insuline

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• insuline

leden

ik had ff vraagje ivm creatine inname.

Ik weet dat het na trainen goed is om snelle suikers te nemen zoals dextrose, vitargo etc.

Dit word oa gedaan om een insuline piek te creeren.

Nu ben ik van plan binnenkort een x creatine te gaan proberen en nu was mijn vraag eingelijk: Krijg je van ALLE suikers een insuline piek?

Ook van bijv. fructose...lactose.. surcrose??

of is dit alleen van glucose (dextrose druivensuiker)???

mvg
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Je krijgt een insuline piek van koolhydraten met een hoge GI waarde.

Table of Glycaemic Index of foods

Comment

Wat is nu precies het voordeel van lage GI producten? Ik weet dat je hierdoor een langzamere afgifte van glucose in je bloed krijgt en hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel constanter. Je bent dus langer verzadigd.

Ik las bijvoorbeeld dat volkorenbrood een GI waarde van 65 heeft. Rietsuiker heeft een GI waarde van 70. Dus je kan concluderen dat volkorenbrood bijna even snel wordt afgebroken als suiker?

Verder vroeg ik me af, waarom is een hoge piek in je bloedsuiker, gevolgd met een hoge insulinepiek nu precies zo slecht? En waarom wil je dat zoveel mogelijk voorkomen?
      Failure is your friend

Comment

Je bloedsuikerspiegel blijft constanter waardoor je langdurige energie hebt en dus langdurig actief kunt zijn.

Een hoge piek in je bloedsuikerspiegel zorgt voor een snelle energie afgifte die indien je er geen gebruik van maakt als vet opgeslagen zal worden

waarna je bloedsuikerspiegel in vele gevallen zo snel zal dalen dat jij met een 'energie-dip' te maken krijgt.

Comment

ik vraag me alleen af waarom er vaak op creatine verpakkingen staat dat je het het best inneemt met water of een vruchtendrankje.

aangezien een vruchtendrank uit het suiker: frustose bestaat..

krijg je hier die insuline piek dan ook van?

Comment

Na dit gelezen te hebben heb ik de volgende verwarring. Ik drink altijd nesquick na mijn training om mn suiker voorraad aan te vullen, maar gebruik de energie niet meer, is dat dan niet goed?
            All time PRs: 195/135/232,5
            Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

geen reacties?

Comment

insuline
                leden

Ik weet dat het na trainen goed is om snelle suikers te nemen zoals dextrose, vitargo etc.

Nu ben ik van plan binnenkort een x creatine te gaan proberen en nu was mijn vraag eingelijk: Krijg je van ALLE suikers een insuline piek?

mvg

Comment

Originally posted by richard21 View Post

Ja, alle suikers, en in mindere mate ook van complexe koolhydraten die makkelijk opneembaar zijn -> google maar es op GI-table. De reden dat aangeraden wordt om creatine te nemen met een drankje als dextrose, is omdat insuline niet enkel glucose naar zijn opslagplaats stuurt, maar ook vetten, eiwitten en creatine. Dit is tevens de reden om geen vetten met een hoog GI-maal te combineren: De insuline stuwt de vetten naar de vetcellen

mvg
                  Btw, iets meer geduld mag wel.
                  Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                    Btw, iets meer geduld mag wel.

oke vandaar dus ...

dacht dat je dat alleen van glucose>dextrose>druivensuiker kreeg.

maargoed niet dus!

Comment

creatine met vruchtensap is vooral bij Ethyl Ester Creatine. En dan is het om het zure smaakje van de creatine te maskeren.

Hoge GI waarde eten -> snelle stijging in bloedsuiker -> insulinepiek -> vetopslag. Wil je dus niet.

Niet alle suikers geven even snelle/hoge bloedsuiker en daarmee insuline piek. Hangt van de GI waarde af. Maar ze zitten allemaal relatief hoog. En daarin verschillen ze duidelijk van de complexe carbs.

Ik snap verder trouwens niet echt de link tussen de creatine en het suikers innemen. Maar ligt misschien aan mij.
                      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        creatine met vruchtensap is vooral bij Ethyl Ester Creatine. En dan is het om het zure smaakje van de creatine te maskeren.

Ik snap verder trouwens niet echt de link tussen de creatine en het suikers innemen. Maar ligt misschien aan mij.

1e is onzin natuurlijk he sf....toen ze bedachten dat je creatine het beste met wat sinaasappelsap kan nemen was Ester nog lang niet geboren.....Dus de CEE al helemaal niet.

creatine + suikers = sneller transport van creatine.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ach... ik had het vooral gelezen bij de CEE variant. Dan is het een bijkomende reden en niet de hoofdreden :P

waarom zou creatine sneller getransport worden met suiker?

Ik zou het eerder andersom zeggen. Creatine zorgt voor betere opname van suikers in de spieren.
                          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                            waarom zou creatine sneller getransport worden met suiker?

Ik zou het eerder andersom zeggen. Creatine zorgt voor betere opname van suikers in de spieren.
                            Het zijn de koolhydraten in het bloed (glucose) die een stijging van insuline veroorzaken. Insuline stuurt niet alleen carbs, maar ook vetten, eiwitten, en creatine naar diens plaats van opslag. Vandaar dat creatine beter wordt opgenomen in zijn plaats van opslag (spierweefsel) als het gecombineerd wordt met hoge GI producten.

Edit, dit verhaal vertelde ik een paar posts terug al.... Beter lezen(:
                            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                              Het zijn de koolhydraten in het bloed (glucose) die een stijging van insuline veroorzaken. Insuline stuurt niet alleen carbs, maar ook vetten, eiwitten, en creatine naar diens plaats van opslag. Vandaar dat creatine beter wordt opgenomen in zijn plaats van opslag (spierweefsel) als het gecombineerd wordt met hoge GI producten.

Edit, dit verhaal vertelde ik een paar posts terug al.... Beter lezen(:
                              mwa....

Insuline bindt aan celreceptoren waardoor specifieke kanalen "open" gaan staan en kunnen glucose en kleine eiwitten (creatine dus ook) het celmembraan passeren. Maar er zijn meer factoren die de opname van creatine bevorderen, insuline is het meest eenvoudig aan te stuurt. De GI is niet de enige maat voor de hoeveelheid insuline die gemaakt word.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X