2400 Kcal ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dan ga je de rest van de dag alleen de nodige eiwitten eten en neem je dit gewoon als een verlies dag. doe niet zo moeilijk zeg.

Comment

emo eter misschien dan?
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        dan ga je de rest van de dag alleen de nodige eiwitten eten en neem je dit gewoon als een verlies dag. doe niet zo moeilijk zeg.
        Doe ik ook, alleen probeer gewoon wat advies te krijgen over hoe ik dit in de toekomst kan oplossen. Dat is toch niet moeilijk doen..
        Failure is your friend

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          emo eter misschien dan?
          Ik eet niet om emoties te verwerken, ik eet omdat ik honger heb. Alleen soms eet ik zonder rem. Ga zo ff lekker trainen als een beest om die glycogeen voorraden weer een beetje leeg te maken! En voor de rest, 1 dag teveel Kcal kan geen kwaad.
          Failure is your friend

Comment

dat je vet gaat aanzetten bij zoon groot ontbijt is vrijwel zeker. Het engiste "geluk" dat je hebt. is dat hoe groter een maaltijd is, hoe langer deze duurt om te verteren (ook afhankelijk van de voedingskeuzen).

als ik een kleine maaltijd neem. dan wordt dit een kleine klomp voedsel in mijn maag, enzymen werken van buitenaf in op die klomp en deze klomp wordt afgebroken.

Een grote klomp afbreken duurt wat langer als een kleine klomp voedsel. maar het is ook afhankelijk welk soort voedsel gegeten is. en hoelang dit voedsel duurt om te verteren. (GI, aantal vezels, soort proteinen etc). Veel groenten, linzen, kidneybonen, kikkererwten, gebruiken als koolhydraatbron. als eiwitbron vlees, vis, kwark, ei of andere langzaam verteerbare eiwitten. en qua vetten enkele grammen vet uit eieren, olijfolie, etc.
            -----------------------------

whey vult niet goed. maar je neemt wel 600 kcal aan whey.
            suiker vult niet goed, en wekt zelfs honger op. nog eens 300 kcal.
            Melk zijn vloeibare kcal. vult niet beter als een glas water. 250 kcal.

20g whey in de ochtend is genoeg. de rest zou ik uit langzaam opneembare eiwitten halen. suiker kun je helemaal weglaten. als je dan je brinta niet lust, dan eet je wat anders als brinta als ontbijt. Melk kan in lagere hoeveelheden.

probeer eens iets als:
            20g whey met water (80 kcal)
            250ml melk 35g brinta (250 kcal)

100g groene linzen ongekookt afgewogen (270 kcal)
            (of een blikje kidneybonen of blinde linzen van 250g)
            blikje tonijn (150 kcal)
            ui + paprika (60 kcal)
            2 hele eieren (170 kcal)

dan zit je aan 1000 kcal. maar het vult wel 3x zo goed.
            ------------------------------

Ik heb laatst ergens ook een lekker maaltijdje gepost met zilvervlies rijst. rode linzen, kabeljauw en een berg kruiden. dat is 650 kcal, en vult ook enorm goed.

wat ik ook wel eens doe als ik enorme honger heb = 600g groenten, 250g kipfilet, 15ml olie. Zit je aan de 600 kcal. en het vult ook vrij lang.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by El Magico View Post
              Ik eet niet om emoties te verwerken, ik eet omdat ik honger heb. Alleen soms eet ik zonder rem. Ga zo ff lekker trainen als een beest om die glycogeen voorraden weer een beetje leeg te maken! En voor de rest, 1 dag teveel Kcal kan geen kwaad.
              glycogeen voorraden waren waarschijnlijk nog vrij vol. en het meerendeel aan carbs dat je gegeten hebt, is gewoon omgezet naar vet. als je nu keihard gaat trainen, dan leeg je deze voorraden deels, maar het vet aanzetten is als geschied.

en voorraden weer aanvullen is na een training van groot belang, omdat dit impact heeft op je groei/herstel. (cel volume wordt groter, lichaam wil eerst glycogeen aanvullen en dan pas richten op proteine synthese).
              --------------

u just fucked up. en er is niet veel dat je er aan kan doen. één dag heb je gefaalt. en als je de komende 6 dagen wel alles goed doet. dan kun je netto nog steeds een stapje in de goede richting maken.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Zo heb net een goede training achter de rug. Benen en biceps met daarna nog 30 min op de crosstrainer. KT duurde ongeveer 70 min. Hopelijk heb ik de schade een beetje beperkt. Zometeen een salade eten met wat tonijn. Mijn macro's voor vandaag worden dan: Carbs 424g, Eiwit 231g en vet 59g. Ondanks het dramatische ontbijt hoop ik dat het niet al te veel kwaad heeft gedaan..
                Failure is your friend

Comment

Ik geloof niet zo in de kennis mbt tot vetaanzetting die in dit topic besproken wordt. Ik geloof wel in een dagelijkse kcal behoefte, en pas als je deze overschrijdt zul je vet aanzetten. Ik heb zelfs begrepen dat je lichaam in 5 dagen cycli werkt. Afvallen betekent dus verdeelt over 5 dagen minder eten dan je in 5 dagen nodig hebt. Aankomen; in 5 dagen meer eten dan je over 5 dagen nodig hebt.

Toen ik cutte op 3000 kcal heb ik het zo gedaan. En ben toen 9 cm van me middel verloren in circa 6 weken. Ik at bijvoorbeeld 1200 kcal ontbijt, maar zorgde dat ik voor de rest van de dag systematisch niet meer at dan 3000kcal. Dit deed mij op de langere termijn vet verliezen.

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je van een hele grote maaltijd, hier in casu 2400 kcal, wat vet aanzet, maar deze hoeveelheid zal niet significant zijn als je uiteindelijk gewoon 3000 kcal voor de dag eet. Waar je ergens wat vet aanzet op de dag, zul je op een ander moment van de dag misschien wat vet verliezen. Netto zal je dus gelijk blijven.

Ik zou de 'in 6 maaltijden 3000 kcal eten, anders gaat het mis theorien, gewoon de deur uitdoen. Deze zijn naar mijn mening achterhaald.

Als 3000kcal je behoefte is, gewoon 5x3000 kcal is 15000 kcal eten per 5 dagen en je zal niet significant vet aanzetten of verliezen.
                  Last edited by frederik47; 10-02-2011, 19:32.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X