Hallo iedereen
een maand geleden liet ik een voedingsschema opstellen door een extern persoon, maar ik merkte al snel dat het niet zo goed werkte op m'n lichaam.
Daarom ben ik de laatste tijd bezig met zelf eentje samen te stellen en aan het experimenteren met allerlei producten.
Ik ben nu (bijna) gekomen tot een volledig gepersonaliseerd schema, maar omdat ik nog niet zoooveel weet over voeding, besef ik ook wel dat het nog niet 100% in orde is.
Via het excelsheet dat hier ergens te vinden is, berekende ik mijn dagelijkse behoefte en kwam uit op ± 2500kcal. Ik verschoot wel wat hiervan, omdat ik aan het cutten ben dus vond dit wel veel.
Al de rest kon ik wel niet berekenen, ik denk dat dit komt doordat mijn Excel ééntje is voor Macbook. Ik kan niet scrollen met die pijltjes in het tabblad 'Voedingsschema', dus kan ook niet berekenen op hoeveel kcal ik kom. Zou iemand mij hiermee eventueel kunnen helpen? Want nu kan ik niet echt berekenen hoeveel ik op een dag binnen heb.
Ik zal even m'n voedingsschema geven:
07u30
50gr muesli
25cl magere melk
3 eiwitten en 1 eigeel
stuk fruit
10u15
stuk fruit
2 rijstwafels
12u45
broodje op school (volkoren, 3-4 sneetjes kipfilet, alle groentjes)
stuk fruit
2 rijstwafels
OFWEL indien thuis
6 volkoren boterhammen
6 sneetjes kipfilet
400gr groenten
1 tas soep
2 eiwitten en 1 eigeel
stuk fruit
15u30
stuk fruit
2 rijstwafels
17u00
2 stukken fruit
indien training een pre-workout
19u15
150gr kipfilet/kalkoen/vis
300-400gr groenten
1 à 2x per week rijst/pasta
kippekruiden
lepeltje olijfolie
21u30
4 stukken fruit
30gr pistachenoten
1 isolaat perfection
Nu had ik nog 1 vraagje:
sommige mensen nemen een pre- EN post-workout. Zouden jullie dat ook aanraden in mijn geval (cutten)? Of alleen een pre-workout? Als pre-workout gebruik ik Isolaat Perfection.
Nog een paar extra gegevens:
185cm
88kg
doel: 80kg
4x per week trainen (KT) - na elke training 20min cardio
1x per week 50min cardio (zal overschakelen op HIIT, dit 3x per week)
student
train nu een grote 2 maanden
Zou ik vriendelijk mogen vragen om alleen te reageren als het echt een meerwaarde zou geven aan mijn post?
Ik zou dus niet graag willen lezen "Google dit, sticky dat".
Ik heb zoveel mogelijk gelezen, dus zou het appreciëren mocht ik echt geholpen worden. Voeding is namelijk een doorslaggevende factor in de training.
Dankuwel om de moeite te doen dit te lezen en alvast bedankt aan diegenen die mij willen helpen.
Kitschy
een maand geleden liet ik een voedingsschema opstellen door een extern persoon, maar ik merkte al snel dat het niet zo goed werkte op m'n lichaam.
Daarom ben ik de laatste tijd bezig met zelf eentje samen te stellen en aan het experimenteren met allerlei producten.
Ik ben nu (bijna) gekomen tot een volledig gepersonaliseerd schema, maar omdat ik nog niet zoooveel weet over voeding, besef ik ook wel dat het nog niet 100% in orde is.
Via het excelsheet dat hier ergens te vinden is, berekende ik mijn dagelijkse behoefte en kwam uit op ± 2500kcal. Ik verschoot wel wat hiervan, omdat ik aan het cutten ben dus vond dit wel veel.
Al de rest kon ik wel niet berekenen, ik denk dat dit komt doordat mijn Excel ééntje is voor Macbook. Ik kan niet scrollen met die pijltjes in het tabblad 'Voedingsschema', dus kan ook niet berekenen op hoeveel kcal ik kom. Zou iemand mij hiermee eventueel kunnen helpen? Want nu kan ik niet echt berekenen hoeveel ik op een dag binnen heb.
Ik zal even m'n voedingsschema geven:
07u30
50gr muesli
25cl magere melk
3 eiwitten en 1 eigeel
stuk fruit
10u15
stuk fruit
2 rijstwafels
12u45
broodje op school (volkoren, 3-4 sneetjes kipfilet, alle groentjes)
stuk fruit
2 rijstwafels
OFWEL indien thuis
6 volkoren boterhammen
6 sneetjes kipfilet
400gr groenten
1 tas soep
2 eiwitten en 1 eigeel
stuk fruit
15u30
stuk fruit
2 rijstwafels
17u00
2 stukken fruit
indien training een pre-workout
19u15
150gr kipfilet/kalkoen/vis
300-400gr groenten
1 à 2x per week rijst/pasta
kippekruiden
lepeltje olijfolie
21u30
4 stukken fruit
30gr pistachenoten
1 isolaat perfection
Nu had ik nog 1 vraagje:
sommige mensen nemen een pre- EN post-workout. Zouden jullie dat ook aanraden in mijn geval (cutten)? Of alleen een pre-workout? Als pre-workout gebruik ik Isolaat Perfection.
Nog een paar extra gegevens:
185cm
88kg
doel: 80kg
4x per week trainen (KT) - na elke training 20min cardio
1x per week 50min cardio (zal overschakelen op HIIT, dit 3x per week)
student
train nu een grote 2 maanden
Zou ik vriendelijk mogen vragen om alleen te reageren als het echt een meerwaarde zou geven aan mijn post?
Ik zou dus niet graag willen lezen "Google dit, sticky dat".
Ik heb zoveel mogelijk gelezen, dus zou het appreciëren mocht ik echt geholpen worden. Voeding is namelijk een doorslaggevende factor in de training.
Dankuwel om de moeite te doen dit te lezen en alvast bedankt aan diegenen die mij willen helpen.
Kitschy
Comment