IF opstelling check

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• IF opstelling check

Hallo Bodynet ik zit al een tijdje te denken om over te gaan naar IF +IIFYM
    intermittent fasting .
    ik ga 16uur aan Fasting en heb 8uur de tijd om te eten.
    ik begin om 2uur met eten tot 10uur .
    mijn 1ste maaltijd om 2 uur 25% van me kcal's dus 675 kcal.
    mijn 2de maaltijd om 6uur post workout biggest meal 50% of kcal dus 1350kcal
    Mijn 3 de maaltijd om 9:30 10:00 675 kcal.

ik ga het samen doen met IIFYM.
    ik verbruik dagelijk 2200kcal ik bulk op 2800kcal.
    De maths van iifym zijn dus alsvolgt.
    ik moet volgens IIFYM aan mijn basis behoeftes komen en dat zijn dus eiwitten en vetten .
    ik zit graag op 280gram eiwit 1120kcal
    en 55gram vet =495kcal.
    die 2 tel ik bij elkaar op is dus 1615kcal.
    en dat moet ik aftrekken van 2800kcal is dus 1185.
    ik heb 1185 kcal over met die kcal kan ik vullen met wat ik maar wil.
    maar dat ga ik niet doen ik ga er maar ongeveer 600 ofso van gebruiken dit is een voor beeld van wat ik morgen ga eten in mijn fasting +iifym.

met dank aan The Leangains Guide | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health
    en Bodybuilding.com
    graag jullie reacties.

Als het allemaal correct is ga ik een log openen
    Lost all i got

Is dit ivm. met ramadan?

Comment

ook maar niet nu zo kan ik ook alvast inlopen op het vasten en went me lichaam er ook aan dus komt oo k helemaal goed met ramadan als ik dit onder de knie heb maar wat vinden jullie ervan.
      Lost all i got

Comment

Klinkt goed, vind alleen de vette te laag en je eiwitte te hoog.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          vetten verschilt elkedag omdat ik het heb aangepast met IIFYM.
          mijn vetten kunnen wel eens naar de 100gram schieten en carbs terug naar de 150 ofso .
          omdat vetten niet echt veel kwaad kan ivm carbs.
          carbs zijn in veel soorten vetten niet oke aleen transvetten .
          en verzadigde vetten maar verzadigde vetten heb je ook gewoon nodig.
          als alles goed pakt begin ik er zaterdag me
          Lost all i got

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            inderdaad,
            sinds ik op 1,5 gram vet per kilogram lichaamsgewicht zit gain ik veel meer spiermassa

maar mijn mening?
            ik geloof niet in die manier van aanpak met al die troep erin.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              inderdaad,
              sinds ik op 1,5 gram vet per kilogram lichaamsgewicht zit gain ik veel meer spiermassa

maar mijn mening?
              ik geloof niet in die manier van aanpak met al die troep erin.
              ik probeer het wel ik heb er tot nu toe geen spijt van gehad met iifym.
              je moet eens een kijkje op bb .com kijken en gewoon veel lezen en logs bekijken etc ik heb zeker velen uurtjes aan research gedaan voordat ik begon met iifym nu komt if nog er bij en lekker grotere maaltijden vind ik zelf fijner .
              Lost all i got

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                vetten verschilt elkedag omdat ik het heb aangepast met IIFYM.
                mijn vetten kunnen wel eens naar de 100gram schieten en carbs terug naar de 150 ofso .
                omdat vetten niet echt veel kwaad kan ivm carbs.
                carbs zijn in veel soorten vetten niet oke aleen transvetten .
                en verzadigde vetten maar verzadigde vetten heb je ook gewoon nodig.
                als alles goed pakt begin ik er zaterdag me
                Jij moet echt leren duidelijk te schrijven wtf...

Ik begrijp er niks van leg nog x uit. Carbs zijn in veel soorten vetten niet oke???????

@ hierboven

Ik geloof er wel in, maar puur omdat de basis goed is en aangevuld word met. Heb net ook 3 hamburgers op maar ik vind dat zelf niet junken. ZItten toch veel eiwitten in en vette wat ik toch nodig heb.

Comment

als je die hamburgers op bolletjes hebt gegeten rond dit tijdstip dan is het gewoon junken imo.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                    als je die hamburgers op bolletjes hebt gegeten rond dit tijdstip dan is het gewoon junken imo.
                    Nope zonder en het zijn kip hamburgers he, die van de turk.

Comment

Die rund burgers uit de supermarkt zijn ook gewoon prima imo.

Tenzij ze er dextrose en andere zooi in hebben gespoten

Comment

Niet halal jonge!! :P

Comment

IFYM hang ik zelf ook al langere tijd in mindere mate aan. Dat wil zeggen dat ik er wél voor zorg dat ik de GI van maaltijden altijd redelijk laag probeer te houden, vooral bij de lekker vettige 'junkmeals'. Op die manier eet je eigenlijk bijna hetzelfde als de rasechte bodybuilder, alleen is het véél lekkerder.

om een voorbeeldje te noemen: Gepaneerde kalkoen met wat frietjes en een flinke berg sla met een overheerlijke mayodressing etc kunnen dan prima, omdat er zoveel vulstof en vet tussen zit, dat de GI van je maaltijd flink afneemt.

Wat betreft IF: Ik heb het vorige zomervakantie een tijdje gedaan, maar dat was meer uit luietigheid. Zo begon ik de dag altijd als het avondeten geserveerd werd, en vervolgens werd het één groot vreetfestijn tot ik rond 1 uur naar bed ging. Overigens deed ik ermee cutten, omdat een lowcarb dieet en IF imho best goed samengaan. Met bulken lijkt het me allemaal wat moeilijker, zeker om het weggewerkt te krijgen. Tot slot zou je je kunnen combineren met grote hoeveelheden koffie in de ochtend en vroege middag, om de honger te onderdrukken. Het verhoogt tevens de vetverbranding, en tegen de tijd dat het uitgewerkt is, is je insulinegevoeligheid prima in orde, en krijg je een gigantische hoeveelheid honger.

Maargoed, dat was cutten (uiteindelijk kwam het neer op een recomposition omdat ik iets té hongerig was op het einde). Imho vraag ik me af waarom jíj IF wilt doen. Het dieet is namelijk niet echt geschikt voor bulken, omdat je dan grote hoeveelheden carbs gaat wegwerken in een zeer korte tijd, zonder dat je echt depleted bent. Bovendien, als je IFYM erbij doet, zal het vast niet altijd een goede GI zijn, en gecombineerd met de hoeveelheid vetten die je tegelijk wegwerkt, vrees ik dat het niet zo'n succes gaat worden voor je vet-%

Mijn tip: hou de vetten in verhouding vrij hoog, de eiwitten kunnen, als ik me niet vergis, al vrij gemakkelijk omgetoverd worden tot glucose, wat dus een deel van je carbinname kan vervangen, aangezien je zo belachelijk hoog zit in de eiwitten.
                          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                            om een voorbeeldje te noemen: Gepaneerde kalkoen met wat frietjes en een flinke berg sla met een overheerlijke mayodressing etc kunnen dan prima, omdat er zoveel vulstof en vet tussen zit, dat de GI van je maaltijd flink afneemt.
                            IIFYM'ers eten per week bakken Ben & Jerry's, Chocoladetaarten en andere zoetigheden weg

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                              IFYM hang ik zelf ook al langere tijd in mindere mate aan. Dat wil zeggen dat ik er wél voor zorg dat ik de GI van maaltijden altijd redelijk laag probeer te houden, vooral bij de lekker vettige 'junkmeals'. Op die manier eet je eigenlijk bijna hetzelfde als de rasechte bodybuilder, alleen is het véél lekkerder.

Wat betreft IF: Ik heb het vorige zomervakantie een tijdje gedaan, maar dat was meer uit luietigheid. Zo begon ik de dag altijd als het avondeten geserveerd werd, en vervolgens werd het één groot vreetfestijn tot ik rond 1 uur naar bed ging. Overigens deed ik ermee cutten, omdat een lowcarb dieet en IF imho best goed samengaan. Met bulken lijkt het me allemaal wat moeilijker, zeker om het weggewerkt te krijgen. Tot slot zou je je kunnen combineren met grote hoeveelheden koffie in de ochtend en vroege middag, om de honger te onderdrukken. Het verhoogt tevens de vetverbranding, en tegen de tijd dat het uitgewerkt is, is je insulinegevoeligheid prima in orde, en krijg je een gigantische hoeveelheid honger.

Maargoed, dat was cutten (uiteindelijk kwam het neer op een recomposition omdat ik iets té hongerig was op het einde). Imho vraag ik me af waarom jíj IF wilt doen. Het dieet is namelijk niet echt geschikt voor bulken, omdat je dan grote hoeveelheden carbs gaat wegwerken in een zeer korte tijd, zonder dat je echt depleted bent. Bovendien, als je IFYM erbij doet, zal het vast niet altijd een goede GI zijn, en gecombineerd met de hoeveelheid vetten die je tegelijk wegwerkt, vrees ik dat het niet zo'n succes gaat worden voor je vet-%

Mijn tip: hou de vetten in verhouding vrij hoog, de eiwitten kunnen, als ik me niet vergis, al vrij gemakkelijk omgetoverd worden tot glucose, wat dus een deel van je carbinname kan vervangen, aangezien je zo belachelijk hoog zit in de eiwitten.
                              aardig stukje tekst.
                              ik wil IF doe in verband met inlopen op ramadan want ramadan komt erbijna aan en als ik dit onder de knie heb komt alles goed.
                              en ik zit de heletijd nu te kloten om mijn schema inelkaar te zetten
                              het lukt maar niet lol om die maaltijden die ik op die picc heb geplaatst zo goed mogelijk te splitsen in 3meals .
                              kan iemand me hierbij helpen
                              Lost all i got

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X