sucrose. Dan heb je het over ongeveer 4,5 gram fructose per 100 ml. je werkt dan na een training alleen al 22,5 tot 45 gram fructose. Dat is een behoorlijke hoeveelheid die de lever moet gaan verwerken met de nare gevolgen die erbij horen.
Simpelweg stellen dat het niet uitmaakt welke koolhydraat je nuttigt zolang je het dagelijkse totaal niet overschrijd gaat imo niet op. Zeker niet op het gebied van fructose. Chocomel zou om die reden niet passen in een goed voedingsschema. Waarom niet een whey shake maken met daar doorheen wat dextrose? Desnoods met een schep cacaopoeder. Voedzamer dan chocomel.
Verder ben ik het met je eens dat zelf een choc maken beter is.
Melk, cacao en dextrose zelf mixen (eventueel nog wat whey erdoor) en presto.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View PostHet grote probleem met fructose is dat het enkel in je lever afgebroken kan worden. Maar omdat je tijdens trainen je lever glycogeen flink op hebt gemaakt is fructose na je training niet zo erg. Wordt gewoon gebruikt om glycogeen aan te vullen in je lever.
Verder ben ik het met je eens dat zelf een choc maken beter is.
Melk, cacao en dextrose zelf mixen (eventueel nog wat whey erdoor) en presto.
Daarbij wordt fructose niet omgezet tot leverglycogeen maar in vetten, deels blijft achter in de lever ( en je wilt niet weten wat een vette lever kan doen met je), het overige wordt getransporteerd naar je spieren, let op, we hebben het dus over vetten die naar je spieren gaan en niet glucose. En dan niet te vergeten de VLDL (Very low-density lipoprotein) cholestorol wat je absoluut niet in je systeem wilt hebben.......jicht/diabetes/hartfalen etc.etc.
5-10 gram per dag is acceptabel, daarom 2 stuks fruit per dag max. meer fructose is alleen maar fail..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by sf01 View PostHet grote probleem met fructose is dat het enkel in je lever afgebroken kan worden. Maar omdat je tijdens trainen je lever glycogeen flink op hebt gemaakt is fructose na je training niet zo erg. Wordt gewoon gebruikt om glycogeen aan te vullen in je lever.
Als je precies wilt weten hoe het zitten is het intressant deze lezing eens te bekijken.
YouTube - Sugar: The Bitter Truth#!Last edited by erik1982; 13-01-2011, 13:48.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
5 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment