teveel eiwitten in een uur tijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zou me verbazen moest hij dat zijn op de foto..
    http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...li-2010-a.html
    Alsnog zeer goeie fysiek.

OT:
    Mijn middagmaal alleen al bevat 80g eiwit, ik zie het probleem niet in..
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Kan ik na het zien van zijn foto's concluderen dat 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht overrated is?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
        Kan ik na het zien van zijn foto's concluderen dat 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht overrated is?

Nee dat kan je niet.

je moet gewoon lekker hoog in eiwitten en vetten gaan zitten, dan ga je veel sneller/beter.
        gewoon als beginner tot 3 gram eiwitten en 1 gram vetten. Gevorderden vanaf 3 gram eiwitten en tot 1,5 gram vetten.

Er is nog nooit ergens aangetoond dat meer dan 2 gram slecht is en ook niet dat je minder dan 2,5 gram nodig hebt.
        Wel is aangetoond door veel bodybuilders dat ze beter gaan op hogere doseringen dan op lagere doseringen.

Ik heb een tijdje op 3 gram gezeten en gebeurde vrij weinig, tot ik weer gewoon richting de 4 rgam ging, werd gelijk weer boller en voller overal.

4 gram wordt ook aanbevolen door enkele topcoaches. Ik moest van die coach minimaal op 4 gram. liever er net boven.

mbt onderzoeken, er is tot nu toe alleen maar aangetoond dat je NO uitscheidt door consumptie van eiwitten....lekker belangrijk, hoe hoger je NO hoe beter, daarom nemen we pre WO supps-NO boosters.......niet nodig als je genoeg eiwitten binnen krijgt.
        Het uitscheiden van NO zegt niets over wat je gebruikt en nodig hebt.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by gleke View Post

OT:

Mijn intake is ook gemiddeld 80gram. gaat een hele zak panga in 1 keer naar binnen.
          Ik moet ca 450gram per dag hebben.

Ik begrijp ook niet wat de mensen van de bladen daar mee te maken hebben trouwens....die verkopen toch geen vis en eieren?

Comment

Originally posted by marnop View Post
            je moet gewoon lekker hoog in eiwitten en vetten gaan zitten, dan ga je veel sneller/beter.
            gewoon als beginner tot 3 gram eiwitten en 1 gram vetten. Gevorderden vanaf 3 gram eiwitten en tot 1,5 gram vetten.
            Doe ik, en blijf ik doen, ben verder ook helemaal niet echt genetisch aangelegd.

Comment

Het gaat erom dat je lichaam dat allemaal opneemt en is natuurlijk afhankelijk van je spijsvertering. Als je darmen al niet goed genoeg werken (bijv. bij een ziekte of diarree), kan je wel 600 gram proteïne innemen, maar je lichaam verwerkt 80% ervan niet.
              tenzij je flink aan de digestive enzymes zit en als je ronnie coleman hebt gezien hoeveel hij allemaal slikt, hij lijkt wel een hartpatient, dan is t wel logisch + naast alle roids in z'n lichaam.
              Hij heeft zowat meer geld besteedt aan eten en roids dan dat hij aan geldprijzen heeft gewonnen.

Stel je zou 80 gr. proteine in een keer nemen, dan zal het lichaam de benodigde aminozuren op dat moment gebruiken voor spieropbouw. Een gedeelte zal niet gebruikt worden > 'waste', en/of een gedeelte wordt als vet opgeslagen.
              Het gaat dus om je netto opname en dat is van de 40 gr. proteine, in de meeste gevallen 10 gram aminozuren dat direct wordt opgenomen en omgezet. dus of je nou 40 of 80 neemt, de rest is waste product.

Daarom zie je ook dat de meeste aminozuurpreparaten per serving maar 5-10 gram is, omdat deze voorverteerde aminozuren direct worden opgenomen en er op dat moment niet meer van kan worden opgenomen en dus geen zin heeft. Dit is exact dezelfde situatie als voedsel. 40 gram proteine eten, betekent niet 40 gram aminozuren verwerken, dit is veel minder en verschilt per individueel.

Comment

Originally posted by gleke View Post

OT:
                Jij ziet het probleem er niet van in, je lever, nieren en longen wel
                maar dat zal hij niet tegen je kunnen zeggen (tot op de Dag des Oordeels)

Comment

Originally posted by dedicated_athlete View Post
                  Het gaat erom dat je lichaam dat allemaal opneemt en is natuurlijk afhankelijk van je spijsvertering. Als je darmen al niet goed genoeg werken (bijv. bij een ziekte of diarree), kan je wel 600 gram proteïne innemen, maar je lichaam verwerkt 80% ervan niet.
                  tenzij je flink aan de digestive enzymes zit en als je ronnie coleman hebt gezien hoeveel hij allemaal slikt, hij lijkt wel een hartpatient, dan is t wel logisch + naast alle roids in z'n lichaam.
                  Hij heeft zowat meer geld besteedt aan eten en roids dan dat hij aan geldprijzen heeft gewonnen.

Stel je zou 80 gr. proteine in een keer nemen, dan zal het lichaam de benodigde aminozuren op dat moment gebruiken voor spieropbouw. Een gedeelte zal niet gebruikt worden > 'waste', en/of een gedeelte wordt als vet opgeslagen.
                  Het gaat dus om je netto opname en dat is van de 40 gr. proteine, in de meeste gevallen 10 gram aminozuren dat direct wordt opgenomen en omgezet. dus of je nou 40 of 80 neemt, de rest is waste product.

Daarom zie je ook dat de meeste aminozuurpreparaten per serving maar 5-10 gram is, omdat deze voorverteerde aminozuren direct worden opgenomen en er op dat moment niet meer van kan worden opgenomen en dus geen zin heeft. Dit is exact dezelfde situatie als voedsel. 40 gram proteine eten, betekent niet 40 gram aminozuren verwerken, dit is veel minder en verschilt per individueel.

Het maakt niet uit hoeveel % je lichaam verder opneemt per uur of 10 minuten, het is belangrijk dat je ruim voldoende binnen krijgt.

Ik heb verder ook nog geen onderzoek gezien dat aantoont dat je slechts 20% zou opnemen, dat is ook niet zomaar even te onderzoeken.
                  Dan moeten ze al mensen gaan opensnijden of op diverse plaatsen in je lichaam stukjes wegnemen voor analyse. De diverse plaatsen moeten dan bloed zijn, spieren, lever en andere organen en ga zo maar door, tot en met de amino opslag depots aan toe.
                  Aangezien dat niet gebeurt en tot nu toe slechts gemeten wordt adv uitgestoten NO...

De amino's, het gaat er daarbij niet om hoeveel je lichaam kan opnemen, maar wat resultaat geeft en welk resultaat het geeft. En dat is gewoon resultaat met amino als supplement, dus naast de normale hoeveelheid eiwitten.

Simpele rekensom:
                  Als je met 20gram EAA je eiwitsynthese optimaal verhoogt en de verhoging sterk gaat verlagen na 3 uur, moet je elke 3 uur 20gram EAA binnen krijgen.
                  Dat is dan 160gram EAA per dag.
                  Waar haal je zoveel EAA uit?
                  Zelfde geldt voor GH afgifte boost, ook elke 3 uur een bepaalde dosis van enkele BCAA of EAA.
                  Dan hebben we de andere benodigde amino's nog niet gehad.

Anyway, laten we het houden op alleen de EAA die je nodig zou hebben voor je doelen dat is 160 gram. Die EAA moet je ergens vandaan halen. Hoeveel eiwitten moet je dan nemen om die hoeveelheid te krijgen?
                  Laten we de nachtelijke doses vergeten, dat scheelt zomaar 40gram, kom je evengoed nog op 120gram.

Zware training betekent zware schade aan spiereiwitten/amino's en vaak onherstelbaar waarmee hergebruik niet meer of bijna niet mogelijk is. Je verbrand ook een deeltje vrije amino's tijdens je training waardoor je balans negatief wordt. Je vrije aminopool wordt deels geleegd en die wil je aanvullen, je spieren willen herstellen met nieuwe amino's die wil je aanvullen en je wil je proteïne balans positief hebben, dus een beetje extra voor extra eiwitsynthese en GH verhoging.
                  Dus al na de training heb je behoefte aan een flinke whey shake, de behoefte kan zomaar oplopen afhankelijk van lichaamsgewicht(in VVM) en intensiteit van de training van 40 naar wel 60 gram of wellicht meer.

Onderschat de behoefte aan eiwitten niet, dat doen die flut onderzoekertjes al met hun NO metingen, er wordt nooit gekeken naar het lichaam en de ontwikkeling en herstel van de spiermassa. Behalve hier en daar onderzoeken naar effect van suppletie met whey en casseïne producten. Waarbij wel werd aangetoond dat de sporters die de supp kregen beter herstelden, groeiden en sterker werden dan de niet gebruikers.
                  Zelfde geldt voor sommige NO boost producten. Betere herstel en groei....

Comment

Helemaal met marnop eens. Stuk voor stuk elke bodybuilder van redelijk formaat zit hoog in de eiwitten (+3gr.). Hier zijn al vele malen topics over geweest. Geloof lekker waar je zelf in gelooft en probeer, dan kom je er vanzelf wel achter.

Opslaan als vet helemaal de grootste onzin die er bestaat. Als je het nu over kh had, maar nee, eiwitten.. Toch wel een ernstig slecht voorbeeld. Als proteine niet als proteine opgenomen kan worden kan het alsnog als energie dienen via een omweg.
                    Last edited by adon1s; 30-04-2011, 09:56.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik flikker sochtends denk ik 6 scoops van whey poeder in mn shake, dat is zon 120 gram eiwit; gemengd met 400ml melk. Is dat dan veel te veel?

Ben 82 kg nu en neem gemiddeld zon 220 gram per dag.
                      "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
                        Ik flikker sochtends denk ik 6 scoops van whey poeder in mn shake, dat is zon 120 gram eiwit; gemengd met 400ml melk. Is dat dan veel te veel?

Ben 82 kg nu en neem gemiddeld zon 220 gram per dag.
                        Van die hoeveelheid heb je wel kans dat er een deel onverteerd je lichaam verlaat en een deel omgezet wordt naar glucose en dan de extra KH die je daarbovenop eet weer als vet.

Beter is om elke 2 á 3 uur een lekkere portie eiwitten binnen te krijgen om telkens je eiwitsynthes te verhogen/optimaliseren.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Van die hoeveelheid heb je wel kans dat er een deel onverteerd je lichaam verlaat en een deel omgezet wordt naar glucose en dan de extra KH die je daarbovenop eet weer als vet.

Beter is om elke 2 á 3 uur een lekkere portie eiwitten binnen te krijgen om telkens je eiwitsynthes te verhogen/optimaliseren.
                          i agree, en ik neem ook 3 a 4 gr eiwit , en wat betreft de nieren drink gewoon 3 liter water per dag en mijn nieren zijn 100% in order .Onlangs volledige checkup gedaan na een kuur van 14 weken .

Comment

Ok thx! Dan deel ik het gewoon op in 2 shakes
                            "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
                              Ok thx! Dan deel ik het gewoon op in 2 shakes
                              why 6scoops?
                              Lost all i got

Comment

waarom niet? Ben 82 kg = rond de 240 g per dag aan eiwitten, doe ik de helft vlees, de helft whey?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X