Te dik om te bulken, te klein om te cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te dik om te bulken, te klein om te cutten

Beste leden,

Ik zit met een dilemma waar ik niet echt uitkom. Momenteel ben ik hard aan het liften, 4 keer per week echt heel intensief krachttraining. Doe doe ik nu zo'n 3 maanden. Ook eet ik volgens 'een bodybuilder' alleen heb ik niet een vast schema.

Ik ontbijt met havermout en whey, maaltijd 2 zijn vier eieren met tonijn, maaltijd 3 is pasta met kip, maaltijd 4 is een whey shake met maizena, maaltijd 5 avondeten en maaltijd 6 is kwark met nootjes.. Gemiddeld zo'n 3000 kalorien.. ik tel het niet precies..

Nu vind ik mezelf best wel 'skinny fat'. Ik weeg 78 kilo bij 1 meter 80. Dus ik ben niet echt dik, maar ik heb wel wat vet zitten rond me buik, billen, en gezicht.

Dit wil ik er echt graag afkrijgen, alleen het punt is, ik vind als ik ga cutten dat het zonde is van mijn krachttraining. Ik heb naar mijn mening nog niet genoeg massa.

Dus ik wil niet echt bulken omdat ik niet tevreden ben over mijn vetpercentage, maar ik wil ook niet cutten omdat ik nog niet tevreden ben met me spiermassa.

Dus nu probeer ik het een beetje tegelijk te doen, door ongeveer rond mijn onderhoudsbehoefte te eten en 3x per week cardio te doen..

Alleen ik heb het gevoel dat ik nu 2 richtingen op ga.. Is dit verstandig? Wat zou ik kunnen doen?

Ik waardeer alle input ten zeerste

Eet op onderhoud met schoon voedsel en sport veel

Comment

Wat is je huidig vetpercentage?

Comment

gewoon bulken om massa te kweken en daarna zorgen maken om je buikvet dat krijg je er heel makkelijk vanaf als je een goed schema volgt..
        Lost all i got

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Eet op onderhoud met schoon voedsel en sport veel
          Oke, dus wat ik nu doe met 3000 kalorien per dag is goed? Want me onderhoud ligt volgens de berekening op 2960 kalorien. Dit klopt ook wel aardig volgens mij..
          Maar wat kan ik verwachten als ik keihard sport en op onderhoud eet? Want me spieren groeien niet echt dan toch?

Originally posted by Snuff-Sann View Post
          Wat is je huidig vetpercentage?
          16 a 17%.

Originally posted by karwan2 View Post
          gewoon bulken om massa te kweken en daarna zorgen maken om je buikvet dat krijg je er heel makkelijk vanaf als je een goed schema volgt..
          Het punt is dat ik me in de zomer niet prettig voel als ik te dik ben. Maar ik weet dat als ik ga cutten, dat er dan niet heel veel overblijft van me.. Op lange termijn wil ik soieso gaan BULKEN, maar dit had ik eigenlijk meer in gedachte voor het najaar. Dan maakt het mij ook minder uit dat ik dikker ben

Comment

16 a 17% is niet heel veel.
            Doe wat Falstyr adviseert.
            Op onderhoud blijven met de nodige cardio.

Comment

hmm weetje wat eet op onderhoud wat falyster zegt.
              of verdiep je in aankomen en vetverliezen tegelijk.
              moet je marnop even erover vragen
              Lost all i got

Comment

Karwan UD2.0 is harde discipline hebben, zeer moeilijk.

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                  hmm weetje wat eet op onderhoud wat falyster zegt.
                  of verdiep je in aankomen en vetverliezen tegelijk.
                  moet je marnop even erover vragen

Falstyr weet het ook.(ook over carbcyclen weet hij zat als TS dat zou willen proberen)

3000cal verdelen over 3 gram eiwitten per kilo bw, 1 tot 1,5gr vetten en de rest KH.
                  eiwitten vnl uit vis en droge kipfilet en eieren halen (de eieren en vis zitten ook vetten in) KH vnl uit rijst halen, beetje groente en vetten er bij en klaar.
                  Als je nog wat vocht kwijt wil raken, minderen met de eieren en melk en veel water gaan drinken, beginnen met 5 liter per dag minimaal. Komkommer en bleekselderij eten. En alles zoutarm en zoutloos eten.

Zwaar de krachttrainingen doen, cardio HIIT en je wordt droog. zonder massaverlies.

supps; whey en visoliecaps en eventueel carnithinecaps en appelazijncaps
                  en een multivitamine.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

bedankt voor alle tips mensen. Goed om te horen dat ik dus eigenlijk al goed bezig was. Ik eet nu ongeveer 3000 kalorien per dag en train echt heel zwaar.

Alleen omdat je altijd hoort van, je moet je richten op OF spierwinst OF vetverlies was ik aan het twijfelen. Ik moet voor mijn streeffysiek namelijk echt nog meer massa krijgen. Maar ook redelijk wat vet verliezen.

Ik denk dat ik om mijn streeffysiek te halen, zeker 85 kilo moet wegen en dan met een vetpercentage van 8%. Dus ik moet 7 kilo spiermassa winnen en me vet verminderen van 16% naar 8%. Weet iemand hoelang je hier ongeveer voor nodig hebt? Is 6 maanden realistisch? Of moet ik hier langer voor uittrekken?

Comment

Originally posted by SergeLopes View Post
                      bedankt voor alle tips mensen. Goed om te horen dat ik dus eigenlijk al goed bezig was. Ik eet nu ongeveer 3000 kalorien per dag en train echt heel zwaar.

Alleen omdat je altijd hoort van, je moet je richten op OF spierwinst OF vetverlies was ik aan het twijfelen. Ik moet voor mijn streeffysiek namelijk echt nog meer massa krijgen. Maar ook redelijk wat vet verliezen.

Ik denk dat ik om mijn streeffysiek te halen, zeker 85 kilo moet wegen en dan met een vetpercentage van 8%. Dus ik moet 7 kilo spiermassa winnen en me vet verminderen van 16% naar 8%. Weet iemand hoelang je hier ongeveer voor nodig hebt? Is 6 maanden realistisch? Of moet ik hier langer voor uittrekken?
                      jaren
                      Lost all i got

Comment

onder gunstige omstandigheden:

Gewicht: 1.5 kg per maand. Als beginner dna he.
                        Vet verliezen: 1% per maand.

Dus 7.5/1.5= 5 maanden. Gunstige omstandigheden zeg ik dan he.
                        + 8 maanden vet verliezen. Dus zo zie je maar dat het best lang duurt. Zeg maar gerust 1.5 jaar denk ik.

Comment

Niet druk maken om hoe lang het zal duren, de eerste tijd gaat je bf% sneller omlaag daarna wordt het moeilijker.
                          Als je voeding gewoon goed is dan komt alles goed, zal sneller gaan dan je verwacht.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X