Koolhydraten en vetten in de bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koolhydraten en vetten in de bulk

Hallo,

Ik had een vraagje over koolhydraten en vetten tijdens het bulken.
    Stel: Je hebt een 3-day-split schema en je bent in de bulk. Je eet 500 kcal meer als je behoefte is. Ook op rustdagen. Eiwitten heb je nodig om je spieren te laten herstellen, dus daar heb je meer van nodig. Maar wat heb je nou aan die teveel koolhydraten en vetten op rustdagen?

Ik hoop dat jullie hier het antwoord op weten

Bijvoorbaad dank
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Teveel kh resulteert in vetopslag volgens mij, vetten weet ik niet
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
      Teveel kh resulteert in vetopslag volgens mij, vetten weet ik niet
      maar in de bulk is massa toch je doel? Maar het is onoverkomelijk om vet aan te maken, maar dat wil je natuurlijk liever niet..

Comment

Behoefte berekend via een formule geeft meestal een gemiddelde behoefte. Dit is gebaseerd op het gemiddelde van je daadwerkelijke behoefte op trainings en rustdagen.

Stel je behoefte op trainingdagen is 3000. En op rustdagen is je daadwerkelijke behoefte een 2500 kcal. Dan zal het gemiddelde rond de 2800 kcal liggen.

Je hebt constant extra energie nodig om te groeien. Dus zul je zowel op trainings als op rustdagen boven je daadwerkelijke behoefte van die dag moeten eten.

Het beste is dan om 300 boven je daadwerkelijke behoefte te eten. Dus op traingingsdagen een 3300. Op rustdagen een 2800.

Als deze innamen bekijkt ligt de inname op rustdagen dicht bij de gemiddelde behoefte. Op traingingsdagen ligt de inname erboven.

Als je dus uitgaat van een gemiddelde behoefte. Dan zou ik op traingingsdagen rond de 500 boven behoefte eten. (in dit voorbeeld 3300, wat dus 300 is boven daadwerkelijke behoefte). Op rustdagen op behoefte (als je uitgaat van daadwerkelijke behoefte dan eet je 300 kcal boven behoefte, net als op traingingsdagen.

Je hebt dus constant voldoende eiwitten en energie nodig om te groeien. Alleen gaat het hierbij wel om extra energie bovenop de daadwerkelijke verbranding.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ja VVM is je doel, dat is het doel van bulken zoveel mogelijk VVM aanzetten, nu gaat dat altijd gepaard met vet aanzetten, en dus met overtollig KH ga je meer VP% krijgen, ga me niet zeggen dat jou doel is Vet aanzetten hahah
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Super man! helemaal helder! Toppie

Comment

Eet je elke dag 500 kcal boven je gemiddelde behoefte. Ofwel 3300 kcal elke dag. Dan eet je op trainingsdagen 300 boven daadwerkelijke behoefte (wat goed is). Op rustdagen eet je echter 800 boven je daadwerkelijke behoefte. (wat 500 meer is dan je nodig hebt om goed te groeien).

Resultaat: je wint ook een aantal pondjes vetmassa in je bulk.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Daarom eet ik op rustdagen meestal ook bijvoorbeeld ipv 100 gram rijst 80 gram rijst per maaltijd..

Behalve de dagen na trainingsdagen waarop ik laat heb getraind of 2 dagen achter elkaar heb getraind.. maar als ik bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar heb getraind.. de eerste dag erna nog gewoon hoog in carbs en 2e dag erna gewoon wat lager om te compenseren..

Maar dat voel je ook wel aan met je lijf..
                "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Eet je elke dag 500 kcal boven je gemiddelde behoefte. Ofwel 3300 kcal elke dag. Dan eet je op trainingsdagen 300 boven daadwerkelijke behoefte (wat goed is). Op rustdagen eet je echter 800 boven je daadwerkelijke behoefte. (wat 500 meer is dan je nodig hebt om goed te groeien).

Resultaat: je wint ook een aantal pondjes vetmassa in je bulk.
                  Oke, dankjewel. Maar dat maakt niet uit, dat cutten we er later wel weer af

Comment

Ik heb mijn schema aangepast, eentje voor rustdag en eentje voor trainingsdag. Bedoelde je het zo Dyno?
                    Last edited by GeneralIx; 22-01-2012, 20:59.

Comment

hey ff een opmerking van mij, ik dacht dat ik bulkte op rustdagen at ik 2700 en op trainingsdagen 3200kcal mjah boeie wel een goeie vooruitgang behaalt ermee

Comment

Dynobet

klopt het niet dat je op basis van het gemiddelde aantal calorieën per week aankomt of afvalt?

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Comment

Daar geloof ik ook wel in, maar als je zoals Dynobet aanraad eet zul je 'beter' aankomen over een hele week gezien. Als je op rustdagen 2800 kcal neemt en trainingsdagen 3500 zul je minder vet aanzetten dan 3100-3200 7 dagen per week.

Of bedoel je dat niet ?

Comment

dat bedoelde ik ja

maar ik ben er zelf niet over uit of het verschil maakt

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                              Dynobet

klopt het niet dat je op basis van het gemiddelde aantal calorieën per week aankomt of afvalt?

Als je begrijpt wat ik bedoel.
                              IMO (mijn mening) je moet niet denken in "per week", je lichaam werkt niet met weken.
                              You can be part of my meal tonight.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X