mijn voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn voedingsschema

Doel is spieronderhoud.
    Attached Files

Er zijn even een paar dingen niet duidelijk: je hebt in cel C9 de waarde voor cutten staan. Als je op onderhoud wilt eten dan zou ik daar die 2845 neerzetten. Als je dat wilt gaan doen dan zou ik nog eens gaan kijken naar de KEV verhoudingen.
    De producten zijn in ieder geval vrij goed.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Inderdaad een foutje, ik zit nu maar enkele procenten naast men target van onderhoud.

TARGET onderhoud = koolhydraten 56% eiwitten 24% vetten 20%
      voedingschema = koolhydraten 51% eiwitten 22% vetten 26%

Nog opmerkingen?

Comment

Vind het er verder best goed uitzien Ben benieuwd of anderen er nog op&aanmerkingen over hebben.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik vind je in de ochtend erg zuinig met eiwitten. die heb je absoluut ook nodig, vooral op je hersteldagen. Gooi er 's ochtens een stuk of 3 eieren bij bij je ontbijt.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@Marnop: s'Avonds weer 2 eieren = 5 in totaal = cholesterolprobleempje ?? Of kan dit nog?

Comment

Originally posted by davevd View Post
              @Marnop: s'Avonds weer 2 eieren = 5 in totaal = cholesterolprobleempje ?? Of kan dit nog?

Ja hoor kan gewoon maatje, no problem.
              Al eet je een hele doos per dag, geen probleem, echt niet.
              Je verhoogt juist ook je goede cholesterol waardoor je de verhoudingen tussen goed en slecht verbetert.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Stukje van wikipedia.

De voedingswaarde van een ei bedraagt 80 kcal (334 kJoule), geleverd door 7,3 g eiwit, 5,8 g vet en 0 g koolhydraten. Verder bevat het ei een aantal mineralen, zoals fosfor, kalium, natrium, calcium en ijzer. Ook bevatten eieren de vitamines A, B1, B2, B6, biotine en E.
                Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren[2]
                De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.

2 eieren in de ochtend is dus zeker een optie.

Verder is het schema oké?

Comment

Niet weer een discussie over eieren hè! Mocht het je interesseren google even of gebruik de zoekfunctie, daar zijn al topics genoeg aan gewijd.
                  Ik hou het op gemiddeld een eitje of 3 per dag, dat kan zeker geen kwaad, better safe than sorry...

Waarom de weightgainer? En wil je nou cutten met spierbehoud, want dat blijkt uit je Kcals of op onderhoud gaan zitten?

Comment

Nee, het doel is onderhoud.

De whey omdat het gewoon handig. Niets mis met een whey denk ik !?

Comment

Sorry, was niet helemaal duidelijk. Waarom de Whey/wheightgainer in de avond. Bij het ontbijt lijkt me logischer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X