whey = eiwit ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• whey = eiwit ???

Hey,

Ik dacht altijd dat whey hetzelfde was als eiwit.

Maar ik lees nu in verschillende topics dat je na de training een whey shake kan nemen en nadien nog eens eiwitten.

Is dit dan hetzelfde? Of iets totaal anders? ^^

Originally posted by piqueteer View Post
    Hey,

Ik dacht altijd dat whey hetzelfde was als eiwit.

Maar ik lees nu in verschillende topics dat je na de training een whey shake kan nemen en nadien nog eens eiwitten.

Is dit dan hetzelfde? Of iets totaal anders? ^^
    een Whey shake bevat een hoge hoeveelheid aantal gr eiwitten.

eiwitten winnen uit alleen shakes kan ik je niet echt aanraden, en zitten genoeg natuurlijke eiwitten in voedsel. bv eieren en melk
    In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

Comment

er zit verschil in snelheid.. het zijn allemaal eiwitten, zit ook nog verschil in herkomst (plantaardig/dierlijk) maar dat is minder van belang geloof ik

Comment

Originally posted by Demandi View Post
        er zit verschil in snelheid.. het zijn allemaal eiwitten, zit ook nog verschil in herkomst (plantaardig/dierlijk) maar dat is minder van belang geloof ik
        Ok,

Ik neem dagelijks 2 whey shakes.
        Was even verward toen ik het las
        Ik drink genoeg melk en eet voldoende kippetje, probleem opgelost!

Bedankt!

Comment

eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren.
          je lichaam breekt eiwitten af en dan blijven aminozuren over.
          deze aminozuren worden door je lichaam weer zo bij elkaar gezocht, zodat ze gebruikt kunnen worden door je lichaam om bijvoorbeeld spieren op te bouwen.
          dit proces duurt vrij lang.

whey is geen eiwit maar zijn aminozuren en deze kunnen dus gelijk door het lichaam worden gebruikt om eiwitten te maken omdat ze niet eerst hoefen worden afgebroken zoals eiwit uit voeding.

de opname snelheid van whey is dus veel hoger dan eiwitten uit gewone voeding doordat de tussenstap die je lichaam moet maken om eiwitten te benutten eruit is gehaald.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Post je voedings schema eens. want dan kunnen wij het makkelijker begrijpen.
            Never send a boy to do a mans job!

Comment

Whey is een vorm van eiwitten zoals een jacht een type boot is.

Eiwitten, ook wel proteine genoemd, kan in veel verschillende vormen voorkomen zoals Whey, Caseine, ei-eiwit, Soja eiwit etc. Ieder eiwit heeft zijn functie.

Whey wordt vaak na de training genomen vanwege zijn opname snelheid, maar een paar uur voor je training bijv. ei-eiwit pakken zou ook kunnen. Zolang er maar constant genoeg aminozuren (eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren) in je bloed zit om je spieren te voeden.
              www.sportfood.nl

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren.
                je lichaam breekt eiwitten af en dan blijven aminozuren over.
                deze aminozuren worden door je lichaam weer zo bij elkaar gezocht, zodat ze gebruikt kunnen worden door je lichaam om bijvoorbeeld spieren op te bouwen.
                dit proces duurt vrij lang.

whey is geen eiwit maar zijn aminozuren en deze kunnen dus gelijk door het lichaam worden gebruikt om eiwitten te maken omdat ze niet eerst hoefen worden afgebroken zoals eiwit uit voeding.

de opname snelheid van whey is dus veel hoger dan eiwitten uit gewone voeding doordat de tussenstap die je lichaam moet maken om eiwitten te benutten eruit is gehaald.
                Whey bevat gewoon eiwitten, en niet al losse amino's.
                losse amino supplementen, en BCAA supplementen bevat losse amino's.

Whey bevat enkel: hogere verhouding eiwitten per gram dan wat dan ook aan 'natuurlijke' producten bevatten... en geeft daarnaast deze eiwitten heel snel af, wat tot een snelle (maar korte) toename van vrije amino's kan leiden.

-> vooral 's ochtends en bij training dus interessant.

@TS Maar om je vraag te beantwoorden whey = een eiwit. eiwit is niet perse whey zoals sportfood al aangeeft. Whey is/bevat een type eiwit.
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  Whey bevat gewoon eiwitten, en niet al losse amino's.
                  losse amino supplementen, en BCAA supplementen bevat losse amino's.

Whey bevat enkel: hogere verhouding eiwitten per gram dan wat dan ook aan 'natuurlijke' producten bevatten... en geeft daarnaast deze eiwitten heel snel af, wat tot een snelle (maar korte) toename van vrije amino's kan leiden.

-> vooral 's ochtends en bij training dus interessant.

@TS Maar om je vraag te beantwoorden whey = een eiwit. eiwit is niet perse whey zoals sportfood al aangeeft. Whey is/bevat een type eiwit.

Het zal geen korte toename zijn sf..... het is geen dextro he..het zijn amino's/eiwitten en vult alleen sneller je proteïne aan, maar is niet sneller weg of gebruikt oid dan andere eiwitten(mits timing hetzelfde zou zijn)

Whey is een melk eiwit, dat is de eiwit die overblijft bij o.a. de productie van kaas (voor zover ik weet).
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

jawel... het blijft niet eindeloos beschikbaar. Alle grafieken die ik heb gezien van whey... laten zien dat het de vrije amino poel snel verhoogd, en dat dit peil na een paar uur weer snel daalt.
                    Vrije amino's zijn niet eindeloos houdbaar. hierin geldt ongetwijfeld eenzelfde regelend principe als bij bijvoorbeeld je bloedsuikerspiegel

Maar ik zal er nog eens induiken. Want had met Brambo nu ook al dat ik tegen dit aanliep.
                    Als wat jij en brambo zeggen klopt... zou je haast alleen nog maar whey gaan eten.
                    Fear is the mind killer

Comment

je kan je vrije amino pool niet meten, net zo min als de glycogeen depots. Dan zal je ze leeg moeten trekken.......je amino pool wordt gevuld met amino's...that's it, waar de amino's uit komen maakt geen reet uit verder, amino is amino.

Of dacht je dat arginine uit de ene anders is dan uit de andere bron? Of Carnithine, Lycine, enz enz....nope, allemaal dezelfde structuur.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

amino pool met glycogeen vergelijken gaat natuurlijk niet op. De een is een opslag mechanisme... het ander een beschikbare bron.

Amino pool - bloedsuiker is logische vergelijking. Ik vind het in dat opzicht 'logisch' dat er bij vrije amino's een vergelijkbaar proces is.En je hebt gelijk, amino's meten is heel lastig. Zeker de hoeveelheid van specifieke amino's. Ik heb geen idee hoe ze dat gedaan hebben, maar dat is wat de statistieken aantonen. Ga wel weer op onderzoek uit.

Maar als wat jij zegt klopt... zou je amino pool onbeperkt groot kunnen worden. Zou je amino's als het waren kunnen stacken. Dan boeit het hele nog eiwitten binnenkrijgen voor het slapen en 's ochtend snel whey nemen principe bijvoorbeeld niet. -> zorg je gewoon dat je 100 gram eiwitten aan whey neemt voor je gaat slapen en niks aan de hand.
                        Fear is the mind killer

Comment

Volgens mij geeft whey alleen maar een korte piek. iemand die weet wioe er gelijk heeft??

hierboven werd ook door iemand gezegd dat plantaardig/ dierlijk niet uit maakt, dit maakt wel degelijk uit eiwitten uit pindakaas heb je niet zoveel aan voor spieropbouw.

Comment

ja maar dat heeft weer met het amino spectrum te maken, en met essentiele en niet essentiele amino's.
                            Staat verder los van de discussie over snelle - langzame eiwitten en de afgifte tijd en amino pool houdbaarheid.

Maar als ik iets vindt over de vergankelijkheid van vrije amino's dan laat ik het zeker weten
                            Fear is the mind killer

Comment

Weet ik, maar de discussie ging ook niet over snelheid he haha,

ben benieuwd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X