Mijn allereerste eetschema voor een beginner.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn allereerste eetschema voor een beginner.

Ik heb geprobeerd om zelf een schema te maken, maar ik weet natuurlijk niet of dit goed is.
    Wat ik normaal binnen krijg op een dag is iets van tegen de 1500Kcal en dat is natuurlijk bar weinig. Zeker voor wat ik nodig zou hebben om uberhaupt te groeien en normaal op gewicht te blijven.
    Maar ook door de Horeca destijds at en dronk ik eigenlijk alleen nog maar avondeten, energydrinks, cola, chocola en chips. Dus kortom: gewoon superslecht allemaal voor mijn lichaam. Maar omdat ik nu fulltime uit de Horeca ben wil ik er nu echt verandering in brengen.
    Ik vraag jullie vriendelijk om kritiek te geven en opmerkingen op mijn schema wat ik kan verbeteren.
    Want zoals eiwitshake's heb ik er niet in staan, omdat ik mij afvraag of dat voor mij wel zin heeft al in het begin.
    En ik weet niet echt wat ik kan eten net voor mijn training en na mijn training.
    Ik dacht zelf aan een banaan ofzo, maar ik weet niet of dat goed is. Omdat ik er 0,0% verstand van heb van wat ik moet eten.

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Edit: Het avondeten is nu nog afhankelijk van wat mijn ma maakt, maar ik probeer begeven moment zelf mijn eten te maken omdat zei op latere tijden eet.
    Attached Files
    Last edited by Ferry86; 01-11-2011, 23:57.
  • This reply by WanabieBodybuilder has been deleted by Admin Bodynet

''5de post, maar heeft er al verstand van denkt die''

Ik weet je doel niet, maar aan je gewicht en vetpercentage te zien weet ik genoeg.

Bij al die melk die je 's ochtends neemt, gooi er brinta in! Probeer rond de 50-100 gram weg te krijgen, maar dat gaat wel lukken in de vroege ochtend hoor! Die 100 gram brood (3 boterhammen?) neem die dan in de 2 volgende maaltijden over de dag. Om dan weer wat lager te komen met je kcal, neem in plaats van in de middag die 250ml neem je water.

De vele kipfilé kun je best eens vervangen voor een andere soort vlees.
    Die eieren van je post workout zou ook best in de ochtend of middag kunnen eten op je brood.

Neem bij de pre workout rond de 15 gr whey, en bij je post workout rond de 35 of meer. Ook kun je wat dextrose nemen voor de snelle suikers na de training. En neem voor het slapen gaan, of eerder die avond cashew-noten. En ongezouten natuurlijk! Heerlijk man, een daarna de kwark(magere!!)

Ik hoop dat dit je een beetje helpt

goed dat je je al verdiept in je voeding...

Er zijn een aantal dingen die je zal kunnen veranderen zodat het beter word..
    Binnenkort zal ik met jou eens om de tafel gaan zitten..

Comment

ook even een kijkje gedaan, en zou zelf het volgende veranderen.

melk verminderen, er zijn veel betere bronnen voor calcium/eiwit (melk is voor babys zegt arny lol ).
      in plaats van kipfilet beleg het echte spul, in beleg zitten vaak veel extra stoffen om het houdbaar te maken.
      je ontbijt met havermout of brinta ipv brood (brood is ok maar kan al snel teveel aan zout in zitten)
      de zout van de pindas wassen
      en magere kwark ipv volle.

eet ook wat vis een paar keer per week, en whey shakes kan je rustig mee beginnen om je eiwit inname rond te maken.
      banaan kan je prima na de training nemen, voor de training een bakje havermout of brinta (mag tuurlijk ook wel een andere vorm van langzame koolhydraten zijn).

suc6

Comment

@ WanabieBodybuilder, Waar staat dat ik denk dat ik er verstand van zou hebben. Ik zei dat ik 0,0% weet van hoe je goed eetschema maakt.
        Wat betreft mijn doel is in eerste instantie om heel goed weer mijn eetpatroon op te pakken. Zodat ik begeven moment weer op een goed gewicht zit, want ik weeg nu gewoon te licht.
        Zit ik op een goed gewicht dan wil ik echt goed gespierd worden (geen bodybuilder), maar gewoon gespierd lekker droog. Niet dat ik er verstand van heb, maar denk dat dat na een lange tijd wel moet lukken aangezien ik altijd al een laag vetpercentage heb gehad.
        En wil dan steeds mijn grenzen opzoeken tot hoe ver ik kan komen met gewichten. Steeds iets zwaarder tillen en steeds sterker worden. Sorry dat het een beetje vaag en simpel klinkt, maar ik weet ook niet hoe ik het een beetje moet verwoorden.
        Wat betreft brinta in de ochtend dat gaat er wel in ieder geval makkelijker in dan 3 boterhammen haha.
        Want sochtends eten pfffffffff daar heb ik altijd al moeite mee gehad, ik kan dan echt niks binnen krijgen.
        Water drink ik ook wel gewoon heel de dag door hoor, dus dan zou ik de melk gewoon verplaatsen naar het avondeten en sochtend bij de brinta.
        Die kipfilet heb ik erop gezet omdat ik dat in eerste instantie super lekker vind, en dat kan ik echt blijven eten. Is rosbief ook goed want dat gaat er bij mij ook wel altijd in?
        Dextrose zijn toch die tablet achtige zoete dingen die je gewoon in de supermarkt kan kopen?

@ Nibor76nl, Ben beniuewd waar jij mee zou komen om het te verbeteren, maar dat overleggen we wel even als ik tijd heb gevonden in verband met werk. Maar je wordt al goed opgevangen bij die Difference zag ik, het wordt echt jou gym haha.

@ John BD Wat ik voor WanabieBodybuilder heb geschreven kan ik ook aan jou schrijven, maar je kan het zelf ook wel even doorlezen en mij misschien verder helpen.

In ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe.

Ferry

Comment

Ik denk dat WBB bedoelt dat hij zelf nog maar weinig posts heeft en doet alsof hij er verstand van heeft. Het staat er wel een beetje krom, ik moest het ook even twee keer lezen

Wat jij wilt is waarschijnlijk een beachbody, kan dat kloppen? Niet te gespierd maar wel fysiek aantrekkelijk? Dat is heel goed mogelijk, dat is voor de meeste mensen zelfs realistischer dan BB.

Dextrose kun je inderdaad in tabletten kopen, maar je kunt het ook in zakjes als poeder kopen. Sommige supermarkten hebben dat van de Zonnatura, en veel reformhuizen verkopen het ook. Ik verwacht dat het in zakjes iets goedkoper is dan in tabletvorm.
          Last edited by Ellie; 02-11-2011, 16:02.
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
            Ik denk dat WBB bedoelt dat hij zelf nog maar weinig posts heeft en doet alsof hij er verstand van heeft. Het staat er wel een beetje krom, ik moest het ook even twee keer lezen

Wat jij wilt is waarschijnlijk een beachbody, kan dat kloppen? Niet te gespierd maar wel fysiek aantrekkelijk? Dat is heel goed mogelijk, dat is voor de meeste mensen zelfs realistischer dan BB.

Dextrose kun je inderdaad in tabletten kopen, maar je kunt het ook in zakjes als poeder kopen. Sommige supermarkten hebben dat van de Zonnatura, en veel reformhuizen verkopen het ook. Ik verwacht dat het in zakjes iets goedkoper is dan in tabletvorm.
            nu je zegt snap ik die zin beter van WBB. Hij heeft pas 5 berichten geplaats maar denkt idd dat hij mij kan helpen met de juiste bedoelingen.
            Sorry WBB voor mijn zin naar jou toe.
            Ja een beachbody of wellicht iets verder dan dat zou ik wel willen ja.
            ik heb zelf wel een beetje een doel voor ogen, misschien ook wel onbereikbaar hoor voor mij omdat ik altijd al slank en tenger ben geweest. Maar zoals de foto in de link staat zoiets zou ik wel willen.
            Nogmaals ik zou dat willen he, maar ik weet dat het voor mij super moeilijk gaat worden om dat eenmaal te bereiken.
            Attached Files

Comment

Met wat hulp van wat ik hierboven heb gekregen, heb ik het 1 en ander aangepast.
              Mocht je willen kijken klik dan even de link van Excel hieronder aan.
              Hopelijk kunnen en willen jullie mij een beetje blijven helpen tot ik een goed schema heb waaraan ik wat heb.

Mvg,

Ferry
              Attached Files

Comment

Originally posted by Ferry86 View Post
                Met wat hulp van wat ik hierboven heb gekregen, heb ik het 1 en ander aangepast.
                Mocht je willen kijken klik dan even de link van Excel hieronder aan.
                Hopelijk kunnen en willen jullie mij een beetje blijven helpen tot ik een goed schema heb waaraan ik wat heb.

Mvg,

Ferry
                je zit iets van 500 kcal teveel boven je behoefte nu he...(om te bulken)

Ook heb jij nog geen gainer nodig met dit schema...er kan nog veel meer zonder die gainer...

Kom gewoon eens langs bij mij en dan help ik jou wel...
                Het kan veel makkelijker en goedkoper... en zonder weight gainer...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X