Mijn voedingsschema (bokser)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema (bokser)

Hallo allemaal,

dit is mijn eerste post hier dus hoop dat ik alle info heb opgenomen.
    Ik wou graag jullie mening op mijn voedingsschema. Ik denk dat ik te weinig eiwitten binnen krijg. Heb namelijk gelezen dat als je wil cutten je meer eiwitten binnen moet krijgen om geen spieren te verliezen (dus alleen vet).

Mijn doel: slank en gespierd (dus meer een bokser-type dan een bodybuilder)
    Ik ben op dit moment niet echt gespierd en heb wat vet rond mijn buikstreek, dus leek het me verstandig om te gaan cutten.

Mijn stats zijn:
    leeftijd 25
    gewicht 80 kg
    lengte 188 cm
    onderhoudsniveau 2657 kcal
    cutten 2391 kcal
    bulken 2922

Ik train sinds een maand 3x per week in de sportschool en doe Rippetoe's
    Daarnaast (na krachttraing) wil ik graag wat cardio doen (denk dat het HIIT gaat worden). Al bij al 30-45min KT en 15-30min Cardio. Ik train tussen 18.00 en 20.00 (varieert)

Nu zijn mijn vragen:
    1) Wat vinden jullie van mijn schema? Wat kan er beter? Ik wil liever geen whey shakes e.d. wil liever natuurlijke producten.
    2) Ga ik mijn doel bereiken met mijn training (zoals die hierboven is beschreven)?

Alvast bedankt

PS ik heb 3 varianten opgenomen (ik wissel dus over een week gezien tussen de 3 varianten)
    Attached Files

gewoon een schema
    we gaan ze echt niet alle drie controleren.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

dan zou ik zeggen graag reageren op variant 3

Comment

kay... geen whey -> over heen zetten. gewoon whey kopen. Het is een goede, snelle en relatief goedkope eiwitbron. Ideaal voor bij je ontbijt en rond je training.

Ik betwijfel ten ZEERSTE of het klopt wat jij aan eiwitten uit kaas denkt te halen.
        Zou alle kaas eruit knikkeren. Zeker als je aan het cutten bent is kaas een no no.
        Gewoon kipfilet, rosbief, rookvlees ipv kaas.

Ik vind je ontbij een beetje licht. Maar is misschien maar net wat je gewend bent.
        En het is niet te geloven, maar ondanks al die kaas krijg je te weinig vetten binnen.
        Zou in ieder geval naar 1 gram vetten per kg gewicht gaan. Koolhydraten dan dus wel naar beneden.
        Fear is the mind killer

Comment

kay... geen whey -> over heen zetten. gewoon whey kopen. Het is een goede, snelle en relatief goedkope eiwitbron. Ideaal voor bij je ontbijt en rond je training.

Ik betwijfel ten ZEERSTE of het klopt wat jij aan eiwitten uit kaas denkt te halen.
          Zou alle kaas eruit knikkeren. Zeker als je aan het cutten bent is kaas een no no.
          Gewoon kipfilet, rosbief, rookvlees ipv kaas.

Ik vind je ontbij een beetje licht. Maar is misschien maar net wat je gewend bent.
          En het is niet te geloven, maar ondanks al die kaas krijg je te weinig vetten binnen.
          Zou in ieder geval naar 1 gram vetten per kg gewicht gaan. Koolhydraten dan dus wel naar beneden.

Ok dus als ik:
          1) alle kaas eruit knikker en vervang met kip, rookvlees etc.
          2) meer vetten ga eten (zoals meer nootjes?)
          3) en mijn eiwitten verhoog met whey shakes

Zou ik dan een goed schema hebben (gelet op de training die ik volg)??

Comment

je eet al aardig wat noten. Zou dus eerder de rest van de vetten van andere bronnen krijgen als ik jou was.

En ja... dan begint het een beetje ergens op te lijken
            Fear is the mind killer

Comment

kan niet wachten!

Voor wat betreft vetten: kan ik deze dan beter zoeken in bv lijnzaad? zonnepitten? of meer vlees (rundgehakt)?

Comment

geen lijnzaad. da's beter voor vrouwen.
                olijfolie, boter, vetter vlees/vis, eieren, ga zo maar door
                Fear is the mind killer

Comment

duidelijk!

mijn dank is groot

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse