Voedinggschema nummer 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedinggschema nummer 2.

Hallo,

ik post hierbij mijn nieuwe voedingsschema. Zodat ik van jullie hier en daar nog wat feedback kan krijgen.

Ja ik had al eerder m'n schema gepost alleen nu heb ik de aangepaste neergezet. Graag jullie reactie's / kritiek.

Alvast bedankt,
    Shenkie.
    Attached Files

niemand ?

Comment

De hoeveelheid eiwitten in de ochtend met name zou wat hoger mogen. Je kunt bijvoorbeeld een paar scheppen whey door je havermout kunnen doen. Daarnaast zou ik de vetten wat opschroeven, je zou een paar eetlepels olie door je voeding kunnen mengen. Zelf gebruik ik koudgeperste lijnzaadolie.

Ik mis een maaltijd in de avond rond een uur of 18:00, nog minimaal 1 stuk fruit, en groenten.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        De hoeveelheid eiwitten in de ochtend met name zou wat hoger mogen. Je kunt bijvoorbeeld een paar scheppen whey door je havermout kunnen doen. Daarnaast zou ik de vetten wat opschroeven, je zou een paar eetlepels olie door je voeding kunnen mengen. Zelf gebruik ik koudgeperste lijnzaadolie.

Ik mis een maaltijd in de avond rond een uur of 18:00, nog minimaal 1 stuk fruit, en groenten.
        Dankje,

jij zegt een paar scheppen whey maar is dat niet te veel?
        Olie door m'n voeding, moet ik me dan voorstellen om bij m'n brood beleg wat olie te eten?

De maaltijd in de avond heb ik open gelaten omdat m'n moeder hiet niet aan mee wilt werken. Maar wij eten sowieso gevarieerd thuis dus dat zit wel goed. Maar om 18:00 zeg jij dat ik nog een stuk fruit en extra groenten moet eten? Kan je me wat voorbeelden geven van groenten die ik dan zou moeten eten?

Bedankt!

Comment

Ja ik zou ook in de ochtend whey erbij doen. En je boterham met kaas vervangen door pindakaas (betere vetten) en ik zou persoonlijk 1 broodmaaltijd vervangen door een warme maaltijd met groente, rijst en goede eiwitbron bijv. je pre of post WO kun je daarvoor gebruiken. misschien kun je de vetten beter verdelen door nootjes te verplaatsen naar post-wo, vetten kunnen sowieso hoger denk ik. Ik zou eerder wat melk weglaten, je neemt ook kwark dus in totaal veel lactose. Ipv de melk kun je dan weer vetten toevoegen. meer nootjes, olie, avocado, kokos etc.
          succes!

Comment

Originally posted by BlauweAap View Post
            Ja ik zou ook in de ochtend whey erbij doen. En je boterham met kaas vervangen door pindakaas (betere vetten) en ik zou persoonlijk 1 broodmaaltijd vervangen door een warme maaltijd met groente, rijst en goede eiwitbron bijv. je pre of post WO kun je daarvoor gebruiken. misschien kun je de vetten beter verdelen door nootjes te verplaatsen naar post-wo, vetten kunnen sowieso hoger denk ik. Ik zou eerder wat melk weglaten, je neemt ook kwark dus in totaal veel lactose. Ipv de melk kun je dan weer vetten toevoegen. meer nootjes, olie, avocado, kokos etc.
            succes!
            oké, ga ik doen.

Het vervangen van 1 broodmaaltijd met een warme maaltijd met groente, rijst en goede eiwitbron. Dan neem ik mijn post erbij dat is gewoon een whey shake maar omdat je aangeeft dat ik teveel melk drink moet ik die dan mengen met water ipv melk? En hoeveel ml? 300ml?

Verder dus m'n nootjes naar me post-wo verplaatsen. Verder ga ik dan nog gebruik maken van olie mengen bij m'n eten geen idee hoe ik dit ga doen. Heb meestal geen tijd voor warme maaltijd in de middag omdat ik op school zit.

Dankje~!

Comment

Het ligt natuurlijk aan de maatschep die je gebruikt. Ik zorg er altijd voor dat mijn ontbijt rond de 30 gram eiwit bevat. Dat is belangrijk want het lichaam heeft de hele nacht geen nieuwe eiwitten meer binnen gekregen maar wel hard gewerkt om alles weer te herstellen.

Je kunt ergens overdag nog een stuk fruit nemen, zelf zou ik kiezen voor citrusfruit (veel vitamine C). Olie kun je door je shake, of door je kwark mengen.
              Bij groenten is het belangrijk dat je varieert, vrijwel alle groenten zijn goed. Kies daarbij voor een koolhydraten bron zoals volkoren pasta, zilvervliesrijst of aardappels. Laat sauzen zoveel mogelijk voor wat ze zijn, vaak bevatten die grote hoeveelheden enkelvoudige suikers. Daarnaast is een mager stukje vlees of vis een goede eiwitbron die niet mag ontbreken. Denk hierbij aan, kipfillet, mager rundvlees of koolvis etc. Varkensvlees kun je beter niet eten.

Waarom wil je moeder er niet aan meewerken? Moeders zijn meestal toch voorstander van gezonde voeding voor hun kroost?

Comment

aargh wilde nog wat toevoegen maar dat ging niet meer. Dan nog maar een keer:

Ja ik zou ook in de ochtend whey erbij doen. En je boterham met kaas vervangen door pindakaas (betere vetten) en ik zou persoonlijk 1 broodmaaltijd vervangen door een warme maaltijd met groente, rijst en goede eiwitbron bijv. je pre of post WO kun je daarvoor gebruiken. Ik zie nu geen warme maaltijd? en geen groente, je zou bij je brood ook rauwkost kunnen nemen om aan groente te komen, zoals tomaat en komkommer bij je broodje kipfilet. Over die rauwkost kun je dan weer makkelijk een beetje olijsolie doen. Groene groenten (broccoli, spinazie) zijn sowieso erg gezond, maar het beste is variëren. Wortels, paprika is ook super, ui, courgette! Champignons ben ik zelf gek op, zitten ook nog eiwitjes in en weinig calorieën.

Misschien kun je de vetten beter verdelen door nootjes te verplaatsen naar post-wo, vetten kunnen sowieso hoger denk ik. Ik zou eerder wat melk weglaten, je neemt ook kwark dus in totaal veel lactose. Ipv de melk kun je dan weer vetten toevoegen. meer nootjes, olie, avocado, kokos etc. je kunt voor goede vetten zelfs de melk die je 's ochtends neemt voor je havermout vervangen door kokosmelk, als je dat tenminste lust. Erg lekker al zeg ik het zelf en supergoede energiebron waar je ondanks de calorieën niet dik van wordt.
                Melk kun je ook vervangen door water, beetje uitproberen qua hoeveelheid.
                Fruit het beste in de ochtend. Op nuchtere maag nog beter, brengt je darmen op gang..

succes!
                Last edited by BlauweAap; 20-10-2011, 11:25.

Comment

Het ligt natuurlijk aan de maatschep die je gebruikt. Ik zorg er altijd voor dat mijn ontbijt rond de 30 gram eiwit bevat. Dat is belangrijk want het lichaam heeft de hele nacht geen nieuwe eiwitten meer binnen gekregen maar wel hard gewerkt om alles weer te herstellen.

Je kunt ergens overdag nog een stuk fruit nemen, zelf zou ik kiezen voor citrusfruit (veel vitamine C). Olie kun je door je shake, of door je kwark mengen.
                  Bij groenten is het belangrijk dat je varieert, vrijwel alle groenten zijn goed. Kies daarbij voor een koolhydraten bron zoals volkoren pasta, zilvervliesrijst of aardappels. Laat sauzen zoveel mogelijk voor wat ze zijn, vaak bevatten die grote hoeveelheden enkelvoudige suikers. Daarnaast is een mager stukje vlees of vis een goede eiwitbron die niet mag ontbreken. Denk hierbij aan, kipfillet, mager rundvlees of koolvis etc. Varkensvlees kun je beter niet eten.

Waarom wil je moeder er niet aan meewerken? Moeders zijn meestal toch voorstander van gezonde voeding voor hun kroost?
                  Dankje dankje dankje! Ga het allemaal gebruiken in m'n nieuwe schema. Ja ze vind het nog wat te ver gaan haha maar wie weet binnenkort

Nogmaals bedankt!

Comment

Originally posted by BlauweAap View Post
                    aargh wilde nog wat toevoegen maar dat ging niet meer. Dan nog maar een keer:

Ja ik zou ook in de ochtend whey erbij doen. En je boterham met kaas vervangen door pindakaas (betere vetten) en ik zou persoonlijk 1 broodmaaltijd vervangen door een warme maaltijd met groente, rijst en goede eiwitbron bijv. je pre of post WO kun je daarvoor gebruiken. Ik zie nu geen warme maaltijd? en geen groente, je zou bij je brood ook rauwkost kunnen nemen om aan groente te komen, zoals tomaat en komkommer bij je broodje kipfilet. Over die rauwkost kun je dan weer makkelijk een beetje olijsolie doen. Groene groenten (broccoli, spinazie) zijn sowieso erg gezond, maar het beste is variëren. Wortels, paprika is ook super, ui, courgette! Champignons ben ik zelf gek op, zitten ook nog eiwitjes in en weinig calorieën.

Misschien kun je de vetten beter verdelen door nootjes te verplaatsen naar post-wo, vetten kunnen sowieso hoger denk ik. Ik zou eerder wat melk weglaten, je neemt ook kwark dus in totaal veel lactose. Ipv de melk kun je dan weer vetten toevoegen. meer nootjes, olie, avocado, kokos etc. je kunt voor goede vetten zelfs de melk die je 's ochtends neemt voor je havermout vervangen door kokosmelk, als je dat tenminste lust. Erg lekker al zeg ik het zelf en supergoede energiebron waar je ondanks de calorieën niet dik van wordt.
                    Melk kun je ook vervangen door water, beetje uitproberen qua hoeveelheid.
                    Fruit het beste in de ochtend. Op nuchtere maag nog beter, brengt je darmen op gang..

succes!
                    heel erg bedankt voor je feedback! Ga het allemaal gebruiken: Hieronder de punten die ik ga wijzigen/aanpassen binnen m'n schema. Top dat jullie me helpen )

• In de ochtend whey mengen door m’n havermout. ( 30 gram )
                    • Boterham met kaas vervangen voor boterham met pindakaas.
                    • Nootjes verplaatsen naar post-wo
                    • Olie mengen door shake of kwark
                    • Groeten veel variëren , volkoren pasta, zilvervlies rijst of aardappels.
                    • Tomaat en komkommer bij broodje kipfilet.
                    • Fruit in de ochtend ( citrusfruit ) brengt je darmen op gang.
                    • Bij brood rauwkost kunnen doen om aan groente te komen, Groene groenten (broccoli, spinazie) zijn sowieso erg gezond, maar het beste is variëren. Wortels, paprika is ook super, ui, courgette!
                    • Meer melk weglaten en vervangen door extra vetten zoals nootjes, olie, avocado, kokos etc.

Comment

Melk zou ik er zeker wel inhouden. Het is een gemakkelijke en goedkope eiwitbron. Lactose is geen probleem mist je niet intolerant bent.

Comment

Melk zou ik er zeker wel inhouden. Het is een gemakkelijke en goedkope eiwitbron. Lactose is geen probleem mist je niet intolerant bent.
                        Oké, dan laat ik m'n melk voor wat het was/is. Alleen voeg ik hier en daar gewoon extra vetten toe en de rest natuurlijk!

Comment

Hoeveel olie moet ik ongeveer hebben per dag? 3 eetlepels?

Comment

1 a 2 eetlepels is ruim voldoende.

Comment

1 a 2 eetlepels is ruim voldoende.

dankje dit is hem geworden. Zou je hem even willen checken? :P
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X