Te hoog cholesterol.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te hoog cholesterol.

Ik heb regelmatig bloedonderzoeken en sinds 3 jaar begint mijn cholesterol omhoog te kruipen.
    Ieder jaar met ongeveer 1.5 punt.
    De laatste keer kreeg een waarschuwing van mijn dokter dat het teveel verhoogt was, nog niet zo hoog dat ik er medicijnen voor moet slikken maar ik moest het wel in de gaten houden. Als deze stijging doorblijft gaan word mijn cholesterol te hoog en moet er iets aan doen. Voeding ligt het niet aan en kuren doe ik ook niet.
    Waarschijnlijk iets in de familie, mij pa heeft te hoog cholesterol en mijn oom ook.

Nu kwam ik dit tegen bij xxl

Lipid Stabil van Molecular Nutrition - XXL Nutrition

Ik ben zelf niet op de hoogte van dit soort supplementen.
    Nu had ik begrepen dat bij sommige A.S zoals winstrol je cholesterol ook kan verhogen.
    Vraag is dus of dit soort supplementen je cholesterol laat verlagen en aan de kuurders onder ons gebruiken jullie ook supplementen om je cholesterol in bedwang te houden?
    Last edited by Ashley; 23-09-2011, 17:40.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

wat is er aan het stijgen? Enkel je LDL? Of zowel LDL als HDL?
    Fear is the mind killer

Comment

Had je een winny kuurtje gepakt dan?
      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
        Had je een winny kuurtje gepakt dan?
        Originally posted by Ashley View Post
        IVoeding ligt het niet aan en kuren doe ik ook niet.
        domme vragen bestaan. gewoon lezen voor je wat typt.

Verder valt er weinig te zeggen als de dokter niet aangeeft welk aspect van het chloresterol omhoog gaat. Dat het omhoog gaat op oudere leeftijd is niet vreemd. Maar zolang de dokter geen onderscheid maakt heb je niks aan zijn adviezen.

Comment

Ldl waarde hoort gemiddeld op 1.5 te zitten en hdl tussen de 2.5 en de 4 dacht ik.
          Kan ook net andersom zijn.
          Hdl zit nu op 6 en de LDL waarde was binnen de normen.
          Advies van de dokter was om met een dieetiste te praten....Tja dat gaat hem niet worden.

Comment

HDL wil je toch hoog hebben?
            Train hard or go hormone

Comment

Dat dacht ik inderdaad ook, het is het "goede" cholesterol, toch?

Quote:
              HDL zorgt voor transport van "overtollig" cholesterol vanuit cellen terug naar de lever (reversed cholesterol transport). HDL wordt gevormd in de lever, waarna het in de bloedcirculatie terecht komt en vanuit de cellen cholesterol opneemt. Daarvoor gaat het een verbinding aan met ATP binding cassette transporter-A1 (ABCA1). Cholesterol wordt in de lever uit het HDL verwijderd via de Scavenger Receptor-BI (SR-BI). In de lever kan cholesterol met de gal uit het lichaam verwijderd worden. HDL wordt ook wel 'goed' cholesterol genoemd, omdat een verhoogde concentratie HDL geassocieerd is met een verlaging van de incidentie van hart- en vaatziekten.
              De rol van HDL is complexer, het speelt ook een rol bij ontstekingen, infecties, bloedstolling en nog meer processen.

Volgens mijn bescheiden mening is 6 dan niet te hoog. Mijn man had ook problemen met zijn cholesterol maar die had een te hoog LDL en dat is wel riskant.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                Dat dacht ik inderdaad ook, het is het "goede" cholesterol, toch?

Quote:
                HDL zorgt voor transport van "overtollig" cholesterol vanuit cellen terug naar de lever (reversed cholesterol transport). HDL wordt gevormd in de lever, waarna het in de bloedcirculatie terecht komt en vanuit de cellen cholesterol opneemt. Daarvoor gaat het een verbinding aan met ATP binding cassette transporter-A1 (ABCA1). Cholesterol wordt in de lever uit het HDL verwijderd via de Scavenger Receptor-BI (SR-BI). In de lever kan cholesterol met de gal uit het lichaam verwijderd worden. HDL wordt ook wel 'goed' cholesterol genoemd, omdat een verhoogde concentratie HDL geassocieerd is met een verlaging van de incidentie van hart- en vaatziekten.
                De rol van HDL is complexer, het speelt ook een rol bij ontstekingen, infecties, bloedstolling en nog meer processen.

Volgens mijn bescheiden mening is 6 dan niet te hoog. Mijn man had ook problemen met zijn cholesterol maar die had een te hoog LDL en dat is wel riskant.
                Dan zal het wel een te hoog LDL gehalte zijn geweest.
                Mijn tante deed mijn bloedonderzoeken altijd en die gaf het toen ook al aan dat mijn cholesterol aan het oplopen was.

Comment

Zoals hierboven gezegt, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken...

Pas als je LDL te hoog is...
                  En dat zou je dokter ook moeten weten.
                  Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                    Dan zal het wel een te hoog LDL gehalte zijn geweest.
                    Mijn tante deed mijn bloedonderzoeken altijd en die gaf het toen ook al aan dat mijn cholesterol aan het oplopen was.
                    of te wel je zit maar wat te gissen omdat jezelf niet weet welke chloresterol is en je er uit probeer te lullen. Zoek nu eerst maar uit welke het is dat te hoog is en daarna kan er weer verder gepraat worden.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      of te wel je zit maar wat te gissen omdat jezelf niet weet welke chloresterol is en je er uit probeer te lullen. Zoek nu eerst maar uit welke het is dat te hoog is en daarna kan er weer verder gepraat worden.
                      LDL waarde zit op 6 en waarom wil ik me eruit lullen?
                      LDL had ik omgedraait met HDL.

Typisch een forum er word een vraag gesteld en er word geen antwoord opgegeven.

Nog een keer dan.

Vraag is dus of dit soort supplementen je cholesterol laat verlagen?

Kan toch niet moeilijk zijn dit te beantwoorden heb je er geen antwoord zeg dan niks, ik vraag niet waarom mijn cholesterol te hoog is.

Comment

ik denk eerlijk gezegt niet dat daarvoor supplementen voor zijn, aangezien supplementen uit kruiden/planten/voedingstoffen bestaan, maar als het drastisch omhoog gaat heeft de dokter wel iets van een medicijn voor je mag ik hopen, dus voor nu let op je voeding..
                        Make it happen, shock everyone!

Comment

Je cholesterolwaarden zijn maar voor 20% ofzo afhankelijk van je voeding... Dus je kan aanpassingen maken en zo je cholesterol laten zakken maar veel zal het niet uitmaken.
                          Overige aandeel is puur erfelijkheid als ik me niet vergis, met medicijnen zal je groter verschil maken dan met naar een dieëtist(e) te gaan.

Vraag is dus of dit soort supplementen je cholesterol laat verlagen?
                          Ze claimen van wel, maarja daar weet je het natuurlijk nog niet mee. En wij evenmin
                          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Volgens mij (op het eerste gezicht) werkt het op verlaagde cholesterol absorptie in de darm? Dan zou het weinig nut hebben aangezien endogene aanmaak en cholesterol uptake altijd in balans zijn in de normale situatie. Verhoogde cholesterol niveau's zijn ook niet echt afhankelijk van dieet, maar meer van aanmaak in het lichaam zelf. Dit is de reden dat een statine eigenlijk het enige echt effectieve middel is om cholesterol te verlagen. Echter, bespreek dit soort dingen met je arts en niet met een paar wannabe doktoren op dit forum Lijkt me een serieus probleem, zeker omdat je aangeeft dat het een familiekwaal is.
                            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              domme vragen bestaan.
                              Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen die ze stellen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X