zou jij je groente meetellen als?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zou jij je groente meetellen als?

zou jij je groentes meetellen als het 150-300 kcals per dag bevat?

waarom wel/niet?

ik heb hierzo een paar zakken mexicaanse wokgroentes per portie 150 kcals maar ach ik ben een sporter en heb dus de dubbele dosis nodig, meetellen of niet?

bevat o.a bruine bonen,mais, snijbonen, paprika, ui..
    Make it happen, shock everyone!

gewoon mee tellen he..

Comment

Gewoon mee telen.
      Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Hangt er maar net vanaf welke groentes het zijn.
        Groen: nee. Peulvruchten: ja.

Maar 300kcal is voor mij wat anders dan voor jou

Comment

Zou ik ook doen, o.a. mais en bruine bonen hebben al best een aardig koolhydraat gehalte en al helemaal voor groentes.

Comment

okidoki meetellen dus
            Make it happen, shock everyone!

Comment

Tel zelf m'n groente wel mee is 130 kcal geloof ik, vind dat al genoeg om gewoon even op te schrijven zoveel moeite is het nou ook weer niet :P
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

ik zit met groente al op zo´n 350kcals per dag
                dus die moet ik wel meetellen
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Gewoon eten joh. anders geef het aan mij
                  Never send a boy to do a mans job!

Comment

Onzin om het niet mee te tellen. Het bevat gewoon kcal, dus meetellen die handel.

Comment

Je kunt je ook afvragen wat er netto nog over is van die 300kcal nadat het lichaam er energie in heeft gestoken om te verteren.
                      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Een calorie is een calorie. Ongeacht waar hij uit gehaald wordt. Meetellen dus.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Een calorie is een calorie. Ongeacht waar hij uit gehaald wordt. Meetellen dus.
                          My point is: de caloriën die op de verpakking staan, zijn gelijk de hoeveelheid macronutriënten die erin zitten. Als de energiedichtheid echter laag is, en er veel vezels etc bij zitten, dan kost het in verhouding met de energie die een bepaald voedingsmiddel zit, veel moeite (=energie) voor het verteringsstelsel om dit eruit te halen. Dus zal de netto opbrengst een stuk(je) lager zijn dan wat er op de verpakking staat. Bij sommige groentes is deze bijna gelijk aan, of zelfs lager dan 0kcal.

Dus stimuleer je gewoon de DIE (Diet induced thermogenes) door het eten van groentes. Het handige hiervan is dat je kunt zorgen voor een gevuld gevoel, zonder energie te nuttigen.

Maar het hangt natuurlijk ook af van welke groente je eet.
                          Last edited by scoobydoo; 03-11-2011, 09:27.
                          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                            Je kunt je ook afvragen wat er netto nog over is van die 300kcal nadat het lichaam er energie in heeft gestoken om te verteren.

juist !

Er zijn groentes waarbij het je lichaam meer energie kost om ze af te breken en verwerken dan dat het je oplevert.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              juist !

Er zijn groentes waarbij het je lichaam meer energie kost om ze af te breken en verwerken dan dat het je oplevert.
                              mij is altijd verteld dat dat niet waar is.
                              er is wel verschil aan de netto opbrengst van voeding maar die zijn erg klein naar mijn weten
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X