Vetpercentage verlagen-dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage verlagen-dieet

voedingsschema KRACHTT.xls
    voedingsschema werkdagen .xls

Whatsup boys & girls

Mijn naam is Halit en ik ben 20 jaar oud, 1 meter 88 en weeg 83 kilo met een vetpercentage van 12%. Ik train al zo'n 3 jaar waarvan 1 jaar meer gericht op KT. Daarvoor heb ik ook aan vele sporten gedaan als voetbal, thaibox etc.

De reden waarom ik lid ben geworden is omdat ik het nu serieuzer wil aanpakken en daarvoor een voedingsschema heb samengesteld aangezien dat voor mij het meest onduidelijk was. Niet omdat ik teveel junkfood at maar integendeel omdat ik te weinig koolhydraten at en TEveel fruit. (denk aan een zak appels per dag) Van mijn fruitverslaving ben ik nu al een paar maanden af dankzij veel groente en eet nu 2 x per dag fruit ( in de ochtend en na training) omdat ik van mening ben dat 1 of 2 stuks fruit toch wel gezond is met mate.

Mijn doel is om (ongeveer) hetzelfde gewicht te wegen met minder vet en wat meer spier. Ik weet dat het spier opbouw proces een hele lange fase is maar ik zeg het toch maar even, ben niet van plan om een bodybuilder look te creeren:P maar meer een strakke, gespierde, slanke (zichtbare buikspieren) soort lichaam.. Get it?

Ik merk dat ik heel moeilijk afkom van het klein beetje vet op mijn onderbuik en ben daarom zuivel gaan afschrappen van mijn voedingsschema omdat ik het idee heb dat dat vocht vasthoud. (havermoutpap met water.. dat wordt wennen).

Ik heb 2 voedingsschema's samengesteld waarvan 1 op kt dagen en 1 op werk en vrije dagen. Waar kan ik het beter laten beoordelen dan op zo'n site door jullie

Ik hoor heel graag wat jullie vinden van mijn voedingsschema's
    (even wat duidelijkheid tijdens het bekijken van de schema's
    Ik heb de kcal wat lager dan me behoefte berekent zodat ik de groentes niet hoef mee te rekenen aangezien ik heel veel groente eet).

Trainingsschema
    (4x per week KT van ong. anderhalf uur)
    (1x per week Thaibox)
    (1x per week cardio op lege maag uurtje max.)

Ik denk dat je onderhoud eerder in de buurt van de 3400/3500 kcal ligt gezien je stats, ik geloof niet dat jij voor 400/500 kcal aan groentes eet op een dag.
    Daarbij kan je beter gewoon kipfilet nemen bij je rijst ipv kipbeleg, is goedkoper en heeft minder zout en zout houd ook vocht vast.
    Je vetten zijn ook te laag.

Als je het volgende aanhoud zit je vrij goed.

Eiwitten 3 gram per kg lichaamsgewicht
    Vetten op 1 tot 1,5 gram per kg lichaamsgewicht
    De rest verdelen aan kh's.

In jouw geval zou dat komen op:

Eiwitten 250 gram (1000kcal) ei/vis/vlees/zuivel
    Vetten 110 gram (990kcal) eigeel/vette vis/olijfolie/pinda(kaas)/advacado's
    KH 350/375 gram (1400/1500kcal) volkoren produkten/zoete aardappel/groentes

Neem vooral genoeg eieren in je schema, dit zijn juist goede eiwitten en vetten..dit geldt voornamelijk voor het eigeel.
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Hey

Je hebt helemaal gelijk wat betreft kipfilet (beleg) of kipfilet zelf maken. Het tweede heeft veel minder zout en daarom ga ik het ook toepassen in mijn dieet. Het wordt dan naast rijst die avond van tevoren koken ook kip klaarmaken.
      Over mijn calorie behoefte. Ik volg al een tijdje scooby61 op youtube. Een bodybuilder die tips geeft bij het verliezen van vet en opbouwen van spiermassa tegelijkertijd. Ik kan zeggen dat hij heel veel goede info heeft en gebruikte daarom zijn calorie calculator gebaseerd op mijn stats. Daar komt 3100 kcal uit en ik denk aangezien ik voorheen veel minder at dat ik hiermee niet echt fout kan gaan. Dit deed ik ook bij de excel sheet en hier kwam het ook ongeveer bij 3100 - 3200 kcal dus lijkt me slimmer het niet te overschrijden aangezien ik bv. avocado's eet (en andere groentes) en dat niet in mijn voedingsschema toepas.
      Over het eigeel. Ik heb er zoveel over gehoord en gelezen waardoor de meningen verschilt zijn en mij in verwarring brengt/bracht. Om die reden, eet ik 1 eigeel per 6 eiwitten en dit doe ik vaak op zaterdag in de weekenden na KT. ik probeer 30-50-20 te houden bij KT dagen en 40-40-20 bij geen KT dagen maar bv cardio enz. Is dit slim? Las er een stukje over in het boek van TOm Venuto genaamd Burn the fat feed the muscle.

Comment

Originally posted by lmfao View Post
        Hey

Over het eigeel. Ik heb er zoveel over gehoord en gelezen waardoor de meningen verschilt zijn en mij in verwarring brengt/bracht. Om die reden, eet ik 1 eigeel per 6 eiwitten en dit doe ik vaak op zaterdag in de weekenden na KT. ik probeer 30-50-20 te houden bij KT dagen en 40-40-20 bij geen KT dagen maar bv cardio enz. Is dit slim? Las er een stukje over in het boek van TOm Venuto genaamd Burn the fat feed the muscle.
        Dat klinkt als een soort carb-cyclen. Volgens de theorie van het carb-cyclen zou je juist op dagen dat je een intensievere oefening doet meer kh moeten nemen. Precies andersom dus.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik dacht dat je juist meer carbs nodig had op de krachttrainingdagen en minder bij de cardio of vrije dagen??

Comment

Originally posted by lmfao View Post
            Hey

Je hebt helemaal gelijk wat betreft kipfilet (beleg) of kipfilet zelf maken. Het tweede heeft veel minder zout en daarom ga ik het ook toepassen in mijn dieet. Het wordt dan naast rijst die avond van tevoren koken ook kip klaarmaken.
            Over mijn calorie behoefte. Ik volg al een tijdje scooby61 op youtube. Een bodybuilder die tips geeft bij het verliezen van vet en opbouwen van spiermassa tegelijkertijd. Ik kan zeggen dat hij heel veel goede info heeft en gebruikte daarom zijn calorie calculator gebaseerd op mijn stats. Daar komt 3100 kcal uit en ik denk aangezien ik voorheen veel minder at dat ik hiermee niet echt fout kan gaan. Dit deed ik ook bij de excel sheet en hier kwam het ook ongeveer bij 3100 - 3200 kcal dus lijkt me slimmer het niet te overschrijden aangezien ik bv. avocado's eet (en andere groentes) en dat niet in mijn voedingsschema toepas.
            Wat betreft scooby61....dit topic, http://forum.bodynet.nl/links/44701-...sworkshop.html

Wat betreft eieren........dit topic, http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...73-eieren.html
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X