Cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutschema

Wil over 2 weken beginnen met een cut. Eet nu zo'n 7 weken op onderhoud en ben in deze periode qua gewicht hetzelfde gebleven. De krachttraining loopt lekker dus nu wil ik eigenlijk eens kijken of ik met een cut wat extra kan zakken in vetpercentage.

M'n onderhoud is 1997 en ik wil gaan cutten op 1600.

Volgens mij is het wel een redelijk schema maar wil toch even de bevestiging.
    "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Voedingsschema is wel handig..
    Attached Files

Comment

vertel eerst even hoeveel je nu precies zit qua stats en hoeveel krachttraining en cardio je doet.

Comment

3x per week kracht
        2x per week ochtend cardio (joggen op lege maag) +/- 25 minuten

De cardio doe ik nu ipv 20 minuten cardio na de training.. Heb het gevoel dat ochtend cardio meer voor mij lichaam doet.

Weeg ongeveer 62 kg en bij de laatste meting had ik een vp van 24.7%. Ik ben trouwens 172 cm.

Mijn uiteindelijk doel rond december is een vp van 18/19% en een gewicht van rond de 58 kg.

Comment

Ik zou gwn op onderhoud blijven eten als ik jou was....en dan iets meer cardio toevoegen. Doe anders wat cardio op rustdagen.

Denk je al dat je hiit aankan, zoja zeker na je training doen.

Comment

ik vraag me af of je onderhoud klopt. 2000 kcals is zeg maar normaal onderhoud voor een vrouw die de hele dag op haar luie reet zit.
            Met je 5x sporten in de week zou je onderhoud dus in mijn ogen hoger moeten liggen.

Weet je zeker dat je niet zoveel 'ondereet' dat je in survivalmode zit en niet afvalt?

Ik zou sowieso als je gaat cutten, minder diep cutten. dit is 20% onder onderhoud eten. da's best fors.
            Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
              ik vraag me af of je onderhoud klopt. 2000 kcals is zeg maar normaal onderhoud voor een vrouw die de hele dag op haar luie reet zit.
              Met je 5x sporten in de week zou je onderhoud dus in mijn ogen hoger moeten liggen.

Weet je zeker dat je niet zoveel 'ondereet' dat je in survivalmode zit en niet afvalt?

Ik zou sowieso als je gaat cutten, minder diep cutten. dit is 20% onder onderhoud eten. da's best fors.
              Heb je hier een bron van, want hiervan heb ik nog nooit gehoord.

En het levende bewijs dat dit niet waar is, zijn alle (succesvolle) UD2.0 logjes hier op Bodynet wel, waarbij er drieënhalve dag op 50% van onderhoud gegeten word, en daarna een stuk erboven.
              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                Heb je hier een bron van, want hiervan heb ik nog nooit gehoord.

En het levende bewijs dat dit niet waar is, zijn alle (succesvolle) UD2.0 logjes hier op Bodynet wel, waarbij er drieënhalve dag op 50% van onderhoud gegeten word, en daarna een stuk erboven.
                je beschrijft hier al precies het verschil.
                bij UD2.0 gaan ze 3 dagen ver onder onderhoud en daarna fors boven onderhoud zodat ze niet in de overlevingstand komen. dat gebeurt wel als je continu op lange termijn te weinig eet.

ik denk ook dat ze te weinig eet en ik zou zekker niet gaan cutten op 1600kcals.
                gewoon op onderhoud eten, dan zul je vet verliezen en spieren winnen.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

precies. als jij structureel te weinig eet...gaat je lijf allerlei systemen uitschakelen om energie te besparen. Sterker nog... het gaat zijn uiterste best doen om vet vast te houden of zelfs op te bouwen omdat er schaarste is.

UD2 omzeilt dit door ondereten en overeten af te wisselen. Maar eet je structureel (veel) te weinig dan zul je niet af vallen.

Ennuh... ik zou ff moeten zoeken weer voor een bron. Als ik er de komende dagen tijd voor heb kijk ik wel even.
                  Fear is the mind killer

Comment

De afgelopen 6/7 weken heb ik vakantie gehad en naast sporten echt niets nuttigs gedaan.. (dat zijn ook echt de dagen om lekker los te gaan).

Verder heb ik zittend werk als ik in augustus weer begin. En naar school ga ik met de bus en trein, dus beweeg ik verder ook niet.

3x per week krachttraining en 2x ochtendcardio is dus mijn enige echte beweging.

@Talhalelh, ik heb wel HITT geprobeerd maar het komt nog niet echt in de buurt .. Ik vind het vooral moeilijk om elke keer van snelheid te wisselen, maar dat is misschien ook een kwestie van doorzetten. Misschien toch maar weer aan beginnen.

Comment

Hoi Supernatural,

Hoe gaat het met trainen en eten?
                      Ik doe ook achter bureau/zittend werk en ik sport 4-5x in de week.
                      Volgens mijn schema mc Ardle moet ik 1938 kcal eten om op onderhoud te zitten dus ongeveer 1730 als ik wil afvallen.
                      Waar heb jij gelezen om bij cutten 400 onder je behoefte te gaan?

Ik vind je schema er wel netjes uitzien trouwens, je eet regelmatig en er staan veel goede producten op zoals kwark en noten en eieren.

Misschien moet je het gewoon een maandje proberen en kijken of je resultaat ziet/krijgt/meet.

Succes meid.

groetjes, BP
                      I don't care what the whisperers say
                      Cos' they whisper too loud for me
                      na 3 weken rust houden, nu weer KT oppakken en fietsen op de ligfiets.

Comment

@bp,

Ergens las ik dat er meestal gecut wordt tussen de 300-500 kcal onder de behoefte.. 500 vond ik wel erg enthousiast dus ik dacht maak er 400 van haha.

Ik zie gewoon dat mijn spieren strakker worden als ik ze aanspan maar ik baal ontzettend hard dat die laag vet erover niet minder wordt. Vandaar dat ik denk ik toch tijdelijk een cut wil proberen. Kijken wat mijn lichaam ermee doet. Gebeurd er niets, dan ga ik weer terug naar onderhoud.

Comment

Ik heb eens naar je spreadsheet gekeken en volgens mij klopt er iets niet.
                          135*4+100*4+65.5*9 = 1530 kcal. Dat is dus een stuk minder dan de 1607 kcal die jij noemt.
                          136*4+82*4+68*9 = 1484. Dat is dus een stuk minder dan de 1595 kcal die jij noemt.
                          Dat je twee schema's maakt is een goed idee. Echter, op trainingsdagen ligt je behoefte hoger dan op niet-trainingsdagen. Volgens mij is je "tekort" op de trainingsdagen hierdoor een stuk hoger dan de 400 kcal die je zelf denkt. Het zou verstandig kunnen zijn om op die trainingsdagen een paar honderd kcal extra te eten.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Dat verschil had ik zelf inderdaad ook gezien. Maar ik heb alle producten letterlijk van de verpakking gehaald.

Ergens klopt het aantal eiwitten/vetten/kh dus niet in tegenstelling met de Kcal die ze ervoor geven. (op de verpakking).

Ik wil inderdaad nog wel wat kleine aanpassingen doen tussen de twee schema's. De trainingsdagen toch wat extra ophogen in vergelijking met de niet trainingsdagen.

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
                              Ik zie gewoon dat mijn spieren strakker worden als ik ze aanspan maar ik baal ontzettend hard dat die laag vet erover niet minder wordt.
                              Maar dat gaat ook echt niet zo snel, hoor. Zo heel lang ben je nog niet bezig, toch? Het is natuurlijk altijd goed om je voeding aan te passen en te zien of dat beter werkt, maar ook dat heeft tijd nodig om effect/geen effect te zien.
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X