2400 Kcal ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2400 Kcal ontbijt

Heb net een stevig ontbijtje gegeten omdat ik erg honger had. Nu heb ik me iets laten gaan en achteraf blijkt dat ik bijna 2400! kcal naar binnen heb gewerkt haha!

Nu mag ik maar 3000 Kcal per dag binnenkrijgen en mag eigenlijk nog maar 600 Kcal eten vandaag.

Ik wil niet aankomen in vet, dus is het nu beter om straks om 6 uur nog een maaltijd te eten en dan de rest van de dag niet meer? Zo blijf ik binnen mijn marge. Of moet ik gewoon die andere 5 maaltijden die op mijn schema staan eten, dan kom ik op iets van 4700 uit..
    Failure is your friend

hoe de neuk krijg je 2400 in 1 maaltijd ? zeker lading troep er tussen

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      hoe de neuk krijg je 2400 in 1 maaltijd ? zeker lading troep er tussen
      haha ja het was een beetje een uit de hand gelopen vreetkick. Op een of andere manier gebeurt dit eens in de 2 weken bij mij..
      Attached Files
      Failure is your friend

Comment

dit slaat nergers op zelfs als je honger hebt.
        75g suiker kom op zeg!
        Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
          dit slaat nergers op zelfs als je honger hebt.
          75g suiker kom op zeg!
          Vertel mij wat! Dat weet ik zelf echt wel! Maar hoe los ik dit op? Moet ik mezelf uithongeren de rest van de dag(wat opzich niet moeilijk is want ik voel me bomvol), of moet ik gewoon volgens de rest van mijn schema eten. Als ik volgens me schema eet dan kom ik op een groot Kcal surplus en zal ik zeker vet aanzetten.

Als ik bijvoorbeeld om 7 uur nog 600 Kcal eet dan blijf ik binnen mijn marge en zal ik geen vet aanzetten toch?
          Failure is your friend

Comment

Ja natuurlijk wel, je bent nu toch al vet aan het aanzetten?...........stupid.
            Voeding en vetaanzetten zit niet in een cyclus van 24 uur en eind van de 24uur afrekenen oid hoor. Vet aanzetten gaat onmiddellijk wanneer je teveel hebt gegeten. Je hebt nu voor 2000cal aan potentieel vet genuttigd.

Begin de volgende keer eerst met je whey, zoals normaal maar met water ipv melk en neem dan 3 gekookte eieren op grof volkoren brood met kalkoenfilet 100gram.
            Dan heb je een lekkere load aan snelle en langzamere eiwitten binnen en de eerste uren geen honger meer.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Ja natuurlijk wel, je bent nu toch al vet aan het aanzetten?...........stupid.
              Voeding en vetaanzetten zit niet in een cyclus van 24 uur en eind van de 24uur afrekenen oid hoor. Vet aanzetten gaat onmiddellijk wanneer je teveel hebt gegeten. Je hebt nu voor 2000cal aan potentieel vet genuttigd.

Begin de volgende keer eerst met je whey, zoals normaal maar met water ipv melk en neem dan 3 gekookte eieren op grof volkoren brood met kalkoenfilet 100gram.
              Dan heb je een lekkere load aan snelle en langzamere eiwitten binnen en de eerste uren geen honger meer.
              Oke, dat klinkt logisch. Maar als ik nou aan het eind van de dag alsnog maar 3000 Kcal gegeten heb, dan heb ik per saldo toch geen Kcal overschot?

Alleen mijn meal timing is dan dramatisch door mijn eetbui van net. Normaal krijg ik die 3000 Kcal via 6 gebalanceerde maaltijden binnen. Vandaag zou het dan in 2 maaltijden zijn. Per saldo heb ik dan toch geen Kcal overschot? En daar draait het toch om?
              Failure is your friend

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Lijkt me trouwens wel een lekker ontbijtje, brood met ei en kalkoen. Alleen volgens mij is dit alles bij elkaar ook al zo'n 950 Kcal als ik me niet vergis? Ik merk dat ik sochtends vaak erg trek heb en eten en ik wil eigenlijk altijd meer brinta eten dan moet. Wat kan ik hier tegen doen?
                Failure is your friend

Comment

je vergist je.
                  Maar je moet inderdaad gewoon zorgen dat je bijvoorbeeld gewoon meer vetten eet dan 's ochtend.
                  Nu knal je hopen naar binnen wat vooral heel snel verwerkt is allemaal. DUs vet aanzetten doe je de hele ochtend toch al.
                  zoveel whey is ook echt dikke bullshit. Heeft totaal geen zin.

Gewoon inderdaad whey, brinta oid, en als je dan nog honger hebt gewoon eieren gaan eten ofzo.
                  Beetje zelfbeheersing kan ook geen kwaad als je jezelf niet kan helpen om zo'n hoop troep naar binnen te schuiven in een keer.
                  Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    je vergist je.
                    Maar je moet inderdaad gewoon zorgen dat je bijvoorbeeld gewoon meer vetten eet dan 's ochtend.
                    Nu knal je hopen naar binnen wat vooral heel snel verwerkt is allemaal. DUs vet aanzetten doe je de hele ochtend toch al.
                    zoveel whey is ook echt dikke bullshit. Heeft totaal geen zin.

Gewoon inderdaad whey, brinta oid, en als je dan nog honger hebt gewoon eieren gaan eten ofzo.
                    Beetje zelfbeheersing kan ook geen kwaad als je jezelf niet kan helpen om zo'n hoop troep naar binnen te schuiven in een keer.
                    Je hebt gelijk, maar het was ook meer gedachteloos dan dat ik nadacht hoeveel eiwitten of carbs ik nou binnenkreeg. Mijn punt is, 90% van de tijd is mijn voeding gewoon top, alleen die andere 10% dan heb ik bijna geen controle meer over wat ik eet. Het klinkt misschien als BS, maar als ik eenmaal zo'n eetbui heb kan ik het amper beheersen. Ik stop pas als ik helemaal vol zit.. Baal er wel van want op deze manier wordt het erg lastig om mijn doelen te bereiken ook al is 90% van de tijd mijn voeding gewoon top.
                    Failure is your friend

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                      Oke, dat klinkt logisch. Maar als ik nou aan het eind van de dag alsnog maar 3000 Kcal gegeten heb, dan heb ik per saldo toch geen Kcal overschot?

Alleen mijn meal timing is dan dramatisch door mijn eetbui van net. Normaal krijg ik die 3000 Kcal via 6 gebalanceerde maaltijden binnen. Vandaag zou het dan in 2 maaltijden zijn. Per saldo heb ik dan toch geen Kcal overschot? En daar draait het toch om?

Nee zoals ik zei, het vetaanzetten door voeding is niet geregeld in een 24uurs cycle, maar gaat per maaltijd.

Eet jij 2400cal op het moment dat je er maar 500 nodig hebt dan ga je 2 uur later gewoon vet aanzetten. Op het moment dat alle depots en reserves al vol zitten dan ga je vet aanzetten. Goed, niet van alle 1900cal die je teveel had er wordt ook een deel gewoon slecht opgenomen of verteerd.

Kijk naar al die mensen die 3 x per dag eten en het avondmaal een grote vette hap is van 1000/1500cal......verder eten ze weinig, maar ze worden wel allemaal dik. Als ze dat dan tussen de middag zouden eten en nog moeten werken......maar dat doen ze ook niet. Dus beter goed aan je verdeling houden. 6 porties x ca 500cal per dag. Je ontbijt mag iets groter zijn dan 500cal, maar geen 2400cal.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Misschien zit er iets niet goed met je voeding...en krijg je daarom eens in de zoveel tijd zo'n vreetbui om te compenseren.

En anders... ik weet niet hoe jij je schema houdt... maar ik heb gewoon gedefineerd wat ik ga eten op een dag. Ik eet niks wat niet op dat schema staat. Je moet niet achteraf tellen... dan ben je al te laat.
                        Fear is the mind killer

Comment

pas je schema wat aan en ga een stuk hardlopen. scheelt weer paar honderd kcal
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

@Maarten maar dat gaat echt niet opwegen tegen zoveel snelle energie in een keer binnen krijgen.

@TS misschien dat je gewoon te weinig eet... je glycogeen langzaam opmaakt... en af en toe zo'n binch krijgt als je lijf het zat is (of gewoon als het op is)
                            Daarmee zou sowieso dan een groot deel van je vreetbui opgevangen worden.

Ik zeg niet dat het zo is hoor... maar zou me niet verbazen. Ik krijg eigenlijk alleen vreetbuien als ik langere tijd te weinig heb gegeten.
                            Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              @Maarten maar dat gaat echt niet opwegen tegen zoveel snelle energie in een keer binnen krijgen.

@TS misschien dat je gewoon te weinig eet... je glycogeen langzaam opmaakt... en af en toe zo'n binch krijgt als je lijf het zat is (of gewoon als het op is)
                              Daarmee zou sowieso dan een groot deel van je vreetbui opgevangen worden.

Ik zeg niet dat het zo is hoor... maar zou me niet verbazen. Ik krijg eigenlijk alleen vreetbuien als ik langere tijd te weinig heb gegeten.
                              Ja het zou kunnen, al lijkt het me wel raar. Ik eet gemiddeld 2900/3000 Kcal per dag, op een 40/40/20 verhouding. Ik ben 1.79 en weeg 76 kilo. Dus het lijkt me dat ik genoeg eet.

Me spiermassa neemt ook prima toe hoor, alleen ik baal er van dat ik mijn eetgedrag niet gewoon 100% van de tijd onder controle heb. Het is toch raar dat je iets wil, maar je tegen je wil iets doet wat je niet kan tegenhouden? Het zal wel iets psychologisch zijn, ik heb al erg lang last van eetbuien, hoopte alleen dat het nu een keer afgelopen zou zijn..
                              Failure is your friend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X