UD2.0 Vragen!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• UD2.0 Vragen!!

Hallo,

Ik ben sinds vandaag begonnen met Lyle MacDonald's Ultimate Diet 2.0.
    Ik heb het boek (e-book) gelezen en een schema voor mezelf opgesteld. De eerste dag vind ik al vrij zwaar...
    Nu zijn een paar dingen vrij onhelder, die niet in het boek worden uitgelegd. Ik hoop dat iemand hier (Dynobet bijvoorbeeld) mij kan helpen die ook UD2.0 heeft gedaan!!

1- op de maandag en dinsdag moet je 3-4 maaltijden eten, low carb 50% van onderhoud. Dit doe ik maar moet je ook een Post workout shake van bijvoorrbeeld whey erin toevoegen? Of is dit niet gewenst en eet je gewoon de 4 maaltijden...?

2- Ik heb besloten cardio te doen op dinsdag direct na de depletion training, donderdag ochtend om zo optimaal gebruik te maken van de depletion days en zondag, om zo mijn lever glycogeen alvast een beetje op te maken voor de volgende cycle.. Nu vroeg ik me af of dat dit een goede aanpak is of moet ik meer/minder of helemaal niet?

3(belangrijkste)- Donderdag P.M. begint de carb-load. Nu schrijft Lyle MacDonald eerst over een post workout shake, die je na 2 uur moet herhalen (of soortgelijke maaltijd). Hierin zitten veel kh en eiwit (totaal 2 post workout maaltijden: 320 gr kh, 110 gr eiw). Dit zou dus betekenen dat ik maar 50 gram aan eiwitten over de rest van de carbload mag!! (1 gr/lb VVM) Of moet ik de 'carb-load-maaltijden' los zien van deze post workout shake('s)/maaltijd(en)?????

4- Ik ga ook creatine loaden, heb stacker c (veresterde creatine). Ik vroeg me af of dat ik dat de hele week moest doen, omdat lyle macdonald alleen iets zegt over creatine vanaf de donderdag workout tot de zaterdag workout.....?

5- Caffeïne tabs alleen tijdens depletion fase??? (3x per dag 200mg)

Als iemand hier antwoord op heeft dan help je me echt enorm om mijn dieet nog optimaler te maken, alvast bedankt!

1. geen post workout maar gewoon een maaltijd (eiwitten en groente) 1 uur na het trainen.

2.geen cardio op depletion dagen, cardio op woensdag en donderdagochtend.

3.Je vergist je in de eiwitten....het zijn de carbs 1gr/lb vvm en niet de eiwitten, eiwitten neem je moderated tijdens carbload, ongeveer 2 á 2,5 gram per kg lichaamsgewicht. Dus de postworkout bestaat uit 1gr/lb vvm aan koolhydraten en een derde daarvan uit eiwitten.
    En ja de post workout neem je ook mee in de totale berekening van de carbload.

4.Creatine alleen tijdens carbload.

5.wat je wilt.
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Bedankt voor je snelle reactie.

Hmm,
      Maar ik vergiste me niet hoor bij de carb-load, Lyle raad 1 gr/lb VVM aan tijdens de carb-load, hij spreekt hier niet over de PWO shake/maaltijden.
      Daar zegt hij dat je 1/3 aan eiwitten moet nemen van de 1gr/lb VVM aan kh die je neemt (oftewel plusminus 50 gram eiwitten).

Maargoed, weet jij dan wel ofdat ik die '2' PWO's bij de carb-load maaltijden moet tellen? want anders blijft er verdomde weinig eiwitten over voor vrijdag.... (en koolhydraten ook trouwens)

Comment

Originally posted by maxime View Post
        Bedankt voor je snelle reactie.

Hmm,
        Maar ik vergiste me niet hoor bij de carb-load, Lyle raad 1 gr/lb VVM aan tijdens de carb-load, hij spreekt hier niet over de PWO shake/maaltijden.
        Daar zegt hij dat je 1/3 aan eiwitten moet nemen van de 1gr/lb VVM aan kh die je neemt (oftewel plusminus 50 gram eiwitten).

Maargoed, weet jij dan wel ofdat ik die '2' PWO's bij de carb-load maaltijden moet tellen? want anders blijft er verdomde weinig eiwitten over voor vrijdag.... (en koolhydraten ook trouwens)

De carbload bestaat uit 12 tot 16 gram per kg VVM, de pwo shakes bestaan uit totaal 4 gr per kg VVM dus er blijft genoeg over om te eten.
        De eiwitten krijg je, als je je houd aan het boek, genoeg binnen dus daarover hoef je je niet druk te maken, het gaat tenslotte om de carbs tijdens de carbload
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
          De carbload bestaat uit 12 tot 16 gram per kg VVM, de pwo shakes bestaan uit totaal 4 gr per kg VVM dus er blijft genoeg over om te eten.
          De eiwitten krijg je, als je je houd aan het boek, genoeg binnen dus daarover hoef je je niet druk te maken, het gaat tenslotte om de carbs tijdens de carbload
          Oke bedankt!
          maarreeee....
          Om het even concreet te stellen: De PWO-shakes tel ik dus mee met het totaal aantal carbs/eiwit/vet dat ik moet eten over de gehele carb-load?

haha, ja sorry maar het echte antwoord is nog een beetje vaag, desalniettemin een goed antwoord...!

Comment

Hallo,

Ik ben sinds vandaag begonnen met Lyle MacDonald's Ultimate Diet 2.0.
            Ik heb het boek (e-book) gelezen en een schema voor mezelf opgesteld. De eerste dag vind ik al vrij zwaar...
            Nu zijn een paar dingen vrij onhelder, die niet in het boek worden uitgelegd. Ik hoop dat iemand hier (Dynobet bijvoorbeeld) mij kan helpen die ook UD2.0 heeft gedaan!!

1- op de maandag en dinsdag moet je 3-4 maaltijden eten, low carb 50% van onderhoud. Dit doe ik maar moet je ook een Post workout shake van bijvoorrbeeld whey erin toevoegen? Of is dit niet gewenst en eet je gewoon de 4 maaltijden...?

2- Ik heb besloten cardio te doen op dinsdag direct na de depletion training, donderdag ochtend om zo optimaal gebruik te maken van de depletion days en zondag, om zo mijn lever glycogeen alvast een beetje op te maken voor de volgende cycle.. Nu vroeg ik me af of dat dit een goede aanpak is of moet ik meer/minder of helemaal niet?

3(belangrijkste)- Donderdag P.M. begint de carb-load. Nu schrijft Lyle MacDonald eerst over een post workout shake, die je na 2 uur moet herhalen (of soortgelijke maaltijd). Hierin zitten veel kh en eiwit (totaal 2 post workout maaltijden: 320 gr kh, 110 gr eiw). Dit zou dus betekenen dat ik maar 50 gram aan eiwitten over de rest van de carbload mag!! (1 gr/lb VVM) Of moet ik de 'carb-load-maaltijden' los zien van deze post workout shake('s)/maaltijd(en)?????

4- Ik ga ook creatine loaden, heb stacker c (veresterde creatine). Ik vroeg me af of dat ik dat de hele week moest doen, omdat lyle macdonald alleen iets zegt over creatine vanaf de donderdag workout tot de zaterdag workout.....?

5- Caffeïne tabs alleen tijdens depletion fase??? (3x per dag 200mg)

Als iemand hier antwoord op heeft dan help je me echt enorm om mijn dieet nog optimaler te maken, alvast bedankt!
            Caffeine alleen tijdens de lowcarb, caffeine verminderd de insulinegevoeligheid, wat je dus niet wilt tijdens het replenishen van glycogeentjes.

Eiwitten maakt niet zo veel uit tijdens de load. Als je ook wat mee eiwitten eet is echt geen ramp. Carbs zijn super belangrijk tijdens de load dus zorg dat je carbs kloppen en ga niet overboard met de eiwitten en dan komt het helemaal goed. Alles wat je tussen je tensionworkout en je powerworkout naar binnen werpt is "carbload" en kan daar bij gerekend te worden. (behalve de maaltijd van voor de powerworkout uiteraard)

De dosis van de creatine kun je overigens flink verhogen. Ik load tijdens mijn carbload bijna 30-40gr monohydraat naar binnen per dag. Je bent helemaal leeg dus er kan wel wat meer in als normaal gesproken na een average traininkje.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

thanks!,

40 gr monohydraat is niet hetzelfde als stacker c verseterde creatine, wat raad je daarvoor aan? gewoon de 20 gram verspreid over vrijdag zoals lyle zegt?

Comment

thanks!,

40 gr monohydraat is niet hetzelfde als stacker c verseterde creatine, wat raad je daarvoor aan? gewoon de 20 gram verspreid over vrijdag zoals lyle zegt?
                Ik heb echt geen idee brah. Doe niet aan die onzin. Lekker oldschool monohydrateskes.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

haha 'onzin'..
                  die shit werkt prima!
                  Het is namenlijk bekend dat monohdyraat 'opeladen' moet worden, dus dat je het pas na een bijv. een week merkt.. ook moet je bij monohydraat meer grammen innemen omdat het wordt afgebroken en niet alles terug komt in je creatine-fosfaat tank.. dus eigenlijk denk ik dat lyle hier al spreekt van versesterde creatine, omdat hij op donderdag 5 gr aanraad (typisch veresterde dosis) en vrijdag moet je het 'flink' verhogen tot 20 gr... bij monohydraat is dat niet schokkend veel maar bij veresterde creatine is dat daadwerkelijk wel een hoge dosis!!!!!!!!!!!!

Comment

Ik heb eens van die ethyl esther gehad maar ik vond het maar niks. Om het af te schilderen als onzin is inderdaad een beetje overdreven. Als het voor jou werkt prima.
                    The Sky Ain't The Limit

Comment

Je kan op de depletiondagen trouwens rustig een beetje cardio doen, mocht je daar nog zin aan hebben. Low tot moderate intensity, 30 - 90 minuten. Ook zou ik een fatburner/energizer nemen tijdens de depletiefase.
                      'Half men, half animal, all dead!'

Comment

haha 'onzin'..
                        die shit werkt prima!
                        Het is namenlijk bekend dat monohdyraat 'opeladen' moet worden, dus dat je het pas na een bijv. een week merkt.. ook moet je bij monohydraat meer grammen innemen omdat het wordt afgebroken en niet alles terug komt in je creatine-fosfaat tank.. dus eigenlijk denk ik dat lyle hier al spreekt van versesterde creatine, omdat hij op donderdag 5 gr aanraad (typisch veresterde dosis) en vrijdag moet je het 'flink' verhogen tot 20 gr... bij monohydraat is dat niet schokkend veel maar bij veresterde creatine is dat daadwerkelijk wel een hoge dosis!!!!!!!!!!!!
                        Wat een bullshit ook..
                        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

gaast, helemaal geen bullshit;

iedereen bedankt voor de goeie antwoorden! heb er veel aan gehad om dit dieet goed voor me te laten werken.
                          Alleen nu blijkt dat op donderdag (hemelvaart) de sportschool maar van 9 - 13 uur open is!!! Nu kan ik dus geeen tension workout uitvoeren in de avond. Misschien dan smiddags al en dan al carbloaden???
                          of iemand een beter alternatief?

Comment

gaast, helemaal geen bullshit;

iedereen bedankt voor de goeie antwoorden! heb er veel aan gehad om dit dieet goed voor me te laten werken.
                            Alleen nu blijkt dat op donderdag (hemelvaart) de sportschool maar van 9 - 13 uur open is!!! Nu kan ik dus geeen tension workout uitvoeren in de avond. Misschien dan smiddags al en dan al carbloaden???
                            of iemand een beter alternatief?
                            Andere sportschool bellen, zeggen dat je opzoek bent naar een sportschool en een proefles wilt. Aangeven dat je ervaren sporter bent en dus wel je eigen schema wilt doen. Zo doe ik het donderdag ook want ik heb hetzelfde probleem en moet zelf sochtends de tension doen.
                            Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Gewoon eerder beginnen met trainen & carbloaden. Bovendien zou ik ook ietsjes meer carbloaden dan, omdat de carbload toch langer duurt.

Of doen wat sjoerd zegt.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X