brood VS rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• brood VS rijst

hallo allemaal,

waarom eten veel mensen op dit forum rijst in plaats van brood in de middag?

ik bedoel wat is het voordeel, want makkelijker is het zeker niet, om op je werk een bakje rijst te zitten eten. is het alleen omdat het lekkerder is?

of is het gezonder? want dan ga ik het ook rijst eten in de middag.
    ook heb ik weleens gehoord dat je op rijst droger blijft

graag reacties en redenen,
    alvast bedankt.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

waarom stel jij je vragen altijd in hoofdletters en dik gedrukt?
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

die jonge wil duidelijk overkomen snap je dat dan niet ?

Comment

Oh ja, dat is het natuurlijk.

Maar goed, volgens mij kan het iets te maken hebben met dat brood meer vocht kan vasthouden?
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Volgens mij heeft rijst een lagere GI waarde waardoor het langer duurt om het te verteren tot glucose waardoor mensen langer vol zitten.

Comment

Maar dat kan ook aan de broodsoort liggen. Ik eet altijd speltbrood en dat vult weer veel langer dan "gewoon" volkoren brood.

Comment

vult langer en GI gaan niet perse gelijk op.

Er zijn een aantal grote nadelen aan brood.
              Ten eerste de gluten die erin zitten. Steeds meer mensen raken allergisch of ontwikkelen een intolerantie voor gluten.
              Zeker met de geintjes die ze uithalen met brood om het zo lekker luchtig en lang houdbaar te maken zorgt ervoor dat de hoeveelheid gluten in brood fors verhoogd zijn.
              Eet je dan veel brood, dan krijg je abnormaal veel gluten binnen. Wat op zijn minst... niet fijn is.

En sorry Beaudien... ik geloof dat spelt het hoogste natuurlijke gehalte aan gluten heeft.
              Gluten heb je trouwens verder niks aan. De voedingswaarde zit vooral in de kiem.

Het maakt trouwens ook enorm veel uit wat voor rijst je eet. Het beste is gewoon biologische zilvervliesrijst van de natuurwinkel (die moet dan wel weer 45 minuten koken
              Maar is veel lekkerder en gezonder dan die zilvervlies van de supermarkt
              Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                En sorry Beaudien... ik geloof dat spelt het hoogste natuurlijke gehalte aan gluten heeft.
                Gluten heb je trouwens verder niks aan. De voedingswaarde zit vooral in de kiem.

Ik heb inderdaad niet naar gluten gekeken, want daar heb ik verder geen last van. Ik heb eerder last van gist bijvoorbeeld en dit brood wordt gemaakt met zuurdesem, dat scheelt voor mij een stuk.Het is dan ook geen luchtig brood maar heel compact. Ik heb wel begrepen dat de GI lager is dan van ander volkoren brood, of heb ik dat mis, weet jij dat sf01?
                Ook heb ik minder koppijn sinds ik dit eet (nu een maand of 3). Dat schijnt te maken te hebben met het hogere vit B gehalte. Het brood bevalt me in elk geval goed, het is duur en ik moet het speciaal bestellen maar ik voel me er verder wel beter bij en voor op mijn werk is het gewoon ook nog echt makkelijk eten.

Comment

zou kunnen hoor dat de GI waarde van spelt brood lager is dan van gemiddeld brood. Ik heb zelf ook niet zo snel last van gluten en heb ook een tijd met veel plezier regelmatig een speltbrood gehaald bij de natuurwinkel.

Het is over het algemeen ongetwijfeld kwalitatief veel beter brood dan wat je bij de supermarkt haalt. Wat wil je ook... een 'degelijk' brood kost al snel 4 a 5 euries. Nou zit je over het algemeen van 2 sneetjes van zo'n brood even vol als van 4 of misschien wel 6 van supermarkt brood... maar toch

Nu eet ik sowieso zo weinig brood... dat ik me niet zo heel druk maak over wel brood (wel volkoren natuurlijk) Kom al tijden niet hoger dan 2 boterhammen per dag meer.
                  Fear is the mind killer

Comment

wat in rijst zorgt voor een lagere GI dan brood? volkorenbrood bevat over het algemeen meer vezels dan rijst. welke factoren spelen dan een rol hierin?

en waar moet je op letten als je brood wilt hebben met een zo laag mogelijke GI?
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ja leg is uit
                      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Bump :P
                        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Heb ook liever brood dan rijst omdat het makkelijker is...
                          Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Originally posted by blocktoblock View Post
                            Heb ook liever brood dan rijst omdat het makkelijker is...
                            Vind rijst ook lekkerder , wat ik namelijk bijna altijd doe is er een snufje kerrie in gooien, krijg je kerrie rijst
                            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                              Vind rijst ook lekkerder , wat ik namelijk bijna altijd doe is er een snufje kerrie in gooien, krijg je kerrie rijst
                              Ik vind afwisselen het beste.
                              Never send a boy to do a mans job!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X