Schema voor m'n vriend

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema voor m'n vriend

Mijn vriend gaat vanaf volgende week ook starten met sporten (yes ) en nu ben ik voor hem alvast van info aan het verzamelen voor een eventueel eetschema. (Ik heb lekker vakantie, dus tijd zat )

Nu heb ik alleen geen flauw idee of hij moet cutten of gewoon op onderhoud moet gaat eten en kei hard moet gaan trainen. Hij is 176cm en weegt ongeveer 70 kg. Vetpercentage is onbekend maar ik gok zo'n 14% (Ik heb wel een snelle vakantiefoto, maar ik wil die wel weg kunnen halen en weet niet of dat mogelijk is )

Ik heb ook zijn voedingsbehoefte uitgerekend.

Eiwitten 140
    Vet 54
    KH 348

Maar dit lijkt mij echt niet te kloppen.. Ik eet al bijna 140 gram eiwitten en 50 gram vet per dag.. (okee mijn KH zijn een stuk lager).. Maar toch lijkt het mij niet helemaal correct.

Misschien wat tips over hoe hij nu moet gaan eten en de eventuele voedingsbehoefte.

Dankuu!
    "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Ik denk dat het een goed idee voor hem is om hard te gaan cleanbulken, tenzij het vet% niet veel uitmaakt..
    Kwa voeding zit ik zelf op 225 EW 353 KH en 72 vetten op trainingsdagen exclusief avondeten maar dat ligt wel rond de 3300kcal wat me erg veel lijkt voor je vriend (Ik ben hard aan de bulk met 66kg bij 1,78cm en 12% vet). Ik zou 45% KH 35% EW en 20% vet doen van z'n dagelijkse behoefte + bulktoeslag of hou gewoon de richtlijnen aan van:

2,5 - 3x lichaamsgewicht EW
    1 - 1,5x lichaamsgewicht Vet
    Rest KH
    Last edited by GespierdeMug; 22-06-2011, 12:25.
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Okee, dan ga ik daarmee verder werken.

Ben benieuwd wat hij er van gaat vinden.. Hij eet volgens mij veel te weinig en ongevarieerd.

Comment

Nog even een extra vraag. (Geen flauw idee of het rieeel is).. Maar als je hem van de achterkant bekijkt begint hij van die rugvetjes te krijgen.. (okee ik ben echt een pietje precies, ze zijn nog klein haha.. Maar beter nu er wat aan doen dan te laat).. Is het dan niet te bedoeling zijn BF te verlagen.. Of is het juist beter om eerst spiermassa te kweken en vervolgens naar het BF te kijken.. (als het bf verder niet te hoog is zoals bij overgewicht)

Comment

gewoon kt en cardio laten doen dat is het beste lijkt mij
          There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
            gewoon kt en cardio laten doen dat is het beste lijkt mij
            Ja toch.. Dat dacht ik sowieso al wel.

Qua KT oefeningen laat ik het mooi aan zijn trainer over.. Dat reikt ver boven mijn pet

Comment

[quote=Supernatural;836412]Mijn vriend gaat vanaf volgende week ook starten met sporten (yes ) en nu ben ik voor hem alvast van info aan het verzamelen voor een eventueel eetschema. (Ik heb lekker vakantie, dus tijd zat )

Zucht.... deet de mijne dat ook maar dan had ik tenminste tijd om al te gaan trainen :P

Comment

Doe het gezellig samen, zou ik zeggen Veel sportscholen bieden ook kinderopvang aan.

Mijn vriend zou overigens nooit aan KT gaan doen, die zou eerder gaan hardlopen of gaan zwemmen. Maar ja, die is zo dun dat hij zich kan omkleden achter een lantaarnpaal, met zeer lange ledematen. Hij heeft ook ondanks een dieet van 3000 cal per dag de grootste moeite om op gewicht te blijven. Ik heb al eens weightgainer voorgesteld maar dat ziet hij niet zitten.
                Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik denk dat als hij 14% heeft gewoon moet gaan cleanbulken.

Verdeling op ongeveer 3000 kcal gaan zitten op trainingsdagen en rustdagen 2800.
                  Eiwitten= 3 gram per lichaamsgewicht
                  vet: 1,5 gram per lichaamsgewicht
                  kh: Derest

1 uur krachttraining en 1 a 2 x per week hiit. Als hij dit doet gaat hij zeker vet verbranden en spieren opbouwen.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                    Doe het gezellig samen, zou ik zeggen Veel sportscholen bieden ook kinderopvang aan.

Mijn vriend zou overigens nooit aan KT gaan doen, die zou eerder gaan hardlopen of gaan zwemmen. Maar ja, die is zo dun dat hij zich kan omkleden achter een lantaarnpaal, met zeer lange ledematen. Hij heeft ook ondanks een dieet van 3000 cal per dag de grootste moeite om op gewicht te blijven. Ik heb al eens weightgainer voorgesteld maar dat ziet hij niet zitten.
                    Mijn vriend is echt tegenovergestelde.. Die doet liever niet aan cardio.. (Hij heeft last van zijn knieen, dus kan sowieso al niet hardlopen..) Maar krachttraining heeft hij een jaar of 2 geleden ook redelijk intensief gedaan en hij boekte toen best aardige resultaten. Hij is toen gestopt omdat ie zijn motivatie kwijtraakte (doordat hij op een plateau terecht kwam).. jammer!

Maar nu begint hij nogal snel aan te komen hahaha (toen hij 14/15/16 was was hij echt een scharminkel wat alles kon eten.. nu gaat het ineens wat harder )

Comment

Ik heb het schema nu zo in elkaar gezet.

Beetje opbouwen.. Hij heeft een ontzettende kaasverslaving dus heb er nog 2 boterhammen met kaas in laten staan .. En kwark met vanille vla (anders moet hij het vast niet whaha)

Ik snap dus dat het beter kan (vanille vla en kaas lozen).. maar naast dat ziet het er best aardig uit toch? Persoonlijk vind ik de verzadigde vetten echt nog te hoog, maar goed.. ik kan niet voor hem gaan beslissen dat hij geen kaas meer eet en dat moet hij ook lekker zelf weten.. (de rest bepaal ik wel whaha nee grapje )
                      Attached Files

Comment

ik zou ook zo'n vriendin willen die alles voor mij doet
                        There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
                          ik zou ook zo'n vriendin willen die alles voor mij doet
                          hahaha volgens mij maak ik een verkeerde indruk hier ..
                          Voel me zo schuldig dat hij elke dag hard aan het werk is en dat ik hier thuis zit beetje vakantie te vieren.

p.s. zijn gore sokken moet hij trouwens lekker zelf opruimen

Comment

Ondanks de kaas en vanille vla vind ik het schema niet echt goed.

1. Te weinig kcalorien om te bulken, hij moet zeker op minimaal 3000 gaan zitten.
                            2. eiwitten en vetten moet zeker ff wat hoger.
                            3. magere kwark kan hij ook met schepje whey doen, is ook lekker
                            4. diner: Rijst of pasta nemen
                            5.Fritessaus kan je ook zelf maken of weg laten als hij het echt elke dag gaat eten.
                            6. Je moet wel nadenken dat boterhammen wat vocht gaat vasthouden he.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                              Hij heeft ook ondanks een dieet van 3000 cal per dag de grootste moeite om op gewicht te blijven.
                              Omdat grote jongens alleen al een onderhoud van 4500Kcal hebben.
                              Als het te langzaam gaat bulk ik wel eens een tijdje op 5500Kcal.
                              Limousines zuipen nu eenmaal brandstof
                              Ssssmoking

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X