Help aub !!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help aub !!

Het is algemeen bekend dat je meer calorieën verbrand als je 5 maaltijden per dag eet in plaats van 3.

Hier mijn vraag,

Mijn ontbijt en lunch bestaat in totaal uit

5 tot 6 boterhammen met kipfilet & filet americain.
    2x stuk fruit.
    2 tot 3 eieren
    400 ml kwark
    1 liter water
    1 liter melk
    40 tot 50 gram whey

Dit zijn dus 2 maaltijden,

Is het nou beter om dit te verdelen in 5 kleine maaltijden,

Dus om het uur een broodje naar binnen werken een een paar flinke happen kwark met een stuk fruit,

Of is dit weer te overdreven qua maaltijden ??
    Last edited by jordy4248; 14-04-2011, 22:11.

Originally posted by jordy4248 View Post
    Het is algemeen bekend dat je meer calorieën verbrand als je 5 maaltijden per dag eet in plaats van 3.

Hier mijn vraag,

Mijn ontbijt en lunch bestaat in totaal uit

5 tot 6 boterhammen met kipfilet & filet americain.
    2x stuk fruit.
    2 tot 3 eieren
    400 ml kwark
    1 liter water
    1 liter melk
    40 tot 50 gram whey

Dit zijn dus 2 maaltijden,

Is het nou beter om dit te verdelen in 5 kleine maaltijden,

Dus om het uur een broodje naar binnen werken een een paar flinke happen kwark met een stuk fruit,

Of is dit weer te overdreven qua maaltijden ??

Als je dat wil geef je in de eerste zin al antwoord op je eigen vraag
    In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

Comment

lijkt me wel dat je qua ontbijt in 1 keer zo veel mogelijk binnen moet krijgen toch ??

of heb ik dat dan mis,

anders kan ik beter 10 kleine maaltijden per dag, dan 5 normale.. ??

Comment

Ik zou die kwark niet overdag nemen tijdens je ontbijt/lunch maar voordat je naar bed gaat en sowieso wat meer eten toevoegen niet meer dan 5-6 maaltijden per dag.
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
          Ik zou die kwark niet overdag nemen tijdens je ontbijt/lunch maar voordat je naar bed gaat
          Klopt..

Ik neem voor ik ga slapen ook altijd 500gr kwark met 25gr whey erdoorheen.

Comment

Dan in de ochtend 250 ml kwark + 25 gram whey

En s'avonds na de krachttraining 250ml kwark + 25 gram whey. ??

Vind het toch wel fijn om s'ochtends wat kwark te eten zodat ik een redelijk vol gevoel heb.

Comment

Ja dat kan wel, maar kies dan 's morgens gewoon iets anders wat je fijn vindt om te eten. Pak bijvoorbeeld yoghurt (met muesli) of brood en de whey met melk/water.
              Dan heb je toch die 500g kwark voor je gaat slapen, maar dat is jou keuze.

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ja dat kan wel, maar kies dan 's morgens gewoon iets anders wat je fijn vindt om te eten. Pak bijvoorbeeld yoghurt (met muesli) of brood en de whey met melk/water.
                Dan heb je toch die 500g kwark voor je gaat slapen, maar dat is jou keuze.
                Als je een vol gevoel wil neem dan als eerste een whey shake en daarna (half uurtje later) lekker een groot bord brinta

Comment

en wat is dan de reden om s'avonds zoveel kwark te eten voor het slapen gaan ?

Comment

en wat is dan de reden om s'avonds zoveel kwark te eten voor het slapen gaan ?
                    zitten veel eiwitten in voor de nacht door te komen
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Ik zou die kwark niet overdag nemen tijdens je ontbijt/lunch maar voordat je naar bed gaat en sowieso wat meer eten toevoegen niet meer dan 5-6 maaltijden per dag.
                      door De dag kan ook hoor dan worden die eiwitten ook rustig opgenomen.
                      en savonds dan ook nog eens 500g.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                        door De dag kan ook hoor dan worden die eiwitten ook rustig opgenomen.
                        en savonds dan ook nog eens 500g.
                        Ja maar dat is wel veel kwark :P maar jordy in kwark zitten veel eiwitten die langzaam worden opgenomen. Tijdens je slaap kun je niks eten, maar de langzame eiwitten werken dan nog.

Comment

Algemeen bekend? De reden dat er zovelen 5-6 maaltijden per dag eten is om je metabolisme op gang te houden, dus dat je lichaam gedurende de gehele dag (& nacht) een aanvoer van voedingsstoffen krijgt.
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ja maar dat is wel veel kwark :P
                            1 kilo op een hele dag veel kwark? stel je niet aan. als je wilt groeien moet je dat voer naar binnen stouwen

Comment

zowel dat je meer verbrand bij meer eetmomenten, als dat het helpt om je metabolisme op gang te houden is allebei al lang achterhaalt.

Beetje als zeggen dat je meer benzine verbruikt als je telkens al tankt wanneer je tank half leeg is ipv wanneer hij helemaal leeg is. Of dat je auto moeite krijgt met brandstof aanvoer naar de motor als je niet regelmatig bijtankt.

De voornaamste reden om meer eetmomenten te nemen:
                              -Als je flink moet bulken hoef je minder in 1x te stouwen

Zelfs voor de honger maakt het amper uit. Je lijf stelt zich in op het ritme waarin jij eet. Al eet je maar 2 grote maaltijden op een dag... na een tijdje krijg je pas weer honger als je bij de volgende maaltijd komt.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X