hoe ziet je post-workout voeding eruit in de cut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe ziet je post-workout voeding eruit in de cut?

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.. en raak ook een beetje verward eerlijk gezegd door alles wat ik lees..
    Ik sport altijd 's avonds na het avondeten en heb een goede lading van alles binnen..
    begin meestal rond 19:00/19:30 en ben dus rond 20:30/21:00 weer thuis.

Eerst had ik in mijn schema dextrose met whey direct na het trainen.. en rond 23:00 nog een blik tonijn..
    Nou heb ik weer ergens gelezen dat wanneer je in de cut zit het niet verstandig is om dextrose te nemen als je in de cut zit.
    Dus ik dextrose vervangen door havermout, maar nou zou door die havermout de werking van de snelle eiwitten van whey vertraagd worden.

Nou ben ik dus een beetje de weg kwijt en vraag ik me af wat nou eigenlijk optimaal zou zijn voor de cut.
    Of zijn dit allemaal details en is het gewoon het belangrijkste dat je dagelijks aan je EKV komt?

natuurlijk zijn de timing van de macros details, het belangrijkst is de verdeling.

ik weet niet of ze bedoelde met dat je geen dextrose in de cut moest nemen dat je minder kh moest nemen? jij zoekt een vervanger, ik weet niet of dat is wat er bedoeld werd. ik weet ook niet precies hoe het zit met havermout en eiwitten, dacht dat havermout ook snel was?

Comment

Originally posted by tha man View Post
      natuurlijk zijn de timing van de macros details, het belangrijkst is de verdeling.

ik weet niet of ze bedoelde met dat je geen dextrose in de cut moest nemen dat je minder kh moest nemen? jij zoekt een vervanger, ik weet niet of dat is wat er bedoeld werd. ik weet ook niet precies hoe het zit met havermout en eiwitten, dacht dat havermout ook snel was?
      havermout zijn complexe carbs iig..
      Wat ik ervan heb begrepen is dat je deze in de cut beter kunt gebruiken omdat de voordelen die je van dextrose haalt niet opwegen tegen de hoeveelheid koolhydraten die het zijn in de cut..

Ik heb tot nu toe het volgende geleerd over verdeling:
      's ochtends: hoog in carbs, laag in vetten, eiwitten standaard
      rond de middag: laag in carbs, hoog in vetten, eiwitten standaard
      pre-workout: hoog in carbs, laag in vetten, eiwitten standaard
      post-workout: hoog in carbs, laag in vetten, eiwitten standaard
      voor het slapen, laag in carbs, laag in vetten, hoog in eiwitten..

dan is nog de vraag, snelle/trage eiwitten en simpele/complexe carbs..
      snelle eiwitten pak ik bij het ontbijt en post-workout..
      maar nu komt de vraag eigenlijk: hoe zit het met de carbs, en de combinatie van carbs met eiwitten..

Comment

even mijn voedingsschema bijgevoegd voor de duidelijkheid
        Attached Files

Comment

Comment

Eet je sochtends je havermout droog? Ik zie er geen melk bijstaan, of ben je dat vergeten? Verder heb je totaal geen carbs in je maaltijd van 12.00, terwijl je bij je avondeten 300g aardappels eet. Je kan denk ik beter 150g aardappels eten bij je avondeten en die resterende carbs toevoegen aan je maaltijd van 12.00. Zo verdeel je het wat beter.
            Failure is your friend

Comment

Pre workout 35gr whey isolaat + creatine + kaneel + klein beetje dextro, denk 20gr. Post workout hetzelfde alleen dan zonder de dextro.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Post workout shake in de cut:

Di + Wo: geen

Vrijdag: 100g dextrose en 60g whey

Zondag: een banaantje

At least, zo doe ik het. Gangbaarder is om gewoon een banaantje en wat whey te gebruiken als je cut. In je bulk kun je je wel tegoed doen aan wat overheerlijke (mokka, kwijl) chocomel.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                  Post workout shake in de cut:

Di + Wo: geen

Vrijdag: 100g dextrose en 60g whey

Zondag: een banaantje

At least, zo doe ik het. Gangbaarder is om gewoon een banaantje en wat whey te gebruiken als je cut. In je bulk kun je je wel tegoed doen aan wat overheerlijke (mokka, kwijl) chocomel.
                  Wat is het nou ? Wel of niet?

Gewoon altijd na de training een shake nemen.!
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik doe ook di + wo geen post workout shake. vrijdag 150g dextro en 60g whey. zondag 40g dextro + 40g whey post workout.

ik doe net als sean ud2. dan wijk je nogal af van de normale pre en post workout voeding.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                      Pre workout 35gr whey isolaat + creatine + kaneel + klein beetje dextro, denk 20gr. Post workout hetzelfde alleen dan zonder de dextro.
                      is dit hoe jij het doet? of is dit ook aan te raden voor mij?

Comment

Originally posted by Demandi View Post
                        Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.. en raak ook een beetje verward eerlijk gezegd door alles wat ik lees..
                        Ik sport altijd 's avonds na het avondeten en heb een goede lading van alles binnen..
                        begin meestal rond 19:00/19:30 en ben dus rond 20:30/21:00 weer thuis.

Eerst had ik in mijn schema dextrose met whey direct na het trainen.. en rond 23:00 nog een blik tonijn..
                        Nou heb ik weer ergens gelezen dat wanneer je in de cut zit het niet verstandig is om dextrose te nemen als je in de cut zit.
                        Dus ik dextrose vervangen door havermout, maar nou zou door die havermout de werking van de snelle eiwitten van whey vertraagd worden.

Nou ben ik dus een beetje de weg kwijt en vraag ik me af wat nou eigenlijk optimaal zou zijn voor de cut.
                        Of zijn dit allemaal details en is het gewoon het belangrijkste dat je dagelijks aan je EKV komt?
                        als ik in dezelfde situatie zou verkeren, zou ik 30-40g whey + 30-40g dextro nemen direct na de training. bij thuiskomst een blik tonijn + paar volkoren boterhammen (3-4).

en ervoor zorgen dat dit in mijn totale ekv van de dag past. dus eventueel overdag wat kcal vrijmaken zodat je meer te "besteden" hebt later op de dag.

dat is wat ik zou doen.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          ik doe ook di + wo geen post workout shake. vrijdag 150g dextro en 60g whey. zondag 40g dextro + 40g whey post workout.

ik doe net als sean ud2. dan wijk je nogal af van de normale pre en post workout voeding.
                          Maar dat geeft sean niet aan, jij wel. Het heeft alleen nut in dat UD2 programma denk ik. Al zie ik niet in hoe het iets aan meerwaarde geeft.

is echt allejezus veel 150gram dextro.

Ik heb niet eens zoveel nodig.

Mijn postworkout op dit moment in voorbereiding
                          Dit blijft ook de eerste periode in de cut hetzelfde ;
                          halve liter mager melk - 80gr whey - ca 60/80gr maize
                          Dat gaat worden v.a. deze week eerst 40gr vitargo dan halve liter melk, 80 gr whey en 40 gr maize.
                          Wellicht ga ik nog variëren met de vitargo, 20gr voor training en 20gr na training.
                          Carbs zijn over de rest van de dag iets omlaag gegaan en eiwitten iets omhoog.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            als ik in dezelfde situatie zou verkeren, zou ik 30-40g whey + 30-40g dextro nemen direct na de training. bij thuiskomst een blik tonijn + paar volkoren boterhammen (3-4).

en ervoor zorgen dat dit in mijn totale ekv van de dag past. dus eventueel overdag wat kcal vrijmaken zodat je meer te "besteden" hebt later op de dag.

dat is wat ik zou doen.
                            Is het geen probleem dat je zo kort voor het slapen gaan nog carbs neemt dan?
                            dit lijkt me toch wel een stuk makkelijker te doen dan direct na de training havermout

Comment

Originally posted by Demandi View Post
                              Is het geen probleem dat je zo kort voor het slapen gaan nog carbs neemt dan?
                              dit lijkt me toch wel een stuk makkelijker te doen dan direct na de training havermout

Je kan het ook uitproberen toch?
                              Ik wordt te vet als ik zo laat nog teveel KH rijke voeding neem, misschien jij niet.
                              Er zijn er meer die na de training nog een flinke maaltijd nemen. Maar de rest van de dag is dan perfect getimed en perfect afgestemd op wat ze na de trainingen eten.(we hebben het dan over wedstrijdatleten)En/maar ook die zetten vaak meer vet aan dan nodig.

Ik zou als ik jou was gewoon ergens beginnen met iets standaardbasis en dan na verloop van tijd pas verder gaan zoeken naar perfectie. Zolang je blijft zoeken zonder vaste basis zal je nooit perfectie vinden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X