Cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten

Hallo iedereen,

Ben vanaf eind maart begonnen met cutten op 16% BF en ik zit nu ongeveer op de 12,5%

stats:

18jaar
    190 cm lang
    88kg

dit is mijn voedingschema nu

07:00 shake met brinta
    kcal 450
    eiw 40
    kh 68
    vet 4

07:30 2 broodjes pindakaas
    kcal 393
    eiw 14
    kh 40
    vet 19

11:00 2 broodjes kipfilet
    kcal 339
    eiw 23
    kh 40
    vet 8

13:00 200gr koolvis
    kcal 152
    eiw 34
    kh 0
    vet 0

15:30 70gr cashews + shake
    kcal 500
    eiw 36
    kh 15
    vet 28

18:00 avondeten kip met groente
    kcal 500
    eiw 34
    kh 5
    vet 22

22:00 500gr kwark
    kcal 450
    eiw 45
    kh 18
    vet 5

totaal
    kcal 2784
    eiw 226
    kh 191
    vet 86

ik vraag me af of ik goed bezig ben, wil in juni/juli ongeveer op 8% komen naar mijn idee gaat het nu steeds langzamer, tips ?
    ook hardloop ik minimaal 3x per week na mijn KT

Hoelaat vindt je training plaats?

Comment

8% is wel weinig hoor, moeilijk doel.

en doe je met hardlopen HIIT of iig interval? zou ik wel doen iig

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
        Hoelaat vindt je training plaats?

dit is een schema op een niet trainingsdag, op trainingsdagen neem ik shake half uur voor me training dus om 16:00 shake, 16:30 training
        17:30 meteen na me training banaan en shake
        en dan uur later goede maaltijd

Comment

Originally posted by tha man View Post
          8% is wel weinig hoor, moeilijk doel.

en doe je met hardlopen HIIT of iig interval? zou ik wel doen iig

ja ik weet dat het lastig is maar wil wel zo droog mogelijk proberen te komen, ik doe 20 minuten op crosstrainer na mijn KT, ook af en toe ga ik in de ochtend op nuchtere maag, maar dat gaat nu lastig met school

Comment

alleen klopt die kev verhouding totaal niet kom ik uit op iets van 30-25-30 ofzo

ik heb 2,5gr eiw per lichaamsgewicht = 220gr eiwit
            dat komt in mijn kev verhouding uit op 33% ongeveer

Comment

Natuurlijk gaat het nu langzamer, dat is logisch en normaal, aangezien je leptine hormoon (moeder der vetverbrandings-hormonen) nou eenmaal gestaag daalt als je bezig bent met een kcal tekort-dieet. Dit hormoon kun je een boost geven door refeed dagen in je dieet te gooien. 1x per week is voldoende met jou bf%, 1 dag extra koolhydraten en een kcal overschot creeëren, fructose minimaliseren en vet ook minimaliseren zodat de koolhydraten zich niet kunnen veresteren met de vetten in je vetcellen.
              Je glycogeen voorraden zouden niet zo veel uitgeput raken omdat je niet te weinig koolhydraten tot je neemt en je nog maar net bezig bent in de cut, denk ik.

Wat ook een feit is, is dat als je lichaamsgewicht afneemt je minder calorieën nodig hebt om in je onderhoud te voorzien, en dat je dus je dieet moet aanpassen door er bijvoorbeeld steeds wat koolhydraten uit te halen.
              Pas als je echt het gevoel hebt dat er geen vetmassa vanaf gaat maar dat het ten koste gaat van je spierkracht is er iets mis..

Maar even terzijde, je bent dus ongeveer 4% kwijtgeraakt in 1,5 maand? dat is echt belachelijk veel, hoeveel kg ben je kwijt? Ben je niet wat spierkracht verloren omdat je zĂł snel bent afgevallen dat er ook spiermassa moest worden gebruikt als energie? Als alleen je BF% gedaald is vind ik dat echt een knappe prestatie en dat doe ik je niet na

Comment

gewicht is ongeveer 4kg-5kg naar beneden gegaan, omtrek van me armen is 1cm minder geworden.

zal 1x in de week hoog in kh gaan zitten en wat meer eten als een soort re-feed dag en wat lager in vetten zoals jij zegt, bedankt voor je uitleg

Comment

iemand verder nog aanmerkingen ?

Comment

Ziet er opzich prima uit. Ik zou alleen ff de voedingswaarde van de kwark nog ff controleren. Ik weet niet welke kwark je hebt, maar bij mij is die 275 Kcal, met 50g eiwit, 15g carbs en <1g vet. Ik heb trouwens gewoon biogarde van de AH.

Waarom neem je trouwens om 7 uur een shake met brina en een half uur later brood met pindakaas? Maak er gewoon 1 ontbijt van. Bijvoorbeeld een bord brinta met whey en melk.
                    Failure is your friend

Comment

Originally posted by tinybite View Post
                      iemand verder nog aanmerkingen ?
                      ja je vorige post had je niet hoeven plaatsen dat wist ik al toen ik de eerste paar posts las.

Originally posted by tinybite View Post
                      gewicht is ongeveer 4kg-5kg naar beneden gegaan, omtrek van me armen is 1cm minder geworden.
                      Je zal nog meer gewicht gaan kwijtraken. En niet alleen vet.
                      Je kan beter wat gaan werken aan je spiermassa en proberen meer op gewicht te blijven.
                      De omtrek van je armen 1 centimeter minder is erg veel voor een maandje cutten, had max een halve cm mogen zijn.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                        Ziet er opzich prima uit. Ik zou alleen ff de voedingswaarde van de kwark nog ff controleren. Ik weet niet welke kwark je hebt, maar bij mij is die 275 Kcal, met 50g eiwit, 15g carbs en <1g vet. Ik heb trouwens gewoon biogarde van de AH.

Waarom neem je trouwens om 7 uur een shake met brina en een half uur later brood met pindakaas? Maak er gewoon 1 ontbijt van. Bijvoorbeeld een bord brinta met whey en melk.

ligt er maar net aan welke kwark ik heb
                        ja en die pindakaas neem ik ook meteen na mn shake met brinta, had het even verkeerd neergezet

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          ja je vorige post had je niet hoeven plaatsen dat wist ik al toen ik de eerste paar posts las.

Je zal nog meer gewicht gaan kwijtraken. En niet alleen vet.
                          Je kan beter wat gaan werken aan je spiermassa en proberen meer op gewicht te blijven.
                          De omtrek van je armen 1 centimeter minder is erg veel voor een maandje cutten, had max een halve cm mogen zijn.

is minder dan 1 cm trouwens, zal wel idd rond de 0.5 zitten.
                          maar wat kan nu nog verder helpen om nog droger te worden ?
                          lijkt wel alsof ik een beetje stilsta nu qua vetpercentage lager brengen, gewicht blijft ook 88kg nu.

Comment

en hoe zit het eigenlijk met de eiwitten in de cut, ik heb nu 2,7x lichaamsgewicht ongeveer, is toch voldoende ?
                            als je te hoog in eiwitten gaat zitten bv 3gr x lichaamsgewicht of hoger is het toch niet goed voor je ?

Comment

Is cutten wat makkelijker geworden als ik elke dag ga fietsen (cardio) ?
                              dus half uur per dag ofzo

natuurlijk voor krachttraining af en toe rustdagen houden maar geldt dat ook voor cardio ?

ik wil ook mijn BF lager krijgen maar dat gaat wel moeilijk (in het begin gaat het rap met afvallen, daarna gaat het wat moeilijker met afvallen).
                              Echte mannen eten geen honing want die kauwen op bijen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X