brood VS rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Misschien noob, maar wat is quinoa?

Verder hou ik het grotendeels bij havermouth en allison brood. Vind t nogal lastig om als student dingen als pasta en rijst of nootjes te gaan zitten eten op schOol. Tevens in een bedrijf is dat lastig, t viel namelijk meteen op dat mijn eetstijl raar is. Nee zeggen tegen koekjes, ja tegen zaanse mayo.
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

euhm ... google?

Quinoa - Wikipedia, the free encyclopedia
      was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

google mate!

Food-Info.net : Quinoa

vooral erg lekker en super gezond, ook de eiwitten zijn net zo hoogwaardig als die van melk en kip in tegenstelling tot andere granen!!! ook goed voor de eiwitten dus!
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
          hoezo bump

denk dat het belangrijkste reden om brood te vermijden is dat bakkers en fabrieken in het bijzonder dingen aan brood toevoegen die je er gewoon niet in wilt hebben, ook is het graan tarwe waarvan brood gemaakt wordt een vervuild graan doordat het de laatste jaren zo veel ginetisch gemanipuleert is dat het voor mensen schadelijk is geworden en minder goed verwerkt wordt. dit geld dus ook voor het o zo gelievde Brinta. HAVERMOUT rulzz!

dit is een belangrijkere reden dat het zoutgehalte en daarom vindt ik het ook geen optie zoutarm/zoutloos brood te eten.

daarom gewoon lekker rijst, bataat, quinoa, havermout en andere vole granen eten.
          een goede vervanging vindt ik altijd zilvervliesrijstwafels of biologisch zuurdesem rogge of speltbrood. daar wordt niets nuteloos aan toegevoegd. is veel gezonder en bevat geen tarwe. deze kun je ook in zoutarme varianten krijgen
          is dat dan wel gezond dat zoutarme we hebben altijd zout no g nodig dat weetje? Bestaat er niet iets als biologische brood?

Comment

hoezo bump

denk dat het belangrijkste reden om brood te vermijden is dat bakkers en fabrieken in het bijzonder dingen aan brood toevoegen die je er gewoon niet in wilt hebben, ook is het graan tarwe waarvan brood gemaakt wordt een vervuild graan doordat het de laatste jaren zo veel ginetisch gemanipuleert is dat het voor mensen schadelijk is geworden en minder goed verwerkt wordt. dit geld dus ook voor het o zo gelievde Brinta. HAVERMOUT rulzz!

dit is een belangrijkere reden dat het zoutgehalte en daarom vindt ik het ook geen optie zoutarm/zoutloos brood te eten.

daarom gewoon lekker rijst, bataat, quinoa, havermout en andere vole granen eten.
            een goede vervanging vindt ik altijd zilvervliesrijstwafels of biologisch zuurdesem rogge of speltbrood. daar wordt niets nuteloos aan toegevoegd. is veel gezonder en bevat geen tarwe. deze kun je ook in zoutarme varianten krijgen
            Hoe wordt het vervuild en hoe wordt er genetisch gemanipuleerd? Ik kan me zo voorstellen dat ze gewassen beter bestand maken tegen pathogenen door genetische aanpassing, maar wat is daar verkeerd aan?

OT: het ligt er een beetje aan hoeveel KH je per dag eet en hoe je het verdeelt. Zolang je je KH inname de glycogeen synthese niet laat overschrijden is er niets aan de hand. 's Ochtends en na de training is de glycogeen synthese hoger dan op de rest van de dag, waardoor je best iets snellere KH kan aanbieden. Ik zelf eet niet genoeg carbs en verspreid het redelijk over de dag om mijn glycogeen synthese te overschrijden (200-250gr/dag).

http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html

. een betere aanpak zou dan bijvoorbeeld zijn: ontbijt 100g. maaltijd erna 50, maaltijd erna 50, pre workout 100, post workout 100, maaltijd erna 50.
            Zo lang je het verdeelt zoals Dyno hier uitlegt zal je minder snel over je glycogeensynthese heengaan qua inname. In de bulk met flinke KH inname zal rijst natuurlijk een mooie optie zijn om niet teveel vet aan te zetten, maar in de cut zal de KH inname al laag zijn.
            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Supermocro View Post
              is dat dan wel gezond dat zoutarme we hebben altijd zout no g nodig dat weetje? Bestaat er niet iets als biologische brood?
              tuurlijk heb je zout nodig, maar als je een beetje normaal eet krijg je meer dan genoeg binnen. in gewoon onbewerkt eten zit al wat zout en zou al genoeg moeten zijn, als je dan ook een blikje tonijn en 2 boterhammen eet zit je al over de 2 gram natrium (2gram natrium = 4 gram zout) zonder andere voedingsmiddelen meegerekend.
              2 gram natrium per dag is optimaal.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Het probleem met tarwe is dat door manipulatie een extra dna keten is ontstaan, die van oorsprong niet in de tarwe zat.
                Er wordt gespeculeerd dat het deze extra keten is die bij zoveel mensen voor problemen zorgt. Niet alleen allergische reacties, maar ook vettoename.
                createmybody.net

Comment

(2gram natrium = 4 gram zout) zonder andere
                  Niet helemaal, molecuulgewicht van Na= 22.99 van Cl= 35.45.
                  Het is dus niet 1:1.

Comment

Originally posted by phormicola View Post
                    Het probleem met tarwe is dat door manipulatie een extra dna keten is ontstaan, die van oorsprong niet in de tarwe zat.
                    Er wordt gespeculeerd dat het deze extra keten is die bij zoveel mensen voor problemen zorgt. Niet alleen allergische reacties, maar ook vettoename.
                    Zoveel onzin in één post!

Comment

Zou leuk zijn als je ook nog ff onderbouwd wáár de bull dan precies zit.
                      Dan kunnen we weer verder, snap je?
                      createmybody.net

Comment

Dan eet je die extra dna-keten toch gewoon niet op!? I.d.d. Wat een bull....
                        Constantia et labore

Comment

Nee de postmaker heeft zekers gelijk. Zekers wel, alles tegenwoordig is niet meer puur mast bewerkt dus doe je huiswerk het is geen bull

Comment

Freemasons controll our dood gebrainwashte lulkoek Je zou echt geconfronteerd moeten worden met feiten. Haha

Comment

Dood is food

Comment

Gisteren na aanleiding van dit toppic zilvervliesrijst gekocht i.p.v. mn vertrouwde basmati.... Wat een taaie gummi balletjes zeg... Maar ach... macro's boven smaak he!
                                Constantia et labore

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X