You gotta be hungry!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• You gotta be hungry!!

Ik heb het bekende probleem, ik kom maar niet aan.
    Owja en ik heb de zomersticky gelezen, dus kom daar niet mee af.
    Even het probleem schetsen:

stats
    1.83m
    81-82kg
    bf%: ? (ik denk tegen de 10%)
    onderhoud 3000 kcal
    intake nu 5000 kcal
    respectievelijk ekv: 275/572/180

Ik zou in theorie (als je stelt dat er 5kcal nodig is om 1g in lichaamsgewicht te stijgen) 400 gram per dag moeten bijkomen, wel dat gebeurt niet..
    Ik zit ondertussen al ongeveer 4 maanden tegen de 5000 kcal en in die tijd is lichaamsgewicht met 1 kg gestegen al dan niet vet/vocht/spier (ik heb eerder indruk dat bf% wat gedaalt is, maar kan ik niet met zekerheid zeggen).
    Ik denk dat ik altijd goed herstel, alhoewel dat je dat nooit 100% zeker kan zijn ofc.

Aangezien ik zo weinig stijg in bf%, vraag ik me af of ik wel de volle 100% uit mijn kunnen haal. Hebben mijn spieren wel genoeg energie om zich ook goed op te bouwen. Ik wil het maximale uit men lichaam halen wat erin zit (kwa progressie mogelijkheid).

Een oplossing is meer eten natuurlijk, the more you do, the more you get.
    Op termijn wil ik tegen de 6000kcal gaan zitten, maar ik ben nu al paar keer per dag serieus misselijk, dus wordt langzaamaan opbouwen.

Dus, iemand een theorie/tip/oorzaak hier van,
    laat maar komen, ik ben benieuwd.

Streepje muziek om het hier wat op te fleuren.
    Great Epic Music II - Hell is here and it's HOT! - YouTube
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Wat voor een trainings-methode hanteer je?
    Wat is je 1 RM op de grote drie?

Comment

Heb je de zomersticky al gelezen?
      Leuke muziek.
      Het zou goed kunnen dat het met je metabolisme te maken heeft. Eet anders een week gewoon op onderhoud en maar drie of vier keer per dag, zodat je metabolisme weer wat langzamer wordt. Als je vervolgens weer 5000 kcal gaat eten wat wel erg veel is voor 82 kg, dan moet je geheid aankomen.
      Hoeveel eet momenten heb je nu op een dag? En snap je verder een beetje wat ik bedoel en lijkt het je wat?
      Laissez Faire

Comment

misschien gaan je trainingen niet zo goed meer?
        There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

oorzaak lijkt me duidelijk, teveel fantasie games spelen.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
            Dan zou hij toch alsnog in vet aankomen?
            Laissez Faire

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
              Wat voor een trainings-methode hanteer je?
              Wat is je 1 RM op de grote drie?
              Hangt er wat van af in welke periode ik zit, ik combineer PL en BB.
              Afgelopen maanden heb ik zowel PL alleen gedaan en BB alleen en beiden gecombineerd, had dus geen invloed op gewicht.

SQ:140
              BP:110
              DL:190

PR's allemaal redelijk oud, normaal zou ik nu wel SQ 150, 120 BP en 200 DL.

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
                Heb je de zomersticky al gelezen?
                Leuke muziek.
                Het zou goed kunnen dat het met je metabolisme te maken heeft. Eet anders een week gewoon op onderhoud en maar drie of vier keer per dag, zodat je metabolisme weer wat langzamer wordt. Als je vervolgens weer 5000 kcal gaat eten wat wel erg veel is voor 82 kg, dan moet je geheid aankomen.
                Hoeveel eet momenten heb je nu op een dag? En snap je verder een beetje wat ik bedoel en lijkt het je wat?
                Jij bedoelt wellicht dat je receptoren minder en meer gevoelig gaan worden, maar als je 2000 kcal boven je behoefte eet moet je sowieso aankomen, normaal toch..
                Originally posted by kabaffel View Post
                Trainingen gaan wel goed en ik heb zelf het gevoel dat ik kwa massa wel redelijk goed vooruit ga.

Originally posted by Hermandad View Post
                oorzaak lijkt me duidelijk, teveel fantasie games spelen.

Originally posted by Yawa77 View Post
                Dan zou hij toch alsnog in vet aankomen?
                inderdaad

Comment

Originally posted by gleke View Post
                  Hangt er wat van af in welke periode ik zit, ik combineer PL en BB.
                  Afgelopen maanden heb ik zowel PL alleen gedaan en BB alleen en beiden gecombineerd, had dus geen invloed op gewicht.

SQ:140
                  BP:110
                  DL:190

PR's allemaal redelijk oud, normaal zou ik nu wel SQ 150, 120 BP en 200 DL.
                  Mooie gewichten.

Maar ik bedoel workout opzet, aantal oefeningen, sets en reps.

Comment

gleke hoe zit het met jou activiteit?

zwaar werk erbij of niet? want dat verandert je benodigdheden ook flink

Comment

Originally posted by Marcel1 View Post

Denk dat er daar al rekening mee wordt gehouden, hij is namelijk nog student.
                      RAW: 155 - 155 - 220
                      EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                        Mooie gewichten.

Maar ik bedoel workout opzet, aantal oefeningen, sets en reps.
                        Is een begin, maar ik ben er niet bepaald trots op.
                        Vooral SQ is een echte bitch.
                        Ik geloof dat ik sowieso meer BB aanleg heb dan PL.

Ehm, zoals ik reeds zei heb ik in die periode verschillende schema's gebruikt, dus het is wat moeilijk om alles hier neer te zetten.

Meestal grote 3 laag aantal reps veel sets (tegen de 10).
                        Daarna compounds zoals rows en presses zowel lager als hoger in reps afgewisselt.
                        Hierna wat iso's BB type.

Originally posted by Marcel1 View Post

PAL is relatief laag, ik train tegenwoordig nu 4 dagen in de week.
                        Ik heb ook wel in die periode 6 dagen getraint, maar zelf met een PAL van 1,9 zit ik nog steeds 1300 kcal boven men behoefte.

Ik ben student, enige fysieke activiteit dat ik heb is trainen en naar station toe fietsen.

@rude, inderdaad

Comment

Buiten dat je student bent denk ik toch niet dat je je PAL mag onderschatten ook gleke..

Bedoel, je traint idd 4x pw, maar je staat toch zowat elke dag in je gym om te helpen met anderen hun training ook he... En je trainingen zijn niet bepaald van het luie type

Maar zoals je zegt, boven je behoefte zit je sowieso, dus het probleem ligt ergens anders...
                          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Op Dbb is er wel iemand die 9000 kcal moet eten om aan te komen en veel andere activiteiten doet hij niet en nog steeds heeft hij maar 4% bodyfat.
                            Dus mss nog hoger gaan?

Comment

Originally posted by gleke View Post
                              Jij bedoelt wellicht dat je receptoren minder en meer gevoelig gaan worden, maar als je 2000 kcal boven je behoefte eet moet je sowieso aankomen, normaal toch..
                              Ja dat zou ik ook zeggen, maar des te meer je eet, des te meer je behoefte omhoog opschuift zeg maar. Als je meer eet, verbrand je meer en gaat je metabolisme dus omhoog.Je behoefte zit nu dus waarschijnlijk sowieso boven de 3000 kcal hierdoor. Maarja, succes iig met aankomen!
                              Laissez Faire

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X