Voedingstip! Quinoa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingstip! Quinoa

Quinoa is een graansoort uit Zuid-Amerika.

Bevat meer eiwitten dan gemiddelde graansoorten, veel ijzer en levert verder een hele reeks aminozuren. Tevens hoger voedingswaarde dan gemiddeld.

Per 100 gram:
    Kcal - 392
    E - 16,2
    K - 63,9
    V - 6,9 waarvan 1,2 verzadigd.

Verder nog:
    De eiwitfractie in quinoa is zeer uitgebalanceerd: alle essentiële aminozuren zijn aanwezig, in een bijna perfecte balans. De Protein Efficiency Ration (PER) van quinoa is nagenoeg gelijk aan die van melkeiwit (caseïne).

Bron: Food-Info.net : Quinoa

Zeker iets om een aantal keren toe te voegen aan je voedingsschema.
    Qua supermarkten is het exclusief verkrijgbaar bij de AH, ik denk alleen de grotere vestigingen overigens. Wel wat duurder, maar zeker waard.

275gr kost 2,15.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Je kunt het vast niet rauw eten of wel?

Comment

Denk niet dat dat lekker is, maar ik zou zeggen: probeer het.

Evt. blender in tot het gruis is, en dan met water wegdrinken?

Comment

Ik haat het om maaltijden weg te drinken maar heb geen tijd om rijst etc. te koken

dilemma's...

Comment

Gewoon 1x per week koken, flinke pan en dan in porties invriezen. 5 tot 10 minuten in magnetron en klaar.

Comment

het is erg lekker en het intresante is dat de biologische eiwitwaarde hiervan net zo hoog is als die van kip en melkproducten!!

het is trouwens geen graansoort maar heeft wel de kenmerken ervan.

ik eet het veel inplaats van rijst.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Interessant, morgen eens langs de AH.

Comment

Ik denk niet dat je dit in de AH kan vinden, althans ik heb het nooit gevonden, misschien zoals je zegt bij de wat grotere. Ik gebruik het al een tijdje, is wel goed te doen. Ik haal van mij uit de natuurwinkels.

Ze zijn wel in verschillende vormen te krijgen, je hebt de rauwe, die je kan koken net als rijst. Je hebt ook de vlokken, die zijn net als havermout. Die kan je gewoon in je shake doen, of gewoon roeren door wat kwark of yoghurt.

De smaak vind ik wel wat minder als wordt beweerd, ik vind rijst of havermout toch wel lekkerder.

Comment

Quinoa is ook stukken goedkoper te krijgen bij de toko en bij natuurvoedingswinkels. Ik geef zelf overigens de voorkeur aan de toko, je vindt daar zo veel lekkere producten Zakjes gedroogde kruiden (kost geen drol), een groot assortiment aan bonen, linzen en meelsoorten e.d.
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

En heel erg veel zoutbommen.

Comment

Originally posted by ErasmusStudent View Post
                      Ik denk niet dat je dit in de AH kan vinden, althans ik heb het nooit gevonden, misschien zoals je zegt bij de wat grotere. Ik gebruik het al een tijdje, is wel goed te doen. Ik haal van mij uit de natuurwinkels.

Ze zijn wel in verschillende vormen te krijgen, je hebt de rauwe, die je kan koken net als rijst. Je hebt ook de vlokken, die zijn net als havermout. Die kan je gewoon in je shake doen, of gewoon roeren door wat kwark of yoghurt.

De smaak vind ik wel wat minder als wordt beweerd, ik vind rijst of havermout toch wel lekkerder.
                      Het is van lassie. Zal eens langs een toko gaan dan, kijken wat het daar kost.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X