Voedingsschema Dalton

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema Dalton

Graag op- of aanmerkingen op mijn schema.

19 Jaar
    1.75M
    67KG

Ik werk doordeweeks van 08:00 tot 16:30 en hebben pauze van 12:00 tot 12:30 (met 2x een koffiepauze waar ik dan heel even een paar energy biscuitjes naar binnen kan werken).

Ontbijt 07:00 uur:
    200-300ML melk
    - 2/3 Boterhammen (pindakaas)

Tussendoor 10:00 :
    - Energy biscuits (hartkeks) 3 stuks.

Pauze 12:00 uur:
    - 4 Boterhammen (pindakaas/chocopasta)
    water/melk/yoghurt drink (yoghi)

Tussendoor 14:00-15:00 uur:
    17:00-18:00

- Eten wat de pot schaft
    300-500ML water

18:00 uur tot einde FB schema:
    - Trainen

23:00 uur:
    - Schaal yoghurt

23:30 - 24:00 uur:
    - Slapen

PS: Ik train op ma/woe/vrij, di = taekwondo en 1x in de 2 weken op do sparringtraining + 1x in de maand wedstrijdtraining op zondag.

Wat is je doel? En meteen die chocopasta eruit flikkeren!

Comment

er zitten echt heel weinig eiwitten in je schema. ik zou overwegen om kip of tonijn aan je schema toe te voegen. en eet nog iets wat veel eiwitten bevalt direct na je training.
      ik denk dat je het beste even de sticky's door kan lezen en daarna je schema aanpassen en op nieuw poste

Comment

Originally posted by HC Hades View Post
        Wat is je doel? En meteen die chocopasta eruit flikkeren!
        Sorry , mijn doel is om massa te kweken en deze om te zetten in spiermassa. Chocopasta is eruit. (dus meer eten dan wat ik gewend ben, bulken)
        Ikzelf ben nooit echt een ''eter'' geweest dus zit ik voor mezelf nu aan de ''hoge'' kant.
        Originally posted by N13lZ View Post
        er zitten echt heel weinig eiwitten in je schema. ik zou overwegen om kip of tonijn aan je schema toe te voegen. en eet nog iets wat veel eiwitten bevalt direct na je training.
        ik denk dat je het beste even de sticky's door kan lezen en daarna je schema aanpassen en op nieuw poste
        Heb ik gedaan, ik voeg komende week ook eieren toe aan mijn voedingsschema. Aangezien zout vocht vasthoud mag ik dit er niet bij toevoegen?
        Ik ben namelijk niet zo'n liefhebber van ei dus peper&zout zou een oplossing kunnen zijn..

Kip op brood ga ik toevoegen! Is het ook handig om na mijn training whey te nemen? Ik ben namelijk nu sinds 2 maanden bezig met fitniss.

Even opnieuw posten dan maar:

Ontbijt 07:00 uur:
        200-300ML melk
        - 2/3 Boterhammen (met kip)
        + gekookt eitje.

Tussendoor 10:00 :
        Pauze 12:00 uur:

- 4 Boterhammen (pindakaas)
        300-500 ML water/melk/yoghurt drink (yoghi)

Tussendoor 14:00-15:00 uur:
        17:00-18:00

- Eten wat de pot schaft
        300-500ML water

18:00 uur tot einde FB schema:
        - Trainen + 1L-1.5L water
        Na training eventueel shake (whey)?

23:00 uur:
        - Schaal yoghurt (of kwark, what's better en waarom)

23:30 - 24:00 uur:
        - Slapen

Avondeten bestaat vaak uit aardappelen+groente+vlees.
        1x in de week een patatdag + een pastadag en in het weekend vaak ''makkelijk'' dus Soep, Pizza, Knakworstjes etc.
        Last edited by Dalton; 20-01-2011, 15:33. Reason: toevoeging op schema

Comment

Heey,

Ik kan het niet goed beoordelen:

1. om het feit je hebt er geen waardes bijgezet: Pak van de sticky de xls excel bestand.
          2. Verhoudingen: 30,40,30 ekv.
          3. Eiwit: Kwark,melk,tonijn,kipfilet, WHEY ALS LAATSTE
          4. Kh: ochtend: brinta/havermout met 500 ml melk. Verder brood, pasta, rijst. Kan je ook meenemen in bakjes na werk voor je grote pauze
          5. Vetten: Noten, vette vis, pindakaas etc etc

Kleine pauze, in 1 kwartier heb ik vaak genoeg tonijn+ 4 boterhammen op of omelet van 4 eieren + brood.

Suc6 met mijn tips, en dan zie ik er hopelijk vanavond nog 1tje in de xls bestand.

Comment

Thanks, zelf weet ik trouwens niet hoeveel gram pindakaas of kipfiler (beleg) er op mijn brood zit dus heb ik dat leeggelaten.

Ook is de vraag; wat is er beter, kwark of yoghurt?
            Zelf heb ik dus voor tussendoor energy-biscuits: 3 Energy Biscuits(= bevat per pakje zo'n 2500 KCAL. De hoeveelheid eiwitten die erin zitten ben ik vergeten...
            Er zitten 12 biscuits in1 pakje. Dus dat maakt 2500/12= 208 KCAL per energy biscuit.

Deze staan niet meegerekend maar zijn dus (als ik de verpakking goed begreep uit de winkel) goed voor 1250 kcal, men noemt het broodvervangers... Hopelijk kent iemand deze biscuits?

En dan was mijn vraag ook nog of ik nu (al?) met shakes kan beginnen na mijn training?
            (zo ja, ook op de dagen dat ik niet train?)

Ook is bij mij de e/k/v/ bij het avondeten onbekend dus heb ik dit leeg gelaten. Ik weet niet wat er gemiddeld in een avondmaal zit wat voornamelijk (doordeweeks) bestaat uit aardappelen+groente+vlees, een pastagerecht of een rijst-gerecht.
            Dus heb ik óók deze leeg gelaten...

Ik hoop dat jullie me hier wat mee kunnen helpen

ps. ik denk dat ik ook nog wat boodschappen moet doen om mijn schema aan te passen aan jullie tips.
            Attached Files
            Last edited by Dalton; 20-01-2011, 20:12.

Comment

Ik denk dat je het nog niet begrijpt, want je moet wel wat doen met me advies.

JE EKV! Fack die energycokies zijn nergens voor nodig. Er is iets niet beter yoghurt of kwark. Omdat ik je een leuk persoon vindt help ik je handje:

Minimaal: 500 ml yoghurt volle
              - 100 gram brinta
              -500 gram kwark(voor het slapen gaan)
              -30 gram ongezouten pinda's
              - 1,5 l volle melk
              - Tonijn
              - 2 eieren.

Voer dit is eens in, zonder je energy biscuits. Reken je behoefte uit door middel van de stickies. Moeite doen aub!

Dit is minimaal he.

Comment

Yoghurt of kwark. Kwark.
                Het bevat meer eiwitten. Klaar.

Comment

Betekent nog niet dat het beter is. Kwark gebruiken de meeste savonds voor het slapen gaan omdat het langer in je bloed blijft zitten.

En yoghurt is ook gewoon een goede eiwitbron.

Comment

Kwark en yoghurt zijn hoofdzakelijk casseine eiwitten de opname van casseine eiwitten duurt het langst. Daarom dat de meeste dit voor het slapen gaan eten zodat het lichaam nog wat eiwitaanvoer heeft tijdens zijn slaap.

Kwark bevat meer eiwitten en is over het algemeen ook goedkoper, daarom dat de keuze snel gemaakt is...
                    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X