Wil je me ff (bij)sturen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wil je me ff (bij)sturen

Hey all, dit forum is retegroot en ik ben iet in de luxe positie om relaxed te gaan zoeken en zoeken tot ik heb gevonden waarvan ik denk dat goed is dus bij deze maar een nieuwe discussie gestart.

Ik ben 70 kg 183 cm en wil graag wat aankomen. Ik beoefen karate dus merk regelmatig met sparren dat een paar kilootjes erbij geen kwaad kunnen haha. En ik at eerlijk gezegd ook veel te weinig. Brood ligt me gewoon niet zo, en ben redelijk beperkt in het klaarmaken van een maaltijd omdat ik chauffeur ben.

Nu heb ik me toch maar toegelegd op brood en broodproducten en het gaat best goed al zeg ik het zelf.

Nu eet ik dagelijks (nog maar een week maar zeer vastberaden dit te blijven doen) 8 bruine volkoren boterhammen (4 keer 2) met groene blue band waarvan
    2 met vlokken (al jarenlang ritueel),
    2 met pindakaas
    en 2 keer 2 met 1 plakje kaas/halve tomaat/kipfilet per 2 boterhammen.

Tussen de boterhammen door eet ik
    6 kleine eierkoekjes
    2 krentenbollen
    1 banaan
    2 mandarijntjes

s'avonds eet ik altijd een flink bord warm. Voornamelijk aardappelen/groenten/vlees of
    Erwtensoep met 8 bruine volkorenboterhammen (wegsoppen is lekker) of
    1 kilo voorverpakte lasagne bolognese (meestal op trainingsdag na het trainen ivm tijdnood)

Hierbij drink ik ongeveer 5 koffie (ja, chauffeur he) Ik heb dit al teruggebracht van 10-15
    En de rest van de dag een 2 liter pak bar-le-duc naast me in de wagen.

Ik heb momenteel ook een weightgainer en creatine maar daar zal ik in een ander topic wat vragen over stellen.

Dat is zo ongeveer een standaard overzicht van mijn voeding. Ik eet ongeveer elke 45 min iets. Beginnend met mijn dubbele BAM met vlokken en dan wissel ik het af met iets kleins. Ik houd van regelmaat en dit is goed vol te houden. Elke dag hetzelfde is rustgevend voor mij wat betreft voeding. Iemand iets op mijn voeding aan te merken? Ik zou graag wat feedback willen van mensen met goede kennis van voeding en niet allerlei verschillende tegenstrijdige antwoorden wat mij dus nog niet verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Osu

O ja, en ik eet ook nog 3 dikke plakken ontbijtkoek!

Comment

'en ik ben iet in de luxe positie om relaxed te gaan zoeken en zoeken tot ik heb gevonden waarvan ik denk dat goed is'

Daar ga je al de fout in, doe jij geen moeite dan doen wij dat ook niet. Zo simpel is het.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ga deze topics maar eens doorlezen:
        LEES DIT EERST! - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Misschien als je al je 8 boterhammen met vlokken neemt, dan zal je misschien wat aankomen in gewicht.
          Dit is nou niet bepaald een eetschema met goed producten.
          Ga gewoon de stickey's lezen en misschien realiseer je dan dat er echt wel moeite moet worden gedaan of iets te bereiken betreft spiergroei.

Comment

Voeding die je nu heb simpelweg gezegd is zwaar kut, ik weet dat het moeilijk is om als chauffeur normale maaltijden te eten, maar als je echt spieren wil hebben of afvallen moet het drastisch veranderen, wat hierboven word gezegd lees anders de stickys
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Wat een waardeloze voeding, ik snap dat je denkt goed bezig te zijn met de veranderingen die je gemaakt hebt. Maar het gaat je niet of nauwelijks helpen om zwaarder te worden. STICKYS LEZEN!
              189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
              Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Het eten dat je binnenkrijgt voegt heel erg weinig toe, helaas. Weinig voedingswaarde, te simpel, niet genoeg. Een goed menu bestaat uit variatie, voedsel dat propvol voedingswaarde zit en een goede hoeveelheid.

Ter vergelijking: Ik ben een vrouw en als ik een dag heb met weinig tijd, dan eet ik al 8 boterhammen. Jij bent een vent die wilt groeien en je eet er ook 8.
                Gaat nie lukken nie.
                createmybody.net

Comment

Bedankt voor de reacties! Ik dacht natuurlijk zogenaamd goed bezig te zijn, not! Ik ben wel enigzinds verbeterd in het meer gaan eten. Dus dat heb ik mezelf al aardig aangeleerd en het gaat me best makkelijk af gelukkig. Ik ben ook inmiddels (2 weken bezig) 4! kilo aangekomen. Misschien niet op de juiste manier maargoed. Nu ben ik druk bezig met stickys lezen (jeej wat veel) en wat een bak info komt daar op je af. Blij dat ik ze lees, zouden meer mensen moeten doen. Leer je nog eens wat over je lichaam en voeding. Eigenlijk zouden de stickys bij de ingang van elke supermarkt moeten liggen. Dan sla je de helft van de winkel al over.

Ik heb nu nog geen voedingsschema op maat gemaakt voor mezelf maar heb al wel enige veranderingen aangebracht en wil graag jullie (opbouwende) kritiek.

Alvast heel erg bedankt!

Het doel is aankomen! Hoeveel maakt niet echt uit, ik kijk wel wanneer ik me er goed bij voel.

Nu 74 kilo-183 cm en doe geen krachtsport maar karate. Wel doe ik thuis pushups situps en kniebuigingen.

Elke ochtend rond 6.00 uur 400 ml halfvolle melk met 8 flinke eetlepels brinta en een banaan. De brinta is van huismerk bas/dirk/digros. Is dit goed of kan ik beter echte brinta nemen?

Dan heb ik door de dag heen 10-12 volkoren boterhammen

8.00 uur 2 boterhammen met vlokken + een eierkoek 30 gram
                  10.00 uur 2 boterhammen met 2 geklutste eieren + een handje zoute pinda's
                  12.00 uur 2 boterhammen met 2 geklutste eieren + een eierkoek 30 gram
                  14.00 uur 2 boterhammen met pindakaas + een handje zoute pinda's
                  16.00 uur 2 boterhammen met pindakaas + een banaan

En als ik 12 ipv 10 boterhammen eet dan heb ik er 2 met pindakaas en 4 met makreel (blik)
                  Alle boterhammen zijn met blue band goede start gesmeerd

Als ik thuis kom van werk dan eet ik rond 19.30 altijd een flink bord met voornamelijk aardappelen/groenten/vlees
                  Op trainingsdagen (2 keer in de week anderhalf uur) eet ik voor het trainen nog een Brinta (400 gram halfvolle melk met 8 scheppen brinta en een banaan) en als ik thuiskom na trainen (ongeveer 21.30) dan eet ik erwtensoep met 8 bruine volkorenboterhammen.

Dan rond 23.00 een bak (500 gram) magere kwark.

Ik hoop dat dit al een hele verbetering is, maar als er iets totaal niet in orde is zeg het me. Ik leer graag van jullie.

Dit is natuurlijk nog niet een op maat gemaakt voedingsschema voor mij, daar werk ik nog aan. Maar ik hoop dat het een stuk meer de goede richting is.

Bedankt en een hele fijne dag!
                  Last edited by Karate; 11-02-2012, 23:07. Reason: spelfouten

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                    'en ik ben iet in de luxe positie om relaxed te gaan zoeken en zoeken tot ik heb gevonden waarvan ik denk dat goed is'

Daar ga je al de fout in, doe jij geen moeite dan doen wij dat ook niet. Zo simpel is het.
                    Excuses FitnessBoer. Is natuurlijk niet een lekkere binnenkomer. Maar heb gewoon verrekte weinig tijd. Dan baal ik weleens dat ik chauffeur ben.

Bedankt

Comment

Brinta merk maakt niet uit, je moet kijken wat er in zit qua eiwitten-koolhydraten-vetten...

Die bak kwark om 23uur is ook goed...

Zie dat je weinig variatie in je dagelijkse voeding hebt....
                      Die erwtensoep na het trainen kan ik niet plaatsen...

Ik zou toch eens het invul excelsheetje gebruiken dan zie je meteen waar het schort bij je...En goed de stickys doorlezen...

Of naar de boekhandel gaan en het magazine Muscle en Fitness of Flex halen, daar staan ook goede tips voor voeding in...
                      I don't train to be second because failure is not a option.

Comment

Thanx Plato voor je reactie!

Die erwtensoep is puur omdat ik dan nog maar een klein beetje tijd heb voordat ik naar bed ga. Ik kom dan rond 21.30 thuis en heb anderhalf uur de tijd om te eten, hond goed uit te laten, brood smeren voor de volgende dag (plus eitjes bakken natuurlijk!), mijn kwark op te eten en dan wil mijn vrouw ook nog een beetje aandacht. Puur de tijd die het doet. Als ik te weinig slaap dan ben ik bang voor ongelukken met mijn 30- tonner

Maar als je eventueel een goed alternatief kan geven!

Overigens, als mijn vrouw heeft gekookt dan warm ik gewoon mijn prak op hoor. Of ik eet lasagna (1 kilo) maar dat is helaas ook zo'n magnetronmaaltijd uit een pakje. Dus heb meer voorkeur voor de soep omdat ik hier wel 8 boterhammen weg kan krijgen zonder moeite.

Ik hoor graag je reactie voor een eventueel alternatief.

Fijna avond verder!

Comment

Ik heb eens alles wat je eet in de excelsheet gezet wat je eet zoal op een dag. ( Zie bijlage )

Ben gemakshalve ervan uitgegaan dat je een vetpercentage van 15% hebt.
                          Je zou dan 2700cals per dag binnen moeten krijgen.
                          Wat je nu eet is 4100 cals, dus aankomen zla je zowiezo wel komen of het de juiste manier is heb ik mijn twijfels over....

Wat ik zou schrappen zijn de vlokken, vervang deze door beleg (rosbief, kipfilet) en de eierkoeken zou ik ook weg laten

Handje pinda's zou ik rond 17:30 pakken ipv bij de boterhammen..Dan heb je enog een eetmoment tussen 16.00 en 19:30.

Speel maar eens met de getallen in het bestand...

Succes
                          Attached Files
                          I don't train to be second because failure is not a option.

Comment

Okey, vlokkies en eierkoeken eruit en rosbief/kipfilet erin!

Thanx hiervoor.
                            Ik heb al talloze keren geprobeerd om dat in te vullen maar krijg het niet geopend. Heb ook gezocht naar excel op internet maar nog niet gelukt. Vandaag maar eens aan me ma vragen of ze nog een cdtje heb liggen. Zag aan de reacties dat het fantastisch werkt.

bedankt voor je hulp en tot snel.

Comment

Je zou ook open office kunnen downloaden, dat is gratis. http://www.openoffice.org/nl/about-product.html
                              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X