Mijn eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eetschema

Beste lezers,

Dit is mijn huidige eetschema:

Ontbijt: Geen
    Middageten: paar sneetjes brood met mayo en leverkaas
    Avond eten: aardappels groenten en vlees (wat de pot schaft)

Ik weet het, uit den boze! Daarom heb ik even iets in elkaar geflanst om het beter te gaan aanpakken. Mijn doel is om massa aan te komen. Ik ben 19 jaar, 175cm lang en ik weeg 61 kg. Mijn BF is volgens elektrische weegschaal 11%

Ochtend (07.00): Brinta met halfvolle melk (een groot bord vol) met wat hageslag (puur niet meer dan 15gr) voor de smaak

Tussendoor: 2 sneetjes witbrood met kipfilet, of kaas, of rosbief (afwisselend)
    gesmeerd met wat margarine en een banaan.

Middag (12.00): Ook hier weer afwisselend om het mezelf wat gemakkelijker te maken.
    - Pannenkoeken met wat havermoutvlokken erin en een minimale hoeveelheid poedersuiker voor de smaak
    - 4 sneetjes witbrood met omelet
    - Brinta met hafvolle melk, aangevuld met havermoutvlokken en een banaan

Tussendoor: Handje ongezouten pinda's

Avond (18.00): Wat de pot schaft (ik woon nog thuis, we eten gevarieerd en gezond dus dat zit hopelijk wel goed in verhouding tot mijn schema)

Voor het slapen gaan: Een flinke schaal (300-400gr) kwark met wat fruit erdoorheen.

Het is allemaal nog niet op de gram afgewogen, en ik weet dat ik dit eigenlijk wel moet doen. Maar ik denk dat in mijn geval het belangrijkste is om regelmatig te gaan eten zodat ik wat meer honger krijg en mijn lichaam wat meer te verteren heeft. Als dat eenmaal zover is kan ik een uitgebreid voedingsschema maken.
    Ook weet ik niet zo goed wat voor alternatieven ik heb voor de tussendoortjes. Ik pak nogal snel een snoepreep of een zak chips dus ik zoek eigenlijk een tussendoortje dat goed is qua voedingswaarden.

Ik denk dat ik redelijk bezig ben om hiermee te beginnen, wat vinden jullie ervan? Ik hoor graag of ik dingen kan verbeteren, alvast bedankt!

Groetjes, Wes!

(kun je posts niet editten?)

Owja ik wil ook nog even vermelden dat ik van plan ben om ongeveer 3 liter water per dag te gaan drinken. Heb gehoord dat genoeg water drinken wonderen doet....

Comment

Je kunt genoeg dingen verbeteren maar het lijkt niet echt alsof je gemotiveerd bent om een goede verandering aan te brengen in je levensstijl.
      Maak voor jezelf de keus, wil ik een brede buffel worden of een skrale aap?
      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ik lees "Ontbijt geen"dan haak ik al af...

Comment

Ok ik zie nu wel dat je wel gaat ontbijten.....maar nu krijg ik weer tranen in de ogen van witbrood hahahaha

Comment

Ik begrijp de reacties, het is ook gewoon slecht. Maar zoals ik al vermelde wil ik rustig aan beginnen. Ik heb motivatie, maa brede buffel is overdreven. En bij mij is het nou eenmaal zo: als ik iets moet (meteen een strak schema) dan haak ik af..

Dus ik begin rustig en als de trein eenmaal een beetje loopt dan knal ik er wel een strak schema tegenaan..

bedankt alvast voor de reacties

@blondsound
            wit brood vervangen door donker volkoren dan?

Comment

Van wit brood zul je sneller weer trek krijgen.

Een strak schema is niet nodig, zolang je elke dag maar genoeg binnen krijgt.

Gewoon schijt hebben en vreten: eieren, havermout, tonijn, kip, pasta's, rijst, havermout, kwark, noten, pindakaas, groenten, bananen, melk, volkorenbrood etc.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X