Voedingsschema (15jarige)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema (15jarige)

Dag beste leden

ik fitness al 2 jaar, maar zonder veel vooruitgang. Ik ben wel in kracht en massa bijgekomen, maar zeer minimaal. Ik zou graag wat meer vooruitgang zien! Ik eet gezond, drinkt whey, neem ook met mate creatine en sport best veel. Ik heb een trainingsschema van de coach op de sportschool gekregen aangepast aan mij.
    Ik denk dat mijn slechte vooruitgang te maken heeft met mijn voeding... Dus ik zou van jullie goede raad krijgen en/of een geschikt voedingsschema.

Alvast bedankt

Hee Haniball,
    Wat zijn op dit moment je gewicht, lengte,vetpercentage. En is het mogelijk om je voeding ongv per dag hier te posten en de training die je volgt.

Comment

Vind het wel goed dat je bedenkt dat het aan je voeding ligt, kon na die 2 jaar wel iets eerder :P. Maar goed zoals herman zegt post je huidige voedingsschemas+ waardes aub.

Zonde dat je al meteen aan shakes begint en creatine zonder alles op een rijtje te hebben gezet. Ik zal je iedergeval wel proberen te helpen. En stel je aub even voor.

Comment

Ik ben 173cm en weeg 57 kg ( mager manneke).

Ontbijt: whey, brinta 60gr & banaan
        Tussendoortje: 2 appels en wafel
        Middag: 6 boterhammen met kaas/hesp of soep, vlees, groenten, pasta/aardappelen.
        Tussendoortje: 2 stukken fruit en koek
        Avondmaal: Soep, vlees, groenten en pasta/aardappelen
        Voor slapen: Whey+ stuk fruit.

3-4l water/dag + 1u voor training crea

Comment

& training niet te vergeten...
          Maandag: borst;biceps;triceps;buik
          Dinsdag:schouders;nek;volledige rug
          Woensdag cardio en/of rugbytraining
          Donderdag:borst;biceps;triceps;buik
          Vrijdag:schouders;nek;volledige rug of rugbytraining
          Zaterdag: rust
          Zondag: joggen

De precieze namen van de oefeningen ken ik niet want dat schema ligt in de sportschool.

Comment

Middag: 6 boterhammen met kaas/hesp of soep, vlees, groenten, pasta/aardappelen.

Comment

Tof dat je als 15 jarige al zo serieus bezig wil zijn met een voedingschema

maar als ik jou was zou ik gewoon meer eten en zien hoe het verder gaat

denk aan: boterhammen met pindakaas, eieren, noten (pinda's/amandelen/cashewnoten), bak kwark voor het slapen gaan.

Fruit hoef je maximaal 3 stuks per dag van te nemen en dan het liefst in de ochtend en rond je training.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                Tof dat je als 15 jarige al zo serieus bezig wil zijn met een voedingschema

maar als ik jou was zou ik gewoon meer eten en zien hoe het verder gaat

denk aan: boterhammen met pindakaas, eieren, noten (pinda's/amandelen/cashewnoten), bak kwark voor het slapen gaan.

Fruit hoef je maximaal 3 stuks per dag van te nemen en dan het liefst in de ochtend en rond je training.
                danku Viranelly, dus gewoon meer eten? ok, ja noten eet ik ook elke dag of toch om de dag. Kwark is dat zo zure yoghurt? Dat krijg ik echt niet binnen, heb het al een paar keer geprobeert.

Comment

Magere Kwark ja

je kunt er een beetje kaneel of een paar stukjes gemalen zoetstof bij doen, dat maakt het lekkerder.

Het zorgt ervoor dat jij veel meer eiwitten (de belangrijkste bouwstof voor spiermassa) binnenkrijgt waardoor je ook meer zult groeien.

Gewoon proppen dus, went vanzelf!

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                    Magere Kwark ja

je kunt er een beetje kaneel of een paar stukjes gemalen zoetstof bij doen, dat maakt het lekkerder.

Het zorgt ervoor dat jij veel meer eiwitten (de belangrijkste bouwstof voor spiermassa) binnenkrijgt waardoor je ook meer zult groeien.

Gewoon proppen dus, went vanzelf!
                    Bedankt voor de goede raad... Nog meer eiwitten? Heb ik niet genoeg met die whey, brinta en eieren? ik zit dan toch ver boven de hoeveelheid eiwitten per dag, niet?

Comment

Originally posted by Haniballl View Post

whey nemen bij je ontbijt en voor en na trainen.
                      voor het slapen is vrij nuteloos.
                      je kunt dan beter kiezen voor magere kwark voor langzame eiwitten met eventueel iets om het wat lekkerder te maken zoals noten.

wafels zijn troep en kun je veel beter vervangen door een boterham met pindakaas of een gekookt ei.
                      ook niet te veel kaas eten, dan kun je beter kiezen voor pindakaas, eieren, kipfilet en rookvlees.
                      eet ook eens wat noten
                      en je eet erg veel fruit, zeker voor het slapen gaan is dit nuteloos, je kunt dit beter eten bij het ontbijt en voor en na training.

ook weet ik haast zeker dat je een stuk meer moet eten om je spieren te laten groeien.

vergeet niet voeding is net zo belangrijk als trainen zelf!!!!

succes
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                        whey nemen bij je ontbijt en voor en na trainen.
                        voor het slapen is vrij nuteloos.
                        je kunt dan beter kiezen voor magere kwark voor langzame eiwitten met eventueel iets om het wat lekkerder te maken zoals noten.

wafels zijn troep en kun je veel beter vervangen door een boterham met pindakaas of een gekookt ei.
                        ook niet te veel kaas eten, dan kun je beter kiezen voor pindakaas, eieren, kipfilet en rookvlees.
                        eet ook eens wat noten
                        en je eet erg veel fruit, zeker voor het slapen gaan is dit nuteloos, je kunt dit beter eten bij het ontbijt en voor en na training.

ook weet ik haast zeker dat je een stuk meer moet eten om je spieren te laten groeien.

vergeet niet voeding is net zo belangrijk als trainen zelf!!!!

succes
                        thanx maar7en8!

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                          Hee Haniball,
                          Wat zijn op dit moment je gewicht, lengte,vetpercentage. En is het mogelijk om je voeding ongv per dag hier te posten en de training die je volgt.
                          Ik ben 173cm en weeg 57 kg ( mager manneke).

Comment

Met de tips die je nu gekregen hebt kun je verder hoor

Je portie Brinta vergroten, noten en eieren toevoegen, koek weghalen, fruit beperken tot bij het ontbijt en rond je training, magere kwark voor het slapen gaan, sowieso 5 a 6 keer per dag eten.

Als je eruit bent post dan een nieuw schema en dan zul je weer feedback krijgen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X