Reactie op me voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reactie op me voedingsschema?

Hallo,

Ik ben 1,85 meter lang en weeg ongeveer 65/66. Ik weet ik weeg erg weinig, daarom ben ik ook van plan om flink aan te komen, door een goed voedingsschema/goed trainingsschema te combineren. Ik vraag me ook af of het wel voldoende kcal zijn?

Hierbij dus me voedingsschema en ik zou graag willen weten of het een goed schema is ;

product eenheid kcal. eiwit koolh. vet

- 07:00 ;
    - melk (halfvolle) 400 ml. 200 16.0 20.0 6.0
    - brinta 50 gr. 183 6.0 37.0 1.5
    - boterham (volkoren) 2 sneeën 152 6.0 27,0 2.0
    - 2x beleg pindakaas 97 4.0 2.5 8.0
    Totaal: 632 32.0 86,5 17.5

- 10:00 ;
    - boterham (volkoren) 3 sneeën 228 9.0 40.5 3.0
    - 1x beleg kipfilet 32 1.1 4.8 0.9
    Totaal: 357 14.1 47.8 11.9

- 12:00 ;
    - boterham (volkoren) 3 sneeën 228 9.0 40.5 3.0
    - 1x beleg kipfilet 32 1.1 4.8 0.9
    Totaal: 357 14.1 47.8 11.9

- 14:00 ;
    - boterham (volkoren) 2 sneeën 152 6.0 27 2.0
    - 2x beleg kipfilet 64 2.2 9.6 1.8
    Totaal: 216 8.2 36.6 3.8

- 16:00 ;
    - melk 250ml (halfvolle) 125 10.0 12.5 3.8
    - 1 Appel 60 1.0 14.0 0.0
    Totaal: 185 11.0 26.5 3.8

- 18:00 ; Wat de pot schaft ongeveer: 500.0 30.0 50.0 10.0
    Totaal: 500.0 30.0 50.0 10.0

- 22:00 ;
    - Bak kwark 320 57,5 19.5 1.5
    - 50gr. dextrose 190 0,25 48 0
    - 30 gr ongezouten pinda's 189.0 9.0 4.0 16.0
    Totaal: 698.7 66,5. 71.5 17.5

- TOTAAL = Kcal; 2946
    Eiwitten; 176,0
    Carbs; 366,7
    Vetten; 76.4

Ligt er ook aan wat je doe lis..hoeveel kg wil je aankomen? Wat voor trainingsschema hanteer je? Daar hangt ook heel veel vanaf...

Op het eerste gezicht ziet het er niet verkeerd uit, maar bouw het op. Ik weet niet hoeveel je nu eet? Ga niet van de een op de andere dag overschakelen op dit voedingschema..

Pas op met het gebruik van veel melk, zag 600 ml staan bij jou per dag. Echt niet meer. Te veel melk zorgt voor een slijmproductie in je darm waardoor voedingsstoffen verminderd opgenomen worden.

Wat ik ook als tip meegeef: zorg voor variatie: brood met kipfilet is ok, ,maar het risico met zoveel boterhammen kipfilet per dag is dat je er na een paar weken vanaf gegeten bent, dus verzin/raadpleeg ook meerdere alternatieve dagmenu's. De kans is dan groter dat je het beter volhoud.

Comment

en 22.00 uur vind ik iets aan de late kant om je laatste 'maaltijd' te eten..verplaats dat naar 21.00 uur (ligt er ook weer aan hoe laat je gaat slapen)

Comment

Originally posted by sportede1986 View Post
        Ligt er ook aan wat je doe lis..hoeveel kg wil je aankomen? Wat voor trainingsschema hanteer je? Daar hangt ook heel veel vanaf...

Op het eerste gezicht ziet het er niet verkeerd uit, maar bouw het op. Ik weet niet hoeveel je nu eet? Ga niet van de een op de andere dag overschakelen op dit voedingschema..

Pas op met het gebruik van veel melk, zag 600 ml staan bij jou per dag. Echt niet meer. Te veel melk zorgt voor een slijmproductie in je darm waardoor voedingsstoffen verminderd opgenomen worden.

Wat ik ook als tip meegeef: zorg voor variatie: brood met kipfilet is ok, ,maar het risico met zoveel boterhammen kipfilet per dag is dat je er na een paar weken vanaf gegeten bent, dus verzin/raadpleeg ook meerdere alternatieve dagmenu's. De kans is dan groter dat je het beter volhoud.

Erg bedankt voor de reactie´s! Ik eet nu meestal wel 3-4 x per week al kwark, en ik ben vandaag over gestapt van het eten van 10 boterhammen per dag in plaats van 7.

Ik denk dat het niet een TE grote switch is naar dit voedingsschema. Overigens heb ik met het eten van boterhammen geen probleem, ik eet het zo weg en vindt het ook nog best lekker, misschien dat ik wel wat meer kan varieren over de keuze van beleg, dus bijv. soms een eitje bakken voor op brood etc.

Er zijn ook voedingsschema´s waarbij ze 2 liter melk per dag drinken, dus dat is dus slecht?

Me doel is toch wel flink aankomen, ik ben nu best wel ecto haha, ben 1.85 met 65/66 kg en wil toch wel zoiezo over één jaar 75 kg wegen.

en 22.00 uur vind ik iets aan de late kant om je laatste 'maaltijd' te eten..verplaats dat naar 21.00 uur (ligt er ook weer aan hoe laat je gaat slapen)
        Meestal op de dagen dat ik train werk ik voordat ik ga trainen, dan werk ik van 5 tot 8 en dan ben ik half 9 thuis, ga ik trainen en dan ben ik rond 10 uur weer thuis. Dus het lijkt me dan beter om me kwark om 10 uur NA de training te eten dan om 8 uur VOOR de training, toch?

Verder nog mensen met aanmerkingen?

Comment

Ja, je postworkout sucks. Neem whey met waxy maize. Je wil snelle eiwitten en goede snelle carbs hebben na de training. En geen pinda's er bij.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

.
            Dat is de casseïne die dat doet. Maakt verder weinig uit, die slijmvorming begint al in de maag.

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Ja, je postworkout sucks. Neem whey met waxy maize. Je wil snelle eiwitten en goede snelle carbs hebben na de training. En geen pinda's er bij.
              Maar na me training is het 10 uur dus ook gelijk me laatste keer dat ik eet. Ik heb die pinda's er bij gedaan zodat ik wel aan me benodigde vetten kom. En ik ben nu niet van plan supplementen te halen voor de post workout aangezien ik er het geld nu niet voor heb. Is er ook goede voeding wat ik kan eten als postworkout.

Maar eigenlijk zou ik dan moeten kiezen tussen een postworkout en een bak kwark aangezien die maaltijden op hetzelfde moment zijn?

Comment

Okee,
                als dan de dextro op is, niet meer kopen, is troep waar je niks aan hebt, neem dan liever maizena.
                Als je weer geld hebt dan wel whey? Is per shake goedkoper iig dan kwark.
                Dan kan je een shake maken met whey en maize en eventueel daarna een bakje kwark.
                Vetten...neem dan een scheutje olie of liever overdag extra vetten. Als je bij je ontbijt 3 gekookte eieren neemt dan heb je ook al meer vetten, en de goede vetten die afbraak van bf en slecht vet ondersteunen. Dat werkt het beste als je dat in de ochtend neemt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X