Ter vervanging van brood

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ter vervanging van brood

Hallo iedereen
    de meesten onder jullie weten wel dat het als student wat moeilijker is om je altijd strikt aan het voedingsschema te houden (zeker als je nog thuis woont).
    Ik ben zelf ook student, en zit 5 dagen in de week op kot. Ik weet niet of iedereen de betekenis van dit woord weet? Het komt er op neer dat ik 5 dagen in de week voor mezelf moet zorgen: zelf koken, kuisen, etc. Gelukkig kan ik dus eigenlijk wel strikt mijn schema volgen.
    Na een paar weken botste ik wel op een probleempje: brood. Als ik dit de zondagavond koop, is het tegen de woensdag-donderdag eigenlijk niet meer zo lekker en al redelijk taai. Dus ben ik op zoek gegaan achter iets wat brood kon vervangen kwam ik het volgende tegen: Cracotte van LU.
    Ik weet wel niet goed of dit een goede vervanger is, dus geef ik even de gemiddelde voedingswaarde mee per biscuit:

1 toast (6,9g)
    Energetische waarde: 25kcal
    Eiwit: 0,76g
    Koolhydraten: 4,9g
    -> waarvan suikers: 0,49g
    -> waarvan zetmeel: 4,4g

Vet: 0,28g
    -> waarvan verzadigd: 0,09g
    Voedingsvezels: 0,5g
    Natrium: 0,05g

Nu is mijn vraag: is dit een goed vervangmiddel ipv brood? Of raden jullie andere dingen aan?

Alvast bedankt!
    Gr K.

Als je toch al problemen hebt om brood te eten, dan ligt het niet aan de omstandigheden, maar aan je eigen instelling. Er zijn zoveel manieren om brood vers te houden.

Comment

Juist....... en dat was mijn vraag ja.

Comment

Originally posted by Kitschy View Post
        Hallo iedereen
        de meesten onder jullie weten wel dat het als student wat moeilijker is om je altijd strikt aan het voedingsschema te houden (zeker als je nog thuis woont).
        Ik ben zelf ook student, en zit 5 dagen in de week op kot. Ik weet niet of iedereen de betekenis van dit woord weet? Het komt er op neer dat ik 5 dagen in de week voor mezelf moet zorgen: zelf koken, kuisen, etc. Gelukkig kan ik dus eigenlijk wel strikt mijn schema volgen.
        Na een paar weken botste ik wel op een probleempje: brood. Als ik dit de zondagavond koop, is het tegen de woensdag-donderdag eigenlijk niet meer zo lekker en al redelijk taai. Dus ben ik op zoek gegaan achter iets wat brood kon vervangen kwam ik het volgende tegen: Cracotte van LU.
        Ik weet wel niet goed of dit een goede vervanger is, dus geef ik even de gemiddelde voedingswaarde mee per biscuit:

1 toast (6,9g)
        Energetische waarde: 25kcal
        Eiwit: 0,76g
        Koolhydraten: 4,9g
        -> waarvan suikers: 0,49g
        -> waarvan zetmeel: 4,4g

Vet: 0,28g
        -> waarvan verzadigd: 0,09g
        Voedingsvezels: 0,5g
        Natrium: 0,05g

Nu is mijn vraag: is dit een goed vervangmiddel ipv brood? Of raden jullie andere dingen aan?

Alvast bedankt!
        Gr K.
        crackers van wasa zijn beter neem de volkorenvariant, of rijstwafels(zilvervlies).

nog beter kook een kilo rijst in het weekend en neem elke dag een bakje met wat groente en blikje tonijn mee naar school,
        tussendoor wat eieren met rijstwafels en pindakaas.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Thx voor je reactie, maar het is voornamelijk om bv een plakje kipfilet op te leggen. Bv 's ochtends of 's avonds dus.

Comment

Ter vervanging van brood kun je ook pannenkoeken bakken van boekweitmeel. Die zijn nog 2 dagen houdbaar in de koelkast. Je kunt ook volkorenwraps nemen en vullen met een mengsel van kip en salade. Verder kun je ook goed salades maken van zilvervliesrijst en pasta.
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

En brood bewaren in de vriezer? Doe ik zelf altijd
              Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                En brood bewaren in de vriezer? Doe ik zelf altijd
                Heb dat niet op m'n appartement.

Comment

ehhhh iets vaker brood gaan kopen?
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Je brood roosteren als het wat oud wordt is ook optie.

Comment

Originally posted by Dinnie View Post
                      Je brood roosteren als het wat oud wordt is ook optie.
                      is zelfs een ideale optie, door het roosteren verlaag je de GI waarde, dus wordt het meer complex.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        is zelfs een ideale optie, door het roosteren verlaag je de GI waarde, dus wordt het meer complex.
                        dat heb ik ook wel is gelezen.
                        wist alleen niet dat het waar was, hoe komt dit?
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Als ik geen brood meer heb, neem ik weleens Wasa (sport) crackers of volkoren crackers van de Lidl. Deze heb ik standaard wel in huis.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                            dat heb ik ook wel is gelezen.
                            wist alleen niet dat het waar was, hoe komt dit?

Het geroosterde brood duurt langer om af te breken. Verteert wat moeilijker.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                              crackers van wasa zijn beter neem de volkorenvariant, .
                              Ja, die eet ik ook op mijn werk. Is goed te doen, vind ik.
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X