Intermittent Fasting Algemene Vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intermittent Fasting Algemene Vragen

Beste BNers,

Een vriend wees me op Intermittent Fasting en het sprak me gelijk aan omdat dat goed uitkomt voor mn werk!

Toch heb ik wat vragen voor degene die ervaring hebben op het gebied van Intermittent Fasting.

1. Geen ontbijt?
    2. Cardio/krachttraining op lege maag, of tijdens de uren dat je mag eten?

Piellemuis
    MMA - Weightlifting

Mischien heb je hier iets aan:Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Comment

IF kan met ontbijt, zolang je maar één window aanhoudt. Het is niet zo relevant wanneer je dit window plaatst. Ikzelf begon altijd met eten direct na de training, maar dat is echt voorkeur.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Er zijn veel mogelijkheden betreft IF, er wordt aangeraden om 16 uur te vasten en 8 uur te eten. Ik neem aan de die 8 uur dan refeed window is? Heb wat gezocht op internet, maar er zijn toch wat dingen onduidelijk. bijvoorbeeld: Krachttraining en of cardio op lege maag, of moet je trainen in die 8 uur?

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
          Er zijn veel mogelijkheden betreft IF, er wordt aangeraden om 16 uur te vasten en 8 uur te eten. Ik neem aan de die 8 uur dan refeed window is? Heb wat gezocht op internet, maar er zijn toch wat dingen onduidelijk. bijvoorbeeld: Krachttraining en of cardio op lege maag, of moet je trainen in die 8 uur?
          Cardio kan je in de ochtend doen op nuchtere maag, alleen is het bij IF niet echt nodig om cardio te doen aangezien je snel genoeg gaat , krachttraining doe je natuurlijk in de 8 uur window.....bv. eerste maaltijd om 15.00 uur, uurtje erna training, 1 uur na de training een goede stevige maal, evt een maal om 20.00/21.00 uur, de laatste maal om 23.00 uur.
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

Ben ook geinteresseerd ga het deze vakantie een paar weken doen.
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

ik raad het jullie zeker aan !
              het is echt veel makkelijker dan steeds 6 meals etc.
              mijn window is van 2uur tot 10 uur
              en je kan ook tijdens het fasting trainen .
              maar vergeet dan niet je bcaa's
              Lost all i got

Comment

Oke, goede info,
                Ik ga denk alleen ontbijt doen (moet medicijnen innemen met voedsel) en dan voor training bcaa en erna ook.
                Moet ik ook whey shakes was in de 8 uur doen of ook bij ontbijt en na de training direct?
                En laatste ik neem voor training 30 Gr. Vitargo en na de training 60 Gr. Zijn veren carbs dus doe ook weglaten?

Gr
                MMA - Weightlifting

Comment

Originally posted by Piellemuis View Post
                  Zijn veren carbs dus doe ook weglaten?
                  De wat??
                  'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                    De wat??
                    oh pardon, was een ipod bericht en had niet in de gaten dat het praktisch onleesbaar was!

Ik neem 30 gr vitargo voor en 60 gr vitargo na de training, maar aangezien die veel koolhydraten bevatten moet ik die ook schrappen? of is het toch eeen goede aanvulling? (neem het met 5gr BCAA's)

gr
                    MMA - Weightlifting

Comment

Als je ontbijt om bijvoorbeeld 8 uur dan moet je dus om 4 uur al je maaltijden binnen hebben.
                      Vanuit daar ga je dus weer vasten..
                      Je kunt alles gewoon nemen als het maar in je schema past en in je eetwindow

Comment

oke, prima!
                        en dit moet op onderhoud zijn? (voedsel) of kan het ook -500 kcal, of is dat te erg omdat je ook al vast!
                        MMA - Weightlifting

Comment

Lijkt me niet verstandig om de eerste 8 uur van de dag te eten en de rest van de dag niets...dan ga je geheid met honger naar bed en kan je van de honger niet slapen.....voor mij zou het een no go zijn.

@ pielemuis: vasten en cutten zijn 2 verschillende dingen, het gaat om de hoeveelheid die je eet en niet om de tijden.....De hoeveelheid bepaald of je cut,op onderhoud zit of bulkt en niet de tijden waarop je dat doet.
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

Je kunt ermee cutten.
                            Maar ik heb verder geen ervaring ermee dus zul je even op andere ervaringen van mensen moeten wachten
                            Succes ermee!

Comment

Wil even een review houden van vandaag, mijn 1e dag Intermittent Fasting. Heb 16 uur niets gegeten, dit was prima te doen en ondervond geen hongern stres of anderen dingen, in tegendeel zelfs. Ik was heel de dag erg actief en gefocust. Heb om 17:00 mijn eerste maaltijd op, het was een kaasbrood. misschien niet de meest gezonde keuzen, maar aangezien het bom vol zit met goede vetten (20/30+) en carbs uit het volkoren brood vond ik het een prima keuzen om mijn vasten te doorbreken. Ik neem nu 1.5 uur rust, even mijn eten laten zakken en pak vervolgens een Kwark/melk/isolaat shake met maarliefst 400 + kcal. Dan zit ik totaal aan 1200 kcal, dus dat betekend dat ik vanavond (binnen de 8 uur) nog mijn rest kcal moet eten.

Uiteraard ga ik vanavond lekker trainen, ik zit nu bomvol energie en ik voel me echt extreem goed. De training zal bestaan uit Fullbody training, 3 sets 10 reps. Morgen zal ik s'morgens even cardio doen, 20/30 minuten.

Hermandad,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X