ongebruikelijk schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ongebruikelijk schema

he,

ik ben Boris, nieuw hier en ik vroeg me af of jullie mij misschien wat tips konden geven, ik ben 18 en train nu ongeveer een half jaartje. Het gaat erg goed, ik zie zeker dat ik gespierder ben geworden en kracht is ook zeker omhoog gegaan, het enige probleem is alleen dat ik maar niet aankom. ik weeg nu 75 kilo en dat woog ik een half jaar geleden ook.

nu wil ik aan de whey/ creatine, maar ik heb het gevoel dat ik er nog niet bekend genoeg mee ben, ik weet hoe het werkt en wat het inhoud, maar heb bijvoorbeeld geen idee hoe ik het moet combineren met mijn ongebruikelijke trainingschema. Ik train namelijk maar 3 keer per week en dan ook nog is op maandag, dinsdag en woensdag. dit ivm mijn werk.

ik train spiergroepen, op maandag borst/ triceps/ (benen), dinsdag rug/ biceps en woensdag pak ik mijn borst, triceps en benen weer. Buikspier train ik alle drie de dagen.

ik wil heel graag groter, gespierder en zwaarder worden, maar ik heb dus geen idee hoe ik dat het beste in combinatie met whey en creatine kan doen, dus ik vroeg me af of jullie mij daarbij konden helpen.

kan ik het beste whey eiwitten of creatine nemen, of is het beter om het allebei te nemen? hoeveel moet ik dan nemen? en op welke dagen (ivm het 3 dagen achter elkaar trainen) en dagdelen moet ik het dan innemen? zijn er aanraders voor merken?

ik weet dat het een hoop vragen zijn, maar ik wil echt de volgende stap zetten en dat wil ik dan ook wel goed doen.

alvast bedankt!

Boris

p.s. ik rook wel elke dag ongeveer 1 jointje, k weet niet of dat verdere invloed heeft.

sowieso goed eten, en goed trainen ( is de tip die mij is gegeven)
    heb er zelf ook nog niet veel verstand van zoals anderen hier wel hebben.

over die joint ,, ik zou er gewoon sowieso mee stoppen :P
    maar dat komt ook denk ik omdat ik er zelf altijd al tegen was voor mezelf :P
    my Guns are my Glory. Foppe87@Bodynet

Comment

Ja goed eten doe ik sowieso wel (volgens mij) een gemiddelde trainingsdag ziet er als volgt uit:

ontbijt:
      pakje ontbijtgranenyogurt van campina
      2-3 boterhammen met vlees en boter

tussendoor:
      2 boterhammen met 3 gebakken xxl eieren ( en een beetje mayo)

lunch:
      pakje noodles

dan trainen

(direct na trainen) avondeten:
      1-2 borden, samengestelde maaltijd (meestal groeten, vlees, koolydraten)

tussendoor:

voor het slapen gaan:

zoals je ziet eet ik een hoop brood:P maar ik heb altijd begrepen dat dat wel gezond is, het zijn overigens vrijwel altijd bruine boterhammen.

en wat betreft dat blowen, tjah... ik weet dat het slecht is:P

Comment

Zou maar even de zomersticky doorlezen als ik jou was, want persoonlijk vind ik je voeding niet goed.
        En als je echt serieus hiermee wilt beginnen kan je die joint ook best wel laten staan.

Originally posted by foppe87 View Post
        kan ik het beste whey eiwitten of creatine nemen, of is het beter om het allebei te nemen? hoeveel moet ik dan nemen? en op welke dagen (ivm het 3 dagen achter elkaar trainen) en dagdelen moet ik het dan innemen? zijn er aanraders voor merken?
        Whey kan ik persoonlijk wel aanraden, na de training 1 scoop met water mengen en opdrinken en de volgende ochtend weer een kleine shake drinken voor je ontbijt. Hier heb ik zelf goede ervaringen mee. Whey kan je ook gewoon onbeperkt gebruiken, dit is echter met creatine niet zo.Creatine gebruik je in kuren, 4 weken gebruiken, dan 4 weken niet. Er zijn op dit forum genoeg topics met welke merken whey leden preferen, neem daar eens kijkje. Dan kun je uiteindelijk je eigen keuze maken.

Voordat je creatine gaat gebruiken zou ik eerst JE VOEDING OP ORDE ZETTEN d.m.v. een voedings schema. Als je er niet uit komt zijn er genoeg andere leden om je hierbij te HELPEN. Zij gaan het dus niet voor je maken. Als je voeding niet op orde is heeft het volgens mij niet zoveel zin om creatine te gebruiken.

Hoop dat je hier iets mee kan
        Building to a better me

Comment

He, ik heb zomersticky doorgelezen en ben inderdaad een hoop wijzer geworden, k weet nu qua voeding wat ik moet nemen, 225 gr eiwitten, 90 gr onv. vet en 272 gr kollhydraten. alle eiwitten die ik zlef niet kan nemen moet ik dus aanvullen met whey poeder?

maar moet ik dan de whey consumptie op alle dagen van de week constant houden? hoeft er in consumptie geen verschil te zijn in mijn maandag, disndag en woensdag in vergelijking met de rest van de week?

tnx

Comment

S'ochtends een kleine shake whey erin knallen kan ik je aanraden. Het is namelijk belangrijk om s'ochtends snelle eiwitten binnen te krijgen omdat je jezelf de hele nacht uithongert. Dit kan je dan ook wel elke dag in de week doen. Voor de rest alleen whey drinken na je training. Voor de rest kan je makkelijk aan je eiwitten komen door veel kip, tonijn, kwark etc te eten en is whey dus ook niet nodig.

Als ik jou was zou ik met de kennis die je hebt uit het lezen van de zomersticky eenvoedingsschema opstellen. Om de waardes van voedsel te weten kan je de excel sheet gebruiken.
            Building to a better me

Comment

lees stickies, eerst schema op orde anders hebben je shakes ook geen zin.
              roken is zoiezo slecht maar denk niet dat blowen nou invloed heeft op je spiermassa :P

Comment

Originally posted by boris22 View Post
                Ja goed eten doe ik sowieso wel (volgens mij) een gemiddelde trainingsdag ziet er als volgt uit:

ontbijt:
                pakje ontbijtgranenyogurt van campina

tussendoor:
                2 boterhammen met 3 gebakken xxl eieren ( en een beetje mayo)

lunch:
                pakje noodles

dan trainen

(direct na trainen) avondeten:
                1-2 borden, samengestelde maaltijd (meestal groeten, vlees, koolydraten)

tussendoor:

voor het slapen gaan:

zoals je ziet eet ik een hoop brood:P maar ik heb altijd begrepen dat dat wel gezond is, het zijn overigens vrijwel altijd bruine boterhammen.

en wat betreft dat blowen, tjah... ik weet dat het slecht is:P
                je eet veel troep!!! als je gespierder wilt worden en wil aankomen is het echt nodig dat je wat dingen schrapt en verbeterd.

ontbijtgranen van capina, en noodles moet je zeker schrapen.
                begin de dag met een kleine whey shake daarna havermout of brinta met een stuk fruit(banaan bijv.) want dit is veel beter dan brood.

voor het slapen gaan heb je niks aan koolydraten dus verplaats die boterhamen naar een vroeger tijdstip of schrap ze en vervang door magere kwark voor eiwitten,(voor het slapen gaan heb je niks aan koolydraten, wordt alleen maar opgeslagen als vet.) je kunt de kwark eventueel nog aanvullen met wat gezonde vetten zoals noten.

ik vindt dat je ook te weinig vetten eet,
                eet eens een handje noten of gekookte eieren op brood ook pindakaas is super gezond.

ik zou persoonlijk ook wat brood vervangen door andere granen zoals rijst, havermout en brinta, dit is veel gezonder dan brood. als je dan brood eet zorg dan iedergeval voor volkorenbrood.
                succes.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Hee, bedankt voor de tips, ik ben vandaag naar een supplementenzaakje geweest en heb mijn eerste zak eiwitten gehaald, 30 euro voor 900 gram, dure grap, maar voor een goed doel.

ook heb ik kwark en brita ingeslagen ( genoeg om een klein land mee te voeden) en ga ik proberen meer vetten te eten.

de winkelbaas heeft me ook aangeraden om mijn training te veranderen, ipv 3*12, een piramide schema, ik heb het vandaag uitgeprobeerd en het heeft heerlijk gebrandt. ik denk dat ik dat de komende 6 weken blijf doen, dat in combinatie met de eiwitten is volgens mij een goede basis om op door te werken. ben alleen benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik aankom en als ik dan aankom, om ik dan 'dikker' wordt, of juist gespierder.... we gaan het zien!

bedankt he!

Comment

je kan ze beter op internet kopen.
                    50 euro voor 4kg heb je dan ofzo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X