Mijn voeding schema.. ik heb hulp nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voeding schema.. ik heb hulp nodig!

Hallo, ik ben 17 jaar 183cm en weeg 62 kilo.. ik ben erg mager ik zal het zo zeggen: vel over been!, ik durf mezelf niet te vertonen in openbare zwembaden.. mensen zeggen dat ik overdrijf maar dat vind ik niet.. ik kom ook niet snel gewicht bij.. ik heb me juist ingeschreven bij fitness (gewichten enzo) dit ben ik van plan om te blijven doen. mijn doel is om meer gewicht bij te komen en dat men lichaam voller word. ook gespierd worden.. Hier is een foto van mezelf.. ik heb echt HULP nodig!

Voorkant:

Achterkant:

Dit is mijn eetschema

10:30 havermout pap + wheight shake

12:00 Omelet en een banaan

14:00 blikje tonijn en 4 volkeren boterhammen met kaas

16:30 Yoghurt en een banaan

18:00 Avondeten groenten, o.a spinazie, kip, rijst, wortelen bloemkool, Vlees: biefstuk, zalm tonijn, worst

20:00 havermout pap

22:00 wheightshake

ik zou op 3500 kcal gaan zitten. Dus bereken even uit hoeveel je nu binnen krijgt. Een weight gainer shake is niet nodig voor jou.

200 gram eiwit
    100 gram vet
    450 gram carbs

hier bij ga je 3 of 4x in de week trainen. Uiteraard geen cardio doen.
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
      ik zou op 3500 kcal gaan zitten. Dus bereken even uit hoeveel je nu binnen krijgt. Een weight gainer shake is niet nodig voor jou.

200 gram eiwit
      100 gram vet
      450 gram carbs

hier bij ga je 3 of 4x in de week trainen. Uiteraard geen cardio doen.
      200 gram eiwit
      100 gram vet
      450 gram carbs

hoeveel hoeveelheden voldoet aan elk? dus 450 gram carbs; hoeveel moet ik eten om te voldoen aan de 450 carbs? en wat?

Comment

Originally posted by Keviinn View Post
        200 gram eiwit
        100 gram vet
        450 gram carbs

hoeveel hoeveelheden voldoet aan elk? dus 450 gram carbs; hoeveel moet ik eten om te voldoen aan de 450 carbs? en wat?

200 gram eiwit = 1kg kip
        100 gram vet = 200 gram cashewnoten
        450 gram carbs = 650 gram pasta/rijst

lees de stickies en bekijk andere voedingsschema's en dan kom je er wel uit.
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

450 gram carbs is wat veel hoor

hardgainers moeten extra hoog in de eiwitten en vetten gaan zitten en gewoon voldoende koolhydraten eten.

Maar goed, zorg er gewoon voor dat je dagelijks aan je calorieën komt, zonder je druk te maken over etenstijden, vet aanzetten, progressie etc.

Eiwitrijke producten: vlees(waren), eieren, vis, zuivel, shakes

Vetrijke producten: noten, pindakaas, avocado's, eieren, olijfolie

Koolhydraat-rijke producten: brood, havermout/brinta, rijst, pasta, fruit (2 stuks per dag)

Op basis daarvan bepaal je wat je gaat eten en zorg je ervoor dat je minimaal 3 gram eiwit en 1,5 gram vet per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgt.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
            450 gram carbs is wat veel hoor

hardgainers moeten extra hoog in de eiwitten en vetten gaan zitten en gewoon voldoende koolhydraten eten.

Maar goed, zorg er gewoon voor dat je dagelijks aan je calorieën komt, zonder je druk te maken over etenstijden, vet aanzetten, progressie etc.

Eiwitrijke producten: vlees(waren), eieren, vis, zuivel, shakes

Vetrijke producten: noten, pindakaas, avocado's, eieren, olijfolie

Koolhydraat-rijke producten: brood, havermout/brinta, rijst, pasta, fruit (2 stuks per dag)

Op basis daarvan bepaal je wat je gaat eten en zorg je ervoor dat je minimaal 3 gram eiwit en 1,5 gram vet per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgt.
            Dankje, ik ga dit zeker doen!

Comment

Overigens vind ik dat je jezelf helemaal niet hoeft te schamen voor je lichaam.

Je bent eerder sportief-mager dan dat je lui-mager bent

het is geen bier/wiet/chips lichaam zeg maar.

Nu gewoon lekker trainen.

Comment

Kevin, ik weet totaal wat je bedoelt! Op het begin had ik dit ook. Ik was 1,88 lang en ik was 16 jaar en woog maar 65 kilo! Maar ik heb dit eetschema van een vriend gekregen en hij werkt bij mij super goed! Ik ben nu 6 maanden aant trainen, inmiddels 17 jaar, weeg 73,2 kilo voort en het blijft goedgaan. Ik denk dat het je gewoon moet proberen en kijken na 6 weken hoeveel je erbij bent gekomen, mijn 1ste 6 weken ging heel hard omdat ik zo min was, ik kwam in de 1ste periode maar liefst 3,7 kilo erbij! De tijden zijn richtlijnen, het gaat erom dat je om de 2 a 3 uur eet! Ook als je smiddags traint, dat je die pre en post workout smiddags.

Totaal: 3300 kcal

Voedingsschema
                8:00 uur
                500 ml halfvolle melk
                40 gram brinta

10:00
                2 bruine botehrammen
                30 gram kipfilet (2 plakken)
                Banaan

12:30
                4 bruine boterhammen
                40 gram pindakaas
                75 gram tonijn
                500 ml halfvolle melk

15:00
                2 bruine boterhammen
                30 gram kipfilet
                Banaan
                18:00
                Avondeten (eten wat de pot schaft)

19:00 Pre workout (voor de training)
                500 ML halfvolle melk
                2 gekookte eieren

20:30 Post workout (na de training)
                500 ML halfvolle melk
                40 gram dextrose
                Last edited by Tjerrelt; 30-07-2011, 00:57.

Comment

Om de 2 a 3 uur eten hoeft ook niet

zolang je maar dagelijks aan je behoefte komt doet timing of maaltijd verdeling er niet zoveel toe

en als ik jou was zou ik even uitvinden wat je per dag wil gaan eten en wat de voedingswaarden (calorieën; eiwitten, vetten & koolhydraten) in totaal zijn.

Minstens 3200 kcal op een trainingsdag lijkt me een mooi begin.
                  Last edited by Viranelly; 30-07-2011, 01:03.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                    Om de 2 a 3 uur eten hoeft ook niet

zolang je maar dagelijks aan je behoefte komt doet timing of maaltijd verdeling er niet zoveel toe

en als ik jou was zou ik even uitvinden wat je per dag wil gaan eten en wat de voedingswaarden (calorieën; eiwitten, vetten & koolhydraten) in totaal zijn.

Minstens 3200 kcal op een trainingsdag lijkt me een mooi begin.
                    Ja klopt, maar het is wel het makkelijkst om de 2 a 3 uur te eten, want dan verdeel je je eiwitten over de dag! Tuurlijk is het belangrijkste dat je het binnen krijgt per dag, maar ik vind om 2 a 3 uur handigst!

Comment

Handig is het zeker, maar nu het vakantie is vind ik het ook wel lekker om 3 keer 1000 + kcal weg te werken, ipv. die kleine maaltijden steeds.

Maaltijdverdeling en timing is meer persoonlijke voorkeur, hoef je je nooit druk over te maken (wat ik vroeger wel deed en velen nog steeds doen).

Comment

Dat klopt had ik vroeger ook, die tijden zijn richting lijnen en ik eet ze gewoon zo snel mogelijk dat ik ze binnen hebt, want ik kan niet savonds nog is 1000 kcal naar binnen werken als ik op punt sta te bed te gaan. Een bak kwark met een boterham gaat er nog vaak in. Maar dat was het dan ook! Maar dan heb ik nog een vraag. Als ik op vakantie ga, ben ik 10 dagen in het buitenland, hoe los ik dit op qua voeding. Want voor 10 dagen voeding meenemen, dat lijkt me wat overdreven!
                        Last edited by Tjerrelt; 30-07-2011, 01:19.

Comment

Gewoon lekker veel vlees en eieren eten

omeletje als ontbijt zodat je op het strand geen dikke buik hebt

volle melk en noten erbij als je toch in de bulk zit

en genieten natuurlijk, snacks en drankjes moeten op vakantie gewoon kunnen he.

Comment

ik drink altijd halfvolle melk, is dat veel minder dan volle melk?

Comment

Originally posted by Tjerrelt View Post
                              Kevin, ik weet totaal wat je bedoelt! Op het begin had ik dit ook. Ik was 1,88 lang en ik was 16 jaar en woog maar 65 kilo! Maar ik heb dit eetschema van een vriend gekregen en hij werkt bij mij super goed! Ik ben nu 6 maanden aant trainen, inmiddels 17 jaar, weeg 73,2 kilo voort en het blijft goedgaan. Ik denk dat het je gewoon moet proberen en kijken na 6 weken hoeveel je erbij bent gekomen, mijn 1ste 6 weken ging heel hard omdat ik zo min was, ik kwam in de 1ste periode maar liefst 3,7 kilo erbij! De tijden zijn richtlijnen, het gaat erom dat je om de 2 a 3 uur eet! Ook als je smiddags traint, dat je die pre en post workout smiddags.

Totaal: 3300 kcal

Voedingsschema
                              8:00 uur
                              500 ml halfvolle melk
                              40 gram brinta

10:00
                              2 bruine botehrammen
                              30 gram kipfilet (2 plakken)
                              Banaan

12:30
                              4 bruine boterhammen
                              40 gram pindakaas
                              75 gram tonijn
                              500 ml halfvolle melk

15:00
                              2 bruine boterhammen
                              30 gram kipfilet
                              Banaan
                              18:00
                              Avondeten (eten wat de pot schaft)

19:00 Pre workout (voor de training)
                              500 ML halfvolle melk
                              2 gekookte eieren

20:30 Post workout (na de training)
                              500 ML halfvolle melk
                              40 gram dextrose
                              Dit schema ziet er zeer goed uit!

ik denk dat ik deze schema ga volgen! niet te ingewikkeld, en ik moet niet SPECIAAL dingen gaan klaarmaken. bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X