Post-workout pre-cardio meal: balans tussen workout en cardio?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Post-workout pre-cardio meal: balans tussen workout en cardio?

He allemaal.

Deze vraag is al vaker gesteld, maar het is me nog niet helemaal duidelijk (of er is geen eenduidig antwoord op te geven?):

Meteen na de workout drink ik wat snelle carbs en een whey shake voor snel herstel.

Nu wil ik na de workout gaan hardlopen (dit deed ik eerst om-en-om, maandag hardlopen, dinsdag workout, woensdag hardlopen etc. maar dit kost veel tijd -> ook nog douchen, je kent het wel), MAAR dan wil ik dus eigenlijk geen snelle carbs gaan drinken omdat mijn vetverbranding dan 0,0 zal zijn tijdens het hardlopen. Echter voor snel spierherstel zijn deze carbs weer essentieel.

Hoe doen jullie dit? Of doen jullie gewoon geen cardio na de workout?

(Ik loop trouwens 10km op redelijke intensiteit (~53min))

Hoe kom je er bij dat snelle carbs essentieel zijn voor spierherstel?
    Als je wil lopen met herstelde spieren dan zal je 24 tot 72 uur moeten wachten. En voor beschadigde spiercellen zijn amino's essentieel voor herstel.
    Snelle suikers zijn slechts om je glycogeen wat aan te vullen.

Als je trouwens nog even 10 kilometer kan gaan hardlopen na de KT, dan heb je ws niks gedaan.
    Dus kan je gewoon gaan lopen.

Ik heb net in een ander topic nog een filmpje gepost van iemand halverwege zijn beentraining, dus halverwege he.......zou je dan nog ff 10km gaan hardlopen?
    ‪sportschoolruil staver gym‬‏ - YouTube
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Damn dan moet je weer opnieuw gaan eten
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

hahaha fucking hard marnop
        Beest in opleiding

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Hoe kom je er bij dat snelle carbs essentieel zijn voor spierherstel?
          Als je wil lopen met herstelde spieren dan zal je 24 tot 72 uur moeten wachten. En voor beschadigde spiercellen zijn amino's essentieel voor herstel.
          Snelle suikers zijn slechts om je glycogeen wat aan te vullen.
          Nou, omdat snelle carbs zorgen voor een insulinepiek waardoor voedingsstoffen zoals eiwitten door de spieren worden geabsorbeerd. Maar ik word graag verbeterd als ik er naast zit, want dan mis ik toch wat basisinfo.

Originally posted by marnop View Post
          Als je trouwens nog even 10 kilometer kan gaan hardlopen na de KT, dan heb je ws niks gedaan.
          Dus kan je gewoon gaan lopen.

Ik heb net in een ander topic nog een filmpje gepost van iemand halverwege zijn beentraining, dus halverwege he.......zou je dan nog ff 10km gaan hardlopen?
          Ah...ik had er even bij moeten zeggen dat ik op 't moment de beentjes ontzie wat krachttraining betreft. Da's inderdaad geen goede combo.

Die jongen haalt wel alles eruit wat erin zit trouwens

(edit: woops, quote brackets vergeten.)

Comment

Voedselvergiftiging.

Comment

Tot nu toe niemand die na de workout aan cardio doet?

Comment

ik doe na mn workouts cardio, 30 min op lage intensiteit.... als ik geen KT doe maak ik HIIT buiten of binnen op een fiets. ik zorg gewoon dat ik voldoende drink. eet wat extra voordat ik KT doe en na mn low intensity cardio eet ik vrijwel alleen nog eiwitten. meestal doe ik dit dus ook 's avonds.

HIIT doe ik uiteraard zo vroeg mogelijk tot max 13:00. omdat het effect over de hele dag werkt en niet tijdens de training zelf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X